ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
Arh, mon nu også det rør er lavet som en spiral

Ja, det er nærliggende at tro det ud fra billederne, men som med så meget andet er det lidt mere kompliceret end som så.
Næ jeg har lige set filmen en gang til og det der så ud til at være en meget ensarted spiral brudlinie er det ikke når man sidder og spoler lidt frem og til bage i filmen .. så det må bare være måden et sådanne alurør vælger at give op når vrid belastningerne bliver for store .. og da jeg før så den på min mobiltelefon lagde jeg ikke mærke til at det var efter gassen var sluppet at røret gav op .. hvilket understøtter din teori om at en af boltene i et af krydshovederne lige slipper og kan flytte sig lidt igen idet belastningen fra motoren ikke holder den i spænd mere .. og hvis det er det der er sket er det nærliggende at tro at det er sket oppe ved gearkassen da den ende vælger at snuppe en del af gearkassen hvorimod den anden stadigt sidder tilbage .. og hvis krydset oppe ved gearkassen får kilet sig fast idet det slipper så må det næsten være tilbageløbs momentet i feltet/bagtøjet der skræller kardanen op
Ugens tip: "The face of failure" (det er en nyttig bog med fin godnatlæsning)
Meget typisk for et brud af den type at bruddet er 45 grader på rotationen. Nærmest et slags fingeraftryk.
Mange muligheder. Det kan være gearkassen der giver op først, eller et kryds feks. Det er næppe selve røret der giver op som følge af ikke at være stærk nok.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!