Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jan 2025, 16:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
Det havde været en fordel hvis ikke man havde lavet VAGTEN om til en reception til at starte med :grr:

Men allerbedst hvis der slet ikke var nogen, så var der jo ingen at overmande :wink: og hele lortet var overvåget med alarmer/CCTV

:coffee:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Supra MK4 skrev:
Wankel skrev:
Den her tråd kunne godt gå hen og blive sjov. :popcorn: :popcorn:

Så du mener altså at militæret ikke er en skid bevendt og bør nedlægges ? :mrgreen:

Yep, ikke en skid bevendt...

I taler mod bedre videne!

ps. jeg har en Garrett turbo som har rundet 270.000 km på en kundebil, mon en kina lader kan det?

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg ved snart ikke hvilken diskussion, jeg helst vil tage :tooth:

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Wankel skrev:

Så du mener altså at militæret ikke er en skid bevendt og bør nedlægges ? :mrgreen:

ps. jeg har en Garrett turbo som har rundet 270.000 km på en kundebil, mon en kina lader kan det?

Det kan vel diskuteres, hvem der er bedre vidende...

PS: Min kammerat kører med en toyota turbo der har rundet 450000, mon en garrett kan det ?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
start med at forklare hvad vi pt bruger forsvaret til?
MVH søren
opdragelses anstalt til de skide sjællændere med mors pat i munden og en brosten i hånden.

her ovre bruger vi kun kolben på vores våben, alt andet lader vi de andre om, hvorfor spilde kugler når en god omgang kolbedask kan være lige så pædagogisk. ´

hvorfor betale skat når du føler alle røvrender dig???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Wankel skrev:

Det kan vel diskuteres, hvem der er bedre vidende...

PS: Min kammerat kører med en toyota turbo der har rundet 450000, mon en garrett kan det ?

Udover at du tilsyneladne har et problem med forsvaret, hvad har så Garrett gjort dig siden du mener at alle andre fabrikater (og antifabrikater) er bedre - er der noget fra din barndom der trykker dig, lille ven?

Ps. en af mine kammeraters svogers fætters nabo har en Garrett der har gået 100.000.000 km...

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
lqs skrev:
MVH søren
opdragelses anstalt til de skide sjællændere med mors pat i munden og en brosten i hånden.

Hov, hov! Tøv en kende!

Mange af de satans såkaldte venstreorienterede bøsserøve, der render rundt og kaster med brosten, og tuder når de bliver fanget af den lange arm, er stort set ikke andet end studerende emigranter over fra jer af.
Hvad fanden opdrager I dem med? Eller er der mangel på samme?

Jeg kender ikke en eneste "indfødt" der har eller render rundt og laver ballade.
Og hvis der endelig er indfødte der laver ballade, så må det sgu være rigtige "kjøvenhavnere" inde fra broerne. (dem gider vi andre sgu heller ikke at lege med)

Og derudover kunne alle unge mænd - selv hårdkogte marktrampere fra det vestlige af det vestligeste - have godt af at komme ind og få lidt opdragelse på sig.
Det er sundt for sjælen!

Så forsvaret er godt for meget. Husk på - det skaber også arbejdspladser.
Og så ringe er det altså heller ikke.
Du ved godt - at nogen af de bedste soldater i verden - det er de danske!
De kan løse konflikter i nogen af de mest hårdkogte risikoområder, uden at bruge magt, men blot ved hjælp af dialogens vej.

møffe skrev:

Tjaaa - i og med at dig og resten af gydeland har valgt at afskrive momsreglen, og istedet benytte jer af den gamle betalingsform med at bytte ydelse og varer, har blot bevirket at os ærlige og altid hårdt arbejdende sjællendere, for lov til at betale til jeres kommuner som er ved at gå bankerot, gennem udligningsreformen.
Så kom ikke her og sig at du føler dig røvrendt! :wink:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ferrari Killer skrev:
møffe skrev:
lqs skrev:
MVH søren

Hov, hov! Tøv en kende!

Mange af de satans såkaldte venstreorienterede bøsserøve, der render rundt og kaster med brosten, og tuder når de bliver fanget af den lange arm, er stort set ikke andet end studerende emigranter over fra jer af.
Hvad fanden opdrager I dem med? Eller er der mangel på samme?

Jeg kender ikke en eneste "indfødt" der har eller render rundt og laver ballade.
Og hvis der endelig er indfødte der laver ballade, så må det sgu være rigtige "kjøvenhavnere" inde fra broerne. (dem gider vi andre sgu heller ikke at lege med)

Og derudover kunne alle unge mænd - selv hårdkogte marktrampere fra det vestlige af det vestligeste - have godt af at komme ind og få lidt opdragelse på sig.
Det er sundt for sjælen!

