Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 17:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
@ Runesm
Bla bla bla bla bla

/Hartvig

Jojo, helt sikkert, men det er bare forkert at sige "Lovligt indregistrede bil" så i mine øjne, for det er det jo helt basalt set ikke - bare det jeg vil frem til.
Det har intet at gøre med at politiet har sagt god for det, og heller intet at gøre med sikkerheden i Evo'en.

Men jeg nød dagen, det var super fedt, og hold kæft der blev kørt hurtigt :D

Edit - Og jeg håber en dag selv at kunne deltage! ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Jojo, helt sikkert, men det er bare forkert at sige "Lovligt indregistrede bil" så i mine øjne, for det er det jo helt basalt set ikke - bare det jeg vil frem til.

The never ending story - men hvis du også tror på at jorden er flad og månen er lavet af grøn ost - så er jeg jo nødt til at give dig ret :wink:

Dem der slipper igennem indskrivningen dokumenterer, at de deltager med en lovligt indregistreret bil - og mere Politi kan og vil vi ikke spille. Eventuelle forhold der vedrører lovligheden af køretøjets registrering er en sag mellem deltageren og Politiet udenfor vores afhegnede område.

Derimod er der INGEN biler som slipper igennem vores tekniske kontrol uden vi har godkendt dem til at kunne deltage forsvarligt.

Og lad mig så lige rette en af de klassiske misforståelser - der er intet lovkrav om indregistrering - det er udelukkende en "regulator" vi lægger ind for at undgå at fortvivlede top-full dragstere stiller op på vores 402 meter baner.

Ikke for at være uhøflig - men vi bestemer og fortolker reglerne - fuldkommen som vi påtager os ansvaret og risikoen ved vores arrangementer - og kan man ikke lide lugten i bageriet så er det bare at komme i gang med at bage sit eget brød 8)

/Hartvig

Moderator

Hartvig skrev:
I forbindelse med det helt fantastiske race på den unævnelige Nordjyske streetracebane, blev der i går sat Danmarks hurtigste tid for en lovligt indregistreret bil.

Lars Husballe kørte 9,405 i sin Lancer EVO 9 på en upreperet bane !

/Hartvig

Hartvig forsatan, du kan sguda ikke skrive det lort og se dig selv i spejlet?

Husballes bil er en fed bil, ingen tvivl, men at kæde "lovligt indregistreret" sammen med en 9,405 tid er ren spil for galleriet. Prøver du på at imponere nogen, eller hvad sker der?

Synes det er en skam du voldknepper streetracesporten ved at kalde sådan nogle fartøjer for "lovligt indregistrerede". :damn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Citat:

The never ending story - men hvis du også tror på at jorden er flad og månen er lavet af grøn ost - så er jeg jo nødt til at give dig ret :wink:

Dem der slipper igennem indskrivningen dokumenterer, at de deltager med en lovligt indregistreret bil - og mere Politi kan og vil vi ikke spille. Eventuelle forhold der vedrører lovligheden af køretøjets registrering er en sag mellem deltageren og Politiet udenfor vores afhegnede område.

Derimod er der INGEN biler som slipper igennem vores tekniske kontrol uden vi har godkendt dem til at kunne deltage forsvarligt.

Og lad mig så lige rette en af de klassiske misforståelser - der er intet lovkrav om indregistrering - det er udelukkende en "regulator" vi lægger ind for at undgå at fortvivlede top-full dragstere stiller op på vores 402 meter baner.

Ikke for at være uhøflig - men vi bestemer og fortolker reglerne - fuldkommen som vi påtager os ansvaret og risikoen ved vores arrangementer - og kan man ikke lide lugten i bageriet så er det bare at komme i gang med at bage sit eget brød 8)

/Hartvig

Hartvig - intet ondt sagt overhovedet, du har ingen grund til at forsvare dig og stille dig sådan på bremsen.
Jeg siger tomlen op, det var et super lækkert arrangement, men som du selv siger, det er i bund og grund jer der godkender bilerne, og indregistreringen har ikke så meget at sige bag hegnet.

