Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 apr 2025, 01:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:
Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 09:29 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
fordtosserne skrev:
http://www.gasolin.no


Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 11:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
John Sahl skrev:
fordtosserne skrev:
http://www.gasolin.no


Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.



Nej de har skisme mange lækre sager som man godt kunne finde plads til i værkstedet.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 13:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 14:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
fordtosserne skrev:
de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave



Det vil jeg også prøve først :-D

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 18:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:
Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Morten VJ skrev:
mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:
Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?


MVH

Morten


Ja det kunne jeg også god tænke mig at vide.

Ang. kant til kant, så har et utal af pladesmede fortalt mig at det er den eneste rigtige måde at svejse karosseridele samme på..
Så det har jeg holdt mig til.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2008, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det hedder nok ikke svejsepasta da det er en anti svejsestænks middel men det jeg så smedende bruge hos volvo var en grøn/blå pasta de smurte på samlefladerne som så beskyttede i samlingerne der hvor der kunne være små hulrum... (flød ud med en sjat tin i)... det var noget originalt grej med volvo logo på og kom i små svjh 50-100ml bøtter

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2008, 14:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
lige et billede af dem jeg har lavet


Vedhæftede filer:
001.JPG
001.JPG [ 143.99 KiB | Vist 1708 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2008, 14:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
fordtosserne skrev:
lige et billede af dem jeg har lavet



Fuldstændig samme måde jeg har tænkt mig at lave dem :wink:

Skal bare igang :?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team