Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 19:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

prøv at lyt til hvad ejeren selv siger ca 2.55 til 3.30 inde i film.... bla intet er umuligt... med fedtgrin på læben. MVH søren PS. bilsport har for tiden en serie om synregler i sverige. den kan nok aflive lidt af myterne.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Nu er det jo sådan at bare fordi man har nummerplader på en bil så behøver det jo ikke medføre at bilen nødvendigvist er fuldstændigt legalt synet med de plader.

De svenske bilsports arrangementer kører med biler der er ligeså meget(lidt) lovligt indregistrerede som hvilken somhelst dansk turbotunet frontrunner i dansk streetrace. De har alle det til fælles at i "banetrim" kan stort set ingen af dem påberåbe sig retten til de aktuelle nummerplader.
Hverken Sverige eller UK er nogen mirakelstat hvor alt kan lade sig gøre. Ikke så meget anderledes end DK faktisk, men det er dejligt at tro græsset er grønnest ovre ved naboen... :damn:

ItsFun Porchen er et godt eksempel på sveriges hurtigste gadebil som der ikke rigtigt var nogen der kunne forstå var synet med den aktuelle effekt, og da det kom til stykket vidste ingen hvem der ejede den, havde synet den, eller hvilken effekt den reelt havde. Det var dog tydeligt for enhver at effekten var så høj at den ikke kunne have retsmæssigt ejerskab af de nummerplader. Nej, Sverige er ikke et land hvor alting kan tillades, lad os nu slå det fast een gang for alle(igen).

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det kan da godt være at alt ikke er tilladt i Sverige. Men du skal ikke bilde mig ind, at det er ligeså forbudt som i DK, og dyrt!

For det passer bare ikke!

Huspriserne er stadigvæk billigere, bilerne er stadigvæk billigere, madvarer og forbrugsvarer er stadigvæk billigere (set i forhold til det danske lønindeks)

De har mange flere og federe racerbaner til al slags motorsport. De har flere klasser af motorsport.

Og sådan kunne man blive ved med mange ting.

Selvfølgelig er der også skodting ved Sverige - men det er der jo alle steder.

Jeg mener godt at Sverige kan være et udemærket sted at flytte hen, hvis man var gået hen og blevet træt af lille DK.

Og ikke noget med at gæset er grønnere derover - de har bare mange federe ting med det jeg lige synes er fedt.

Der er sikkert mange andre ting som er federe i DK - som fx. vores lempelige og lidt dekadente forhold til spiritus.

Og så er den svenske regering så forbandet grøn, så man brækker sig - men så er det vist også det! :wink:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Moderator

Ferrari Killer skrev:
Det kan da godt være at alt ikke er tilladt i Sverige. Men du skal ikke bilde mig ind, at det er ligeså forbudt som i DK, og dyrt!

:

Ligeså forbudt....?

Det minder mig om nogle streetracere der mente at når politiet ikke stoppede dem, så var det mindst semi-lovligt....Altså en gradbøjning af noget der ellers er ret firkantet, lovligt/ulovligt....

Har faktisk en indkaldelse til syn i sverige hos den svenske bilprovning. Blev stoppet deroppe med et lille forsøg på forlygterne. Havde dækket et stykke af forlygterne og pyntelisten i top med skiltefolie så overgangen så mere glat ud. Det udløste en indkaldelse til syn i sverige, og jeg fik skarpt besked på at den intercooler der sad på min std 240Turbo var "for tavlingskorning" så den skulle af!

Og ja, i sverige kan en std 240Turbo ikke besigtes med den intercooler bilen er født med i CH, medmindre den omregistreres som ombyggt fordon.

For mig at se er alting ikke så pisse nemt i sverige, men det er selvf. enhver helt frit for at flytte. Man kan endda sige at hvis det er så meget bedre i sverige, så bør man måske se at få pløkkerne op med det samme og komme afsted. Men pas på du ikke bliver træt at "lille sverige" relativt hurtigt.... :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det er nemmere at syne biler i sverige hvis de er før 1976 ellers er det næsten sværere. Min nabo har en 240 rallybil importeret fra sverige der er synet på 1975 papirer så må den have dobbelte webere og racerundervogn. Det ville være umugligt på 76- papirer pågrund af den svenske miljølov. Til gengæld er det lovligt at bygge om til 4 link indflytte hjulhus forstærke undervogn og sænke tag hvis man syner som ombyggt fordon (også før 76). Hvis biler er fra 76- frem kan den kun synes som amatørbygget hvilket sætter grænser til vægt effekt forholdet og udløser en miljøafgift så det er ikke så interessant med mindre man bygger en bil som denne.
http://www.youtube.com/watch?v=ZdXuyLOTVUk

Titel:
Mester Medlem

http://videos.streetfire.net/video/9533 ... 4e1c1b.htm heller ikke HELT lovlig....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time