At folk så vælger at "lyve" om indregisteringens egentlige status, gør bare at din udnævnelse som hurtigste lovlige indregistrede bil tvilvsom.

Men det var fir-hujjer-to-meter's hurtigste bil ;)

Og kanont vejr, det var lækkert at se at du havde husket at få det bestilt, jeg har røde kinder og pande :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hvis Hartvig sletter ordet "lovligt".... vil sætningen stadig fortælle det samme, men forhåbentlig lukke rø... på Rune/Henrik mfl... :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

HSJ skrev:
Hvis Hartvig sletter ordet "lovligt".... vil sætningen stadig fortælle det samme, men forhåbentlig lukke rø... på Rune/Henrik mfl... :gnaek:

Nej, det vil straks være noget andet, og jeg vil lukke røven ;)

Titel:
Moderator

HSJ skrev:

Det har ikke så meget at gøre med at lukke røven, som det har at gøre med at være reel om hvad det egentligt er der foregår.

For min skyld kan de sætte nummerplader på en topfueler og køre 5sekunder med den, men det bliver den bare ikke lovligt indregistreret af. Hellerikke om Topfueleren har en registreringsattest og et stelnummer.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
HSJ skrev:

Det har ikke så meget at gøre med at lukke røven, som det har at gøre med at være reel om hvad det egentligt er der foregår.

Mjaerhhh... Hvis ikke der havde stået lovligt havde jeg ikke sagt noget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det glæder mig at I læste min sætning med et smil på læben... :rock: Men hvis nr.plade og stel.nr. passer sammen, er bilen "lovligt indreg." iflg. streetracearrangørens regelment :reading: Det virker bare som om at I vil bruge "Detailforskrifter for køretøjer"(fstyr.dk) som regelment... :|

Hilsen Henrik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg indrømmer.....

Jeg ligger og skriger af grin på gulvet mens min MSN gløder med "hvad sagde jeg" og "du er for grineren" beskeder.

For dælen drenge og piger - fat nu - at man ikke kan gennemføre et streetrace i dette land udelukkede med biler som kan køre til og fra banen, eller biler der kan overleve et syn inde på selve banen :D

Og jeg indrømmer også.....

At jeg skrev indlægget med masser af ironi og en velment provokation i baghovedet - både for at få alle de selvbestaltede smagsdommere og "juridiske" eksperter på banen.....

Og sidst men ikke mindst.....

Løbet i lørdags viste hvor streetrace sporten reelt har bevæget sig hen indenfor de seneste få år - så kan man syntes om det eller ej, eller man kan sidde i hjørnet og surmule over, at det eneste man kan få lov til at lave er scooterrace med jordens laveste sikkerhedsniveau.

Vi i Streetracing.dk og vel egentlig også Racetiming.dk har måtte lægge ryg til masser af "kloge" og endnu flere "mindre kloge" kommentarer i tidens løb - vi er blevet drillet og har selv drillet tilbage.

Jeg og andre stillede op til dialog og samarbejde (selv med DASU) og alle andre der kunne have en positiv og konstruktiv aktie i at udvikle streetrace sporten i Danmark - og alt hvad vi opnåede var reelt at spilde tiden - sorry !

Men nu har vi bevist, at vi kan afvikle suverænt race hvor deltagerne er tilfredse, publikum er tilfredse - og banken begynder at smile igen. Mens stort set alle andre bare er blevet "klogere" og "klogere" har vi tunet ind på deltagernes og publikums ønsker og lavet de race som de ønsker.

Som skrevet tidligere - vi er ikke sat på jorden for at være Politiets forlængede arm - men vi er sat på jorden for at afvikle race under godkendte og sikre rammer - og det lykkes efterhånden rigtig godt - også når vi vurderer at det er forsvarligt at lade en top prepareret bil køre 9,407 sekunder på en 402 meter bane.

Og så er der ellers frit valg til alle fortolkninger, citater og moralske opstød - jeg smiler og er glad og sover rigtig godt om natten :wink:

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time