Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Synes også det lugter af selvmordsmission det der... Har i tænkt over hvor tit der ligger en slidbane i vejsiden, og hvor sjældent der er en lastbil kørt totalt af vejen?

Bortset fra det, er det så ikke som om der sker et eller andet underligt med førerhuset på lastbilen, lige inden den rammer den anden lastbil?

Jeg kører lejlighedsvis lastbil, og sidder sgu med en lidt træls fornemmelse i maven når jeg ser sådan noget der. Det er ikke altid man har fokus på hvad det er man administrerer, der bag rattet. Havde selv en lidt ubehagelig oplevelse idag, på vej gennem Göteborg. En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...
Kan i øvrigt tilføje at den gamle har fået en KRAFTIG opfordring til at fremskynde planerne om udskiftning af det gamle l*** :lee:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Et gæt kunne være at chauføren havde spist for mange pølseretter på div. truckstops og hans hjerte bare sagde stop...

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

wukshady skrev:
En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...

Jeg synes at kunne huske - den gang jeg tog stort kort med hænger - at såfremt trykket ryger i bremsesystemmet, så klapper bremserne i, og vogntoget stopper..?!

Eller er det bare mig der husker forkert?

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Ferrari Killer skrev:
wukshady skrev:
En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...

Jeg synes at kunne huske - den gang jeg tog stort kort med hænger - at såfremt trykket ryger i bremsesystemmet, så klapper bremserne i, og vogntoget stopper..?!

Eller er det bare mig der husker forkert?

Nej det er rigtigt nok, så knalder fjedrene bremserne i. Men nu var det luft tanken til luft puderne, og afjedringen. Heldigvis er systemet delt op i flere afdelinger. Det lærte jeg ihvertfald på skolen den gang. Men ret mig endelig hvis det er forkert. ;)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Helt korrekt... Det var i affjedringen det var galt og det er seperat, ligesom foraksel og bagaksel affjedring er delt fra hinanden.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det behøver vel heller ikke være dæk? tænker på en styrekugle på pitmanarmen f.eks. vil mene at man skal snurre pænt hurtigt på rattet for at få den til det der, og det ser ud som om det sker ret voldsomt.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time