Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
efterz skrev:
Ja, det er sq lidt dyrt...
Lavede følgende pris-eksempel hos DFDS Seaways...

Esbjerg - Harwich og retur

Udrejse 7maj
Hjemrejse 10maj 17:45 (måske lidt tidligt)

2 personer i alm. bil med trailer på max 6.00 meter (Autotrailere plejer at være 5.99)

Billigste værelse ombord, ingen måltider...

Samlet pris inkl. tillæg:
4.892,00 :damn:

Så vidt jeg har hørt koster det hurtigt 5k at køre til sydtyskland, 2 mand, hente en bil og tage den retur igen... Og det er bare i kørsel. Færger har altid haft ry for at være dyrere...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Nu skal man jo ikke være nærig, men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor de danske kørere ikke vælger at leje vandel den dag istedet for at brænde det hele af i transport?

Måske "kørerforeningen" kan svare? :wink:

Med udsigt til +5k i transportomkostninger så skal der ikke mange deltagere til før der er lettere tilgængelige alternativer.....

Man har lagt KOE på Santapod iår. Måske, men det er ihvertfald ikke hovedattraktionen, men nærmere en bi-event. Se feks kalenderen på Santapod. Arrangementet er ikke engang nævnt.

Det er det dog her: http://www.ptmshow.co.uk/
Der er det med som et punkt på dagen.

Det lugter lidt af et "DHB med 200dragbikes scenarie".

Kunne se ud som om den berømte KOE ånd er voldsomt i fare her. Dels er det voldsomt dyrt at komme dertil, og dels er det en bievent at dømme efter kalenderen, plus det bliver sammen med 3 store klasser der nok vil dominere dagen. Interessant for tilskuere dog!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Prøv og tag en snak med DFDS de har nogle "færger" der sejler fra Esbjerg kun med sættevogne, med de har også plads til 12 passagere, hovedsaligt lastbiler, men har været med med kasse vogn flere gange...kender ikke prisen , det var for en vognmand.

Mvh

Andy

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Nu skal man jo ikke være nærig, men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor de danske kørere ikke vælger at leje vandel den dag istedet for at brænde det hele af i transport?

Måske "kørerforeningen" kan svare? :wink:

Med udsigt til +5k i transportomkostninger så skal der ikke mange deltagere til før der er lettere tilgængelige alternativer.....

Man har lagt KOE på Santapod iår. Måske, men det er ihvertfald ikke hovedattraktionen, men nærmere en bi-event. Se feks kalenderen på Santapod. Arrangementet er ikke engang nævnt.

Det er det dog her: http://www.ptmshow.co.uk/
Der er det med som et punkt på dagen.

Det lugter lidt af et "DHB med 200dragbikes scenarie".

Kunne se ud som om den berømte KOE ånd er voldsomt i fare her. Dels er det voldsomt dyrt at komme dertil, og dels er det en bievent at dømme efter kalenderen, plus det bliver sammen med 3 store klasser der nok vil dominere dagen. Interessant for tilskuere dog!

Jeg ville foretrække at Blackrace kom op af stolen og viste at det kan gøres bedre end det "massehysteri" som Vmax står for...

Jeg vælger at hænge ved "mindet" om det bedste arrangement på året og det tror jeg at de fleste der har været med før også vil, KOE er så mange gange bedere end DHB at de fortjener al den støtte de kan få, men jeg vil indrømme at det virker lidt hovsa agtigt med at man bare et er indslag, et eller andet må være gået galt i sidste øjeblik med banen i Belgien siden vi ikke skal køre der i år. Dog vil jeg sige:

Hellere være mødt op til et middelmådigt arrangenment end at risikere at være blevet væk fra et godt...

Billede

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
jeg har da planer om at deltage på santa pod i år .... king of europe på europas bedste bane , det kan da kun gå godt ....... så kan det være VI forhjuler har en chance ......

vi regner med ca 4000,- for transport , ( kasse vogn/ trailer eller feje blad og service vogn ) frankrig og tog england billigst - hurtigst ....

minusset er datoen , og det englske klima på denne tid , der skal være sol på vejr udsigten ellers blir vi hjemme.... og tager sverige eller hockenheim....

beyer....

Mester Medlem
Brugeravatar

beyer skrev:
jeg har da planer om at deltage på santa pod i år .... king of europe på europas bedste bane , det kan da kun gå godt ....... så kan det være VI forhjuler har en chance ......

vi regner med ca 4000,- for transport , ( kasse vogn/ trailer eller feje blad og service vogn ) frankrig og tog england billigst - hurtigst ....

minusset er datoen , og det englske klima på denne tid , der skal være sol på vejr udsigten ellers blir vi hjemme.... og tager sverige eller hockenheim....

beyer....

Regnestykke:

Roskilde - Calais = 1045 km
(tur - retur) x2 = 2090 km
Kassebil + trailer (økonomisk?) 10km/l
10km/l 2090 = 209L
Diesel 8 kr/l x 209L = 1672 kr

Tog Calais - Folkestone Kassevogn + Trailer 155 - 237 euro (afh. af tidspunkt på dagen) pr. overfart.

eks. 1: 155 euro x 2 = 310 euro x 7,5 = 2325 Dkr
eks. 2: 237 euro x 2 = 474 euro x 7,5 = 3555 Dkr

Kørsel, England Folkestone - Santa Pod = 233 km
Tur - retur 233 x 2 = 466 km
466 km x 10 km/l = 46,6L
46,6L x 8 = 372,80 kr

ialt (billigst) = 4369.80 kr
ialt (dyrest) = 5599,80 kr

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hvilken skam at KOE i år ikke bliver holdt i belgien.
På trods af et par ting der kunne gøres bedre var det det absolut bedste event jeg har oplevet.
At det var så hyggeligt og nede på jorden kom MEGET bag på mig, det gør at man ikke sætter spørgsmål's tegn ved om man skal med i 09. ;) for selvfølgelig skal man da det :rock:

At KOE 09 formenteligt drukner i en meget stor folkemængde, der er der for fest, fart og ballade, er en af de største minuser for mit vedkommende, kontra KOE 08 som efter min mening var ganske fredeligt og hyggeligt arrengement.

Et eller andet sted er man sku også nød til at prøve sig lidt frem.
Som lotteri gutten i bamseboden sagde: "Ta En Chance Vind en Bamse" Så hvis der er stemning for en større gruppe danskere (og Ø'boer :ha: ) igen i år vil afsted bukker jeg gerne under for gruppepres og pakker tasken.. MED MINDRE DE LOVER REGN ! :grr:

Titel:
Mester Medlem

der masser af andet at lave i UK. det er et mega mekka for bilfreaks. weekenden før verdens største (tror jeg..) KIT CAR SHOW. i STONELEIGH ikke langt fra london. har været der et par gange. det kan ikke nås på en dag! der er også alverdens museer spredt ud over landet, nogen små, andre utroligt store. der er masser af racerbaner, nogen med museer. det er et ret nemt og ret billigt land at færdes i. MVH søren
ps. de der billetter man kan bestille og afbestille efter vejret..... til både færger, fly, tog og race.... hvor bestiller man dem?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så er der åbnet op for tilmeldingner...

http://www.kingofeurope.net/2009/drag/index2.html

Put your actions where your mouth is...

Billede

Titel:
Mester Medlem

hvem tager afsted i år?
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time