Jeg indrømmer.....
Jeg ligger og skriger af grin på gulvet mens min MSN gløder med "hvad sagde jeg" og "du er for grineren" beskeder.
For dælen drenge og piger - fat nu - at man ikke kan gennemføre et streetrace i dette land udelukkede med biler som kan køre til og fra banen, eller biler der kan overleve et syn inde på selve banen
Og jeg indrømmer også.....
At jeg skrev indlægget med masser af ironi og en velment provokation i baghovedet - både for at få alle de selvbestaltede smagsdommere og "juridiske" eksperter på banen.....
Og sidst men ikke mindst.....
Løbet i lørdags viste hvor streetrace sporten reelt har bevæget sig hen indenfor de seneste få år - så kan man syntes om det eller ej, eller man kan sidde i hjørnet og surmule over, at det eneste man kan få lov til at lave er scooterrace med jordens laveste sikkerhedsniveau.
Vi i Streetracing.dk og vel egentlig også Racetiming.dk har måtte lægge ryg til masser af "kloge" og endnu flere "mindre kloge" kommentarer i tidens løb - vi er blevet drillet og har selv drillet tilbage.
Jeg og andre stillede op til dialog og samarbejde (selv med DASU) og alle andre der kunne have en positiv og konstruktiv aktie i at udvikle streetrace sporten i Danmark - og alt hvad vi opnåede var reelt at spilde tiden - sorry !
Men nu har vi bevist, at vi kan afvikle suverænt race hvor deltagerne er tilfredse, publikum er tilfredse - og banken begynder at smile igen. Mens stort set alle andre bare er blevet "klogere" og "klogere" har vi tunet ind på deltagernes og publikums ønsker og lavet de race som de ønsker.
Som skrevet tidligere - vi er ikke sat på jorden for at være Politiets forlængede arm - men vi er sat på jorden for at afvikle race under godkendte og sikre rammer - og det lykkes efterhånden rigtig godt - også når vi vurderer at det er forsvarligt at lade en top prepareret bil køre 9,407 sekunder på en 402 meter bane.
Og så er der ellers frit valg til alle fortolkninger, citater og moralske opstød - jeg smiler og er glad og sover rigtig godt om natten
/Hartvig