Så forsvaret er godt for meget. Husk på - det skaber også arbejdspladser.
Og så ringe er det altså heller ikke.
Du ved godt - at nogen af de bedste soldater i verden - det er de danske!
De kan løse konflikter i nogen af de mest hårdkogte risikoområder, uden at bruge magt, men blot ved hjælp af dialogens vej.

møffe skrev:

Tjaaa - i og med at dig og resten af gydeland har valgt at afskrive momsreglen, og istedet benytte jer af den gamle betalingsform med at bytte ydelse og varer, har blot bevirket at os ærlige og altid hårdt arbejdende sjællendere, for lov til at betale til jeres kommuner som er ved at gå bankerot, gennem udligningsreformen.
Så kom ikke her og sig at du føler dig røvrendt! :wink:

Jeg ventede på hvornår du ville tage bladet for munden... :wink:

Jeg tror at det er formålsløst at diskutere med militærnægtere, alene det at de sidestiller det danske forsvar med de brostenskastene militærnægtere (deres venner?) inde fra den københavnske cestpool diskvalificerer dem fra videre diskussion, spørgsmålet er nok mere om at det ikke er deres egen utilstrækkelighed der skinner igennem, man er simpelthen bange for militæret med hvad alt det indebærer, først som 18 -19 årig hvor man var bange for at blive indkaldt (tænk hvis der var nogle der talte hårdt til en) og senere bare for at opretholde en fasade imod et måske dumt (fra)valg som yngere.
Jeg kender ingen, der har været indkaldt, som fortryder senere hen, en tur i trøjen, er for de fleste, stærkt karakterdannende og en rigtig god start på et voksent liv, med de strabadser et sådant kan tilbyde.
Og at antyde at en suveren stat ikke har brug for et forsvar er både dumt og naivt, verden er langtfra bosat af blomsterælskende freds hippier i lyserøde folkevognsrugbrød og vil næppe komme til at være det i en (u)overskuelig fremtid.

Hermed en stor respekt til de soldater der hver dag sætter deres liv på højkant for at militær(for)nægtere i et frit Danmark har en mulighed for at foragte dem for netop den gerning...

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Applaus Nick - fra mig til dig! Er 100% enig! Godt skrevet.

Det er nemlig meget af det det handler om. Mange unge mænd - specielt idag - kunne trænge til at komme ind og få skabt sig noget karakter og holdning.
Jeg siger ikke at alle unge mænd har brug for det, men desværre det fleste.
Idag er vi en nation af brokkerøve, understimulerede individer, og forkælede snotrøve. Tænk hvis vi havde lidt mere respekt for hinanden.
Idag kan du jo ikke sige hverken buh eller bøh til en ung dreng/mand, uden han flipper sidelæns og vil slås.

Så kan man spørge sig selv, om forsvaret så blot er reduceret til en stor opdragelsesanstalt. Både ja og nej.
For det at aftjene værnepligt og forrette tjenste handler jo også om at lære at opføre sig ordentlig og have respekt for andre. Altså at få banket gode grundholdninger og værdier ind i hovedet, som helt sikkert kan komme en til nytte videre hen i livet.

Så er der selvfølgelig den anden side, at forsvaret kun opererer med et forretningsområde - nemlig krig!
Og det er jo aldrig sjovt. Jeg tror alle mennesker ville undgå krig - hvis de kunne. Men! - det kan man ikke altid.
Og så er det jo meget rart at have et par drenge der ved hvordan man så forsvarer sig selv og sit land.

Det der nok er det største problem idag for forsvaret - er forsvaret selv!
Her skal der forståes primært den øverste ledelse.
Forsvaret er i den grad præget af inkompetence og manglende forretningsmæssig forståelse hos det meste af den øverste ledelse.
Det betyder at der bliver taget forkerte beslutninger, når vi taler omkring driften af den forretning og virksomhed der hedder "Forsvaret".

På de fire år man går på Hærens Officerskole, har man ikke et enste fag der hedder "erhvervsøkonomi", "Virksomhedsdrfit", "International økonomi" osv osv.
Så tro sgu da fandens at de høje herrer ikke ved hvordan man driver en virksomhed.
De er oplært til at føre krig - og det er i og for sig også fint - hvis det så bare var det de holdte sig til.
Men det gør de ikke.
De kvajer sig konstant, tager dyre og forkerte beslutninger der i sidste ende kan betyde tab af vores drenges liv, og endnu værre - civiles liv.
Sidste gode eksempel var de nye redningshelikoptere!

Forsvaret har brug for en reform!

Del forsvaret op i administration og virksomhedsledelse - styret at rigtige økonomer, og lad resten af krigsmaskinen blive styret af generalerne.
Så burde der være basis for at forsvaret kunne blive en god virksomhed og en god arbejdsplads.

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ravnen skrev:

Jeg ventede på hvornår du ville tage bladet for munden... :wink:

Jeg tror at det er formålsløst at diskutere med militærnægtere, alene det at de sidestiller det danske forsvar med de brostenskastene militærnægtere (deres venner?) inde fra den københavnske cestpool diskvalificerer dem fra videre diskussion, spørgsmålet er nok mere om at det ikke er deres egen utilstrækkelighed der skinner igennem, man er simpelthen bange for militæret med hvad alt det indebærer, først som 18 -19 årig hvor man var bange for at blive indkaldt (tænk hvis der var nogle der talte hårdt til en) og senere bare for at opretholde en fasade imod et måske dumt (fra)valg som yngere.
Jeg kender ingen, der har været indkaldt, som fortryder senere hen, en tur i trøjen, er for de fleste, stærkt karakterdannende og en rigtig god start på et voksent liv, med de strabadser et sådant kan tilbyde.
Og at antyde at en suveren stat ikke har brug for et forsvar er både dumt og naivt, verden er langtfra bosat af blomsterælskende freds hippier i lyserøde folkevognsrugbrød og vil næppe komme til at være det i en (u)overskuelig fremtid.

Hermed en stor respekt til de soldater der hver dag sætter deres liv på højkant for at militær(for)nægtere i et frit Danmark har en mulighed for at foragte dem for netop den gerning...

:rock: Militærnægtere og andre svage individer, så som hippier, sinkerne fra Jagtvej og bøsser, burde ikke have stemmeret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time