mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:
Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)
Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.
MVH
Morten
Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.
Vand og snavs i falser = makværk
ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...
Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.
MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html