Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Hehe ja de er sku snedige, I mandags blev en ellers fredelig køretur med 40 km/t i gennem Hadsten og pludseligt afbrudt af Bendt Betjent der sprang ud på vejen og ligende en der trode jeg ville førsøge at stikke af :roll:

Han synes ikke at min 10.000 k xenon lys i mine tågelygter var så lækkert som jeg synes :mrgreen: Da han så fandt ud af at jeg havde det i nærlyset også gik blev det da ikke bedre. Fordi han mente at sådan noget eftermonteret xenon blænede af h til om vinteren, jeg forklarede ham så pænt at den slet ikke kørte om vinteren men der var ski heller ikke godt nok :cry:
Mine manglende sideblik var han heller ikke vilde med..

Så det bliver vel til en 1000- 1500 kr plus en synsindkaldelse selv om den er synet for under en månede siden. :ha:

Som min kammerat Henrik siger: "færdselsbetjente er dem som fik bank i skolen og nu tager de hævn ved at gå op i ligegyldige ting som at ens forlys er en smule blå i farven"

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

ved ikke om der var nogen som så det politi video for et par mdr siden hvor en motorcykelist blev stoppe af politiet han var blevet målt af en helikopter. Da politiet så så at det var prøve nr plader var de lidt sur da manden så sagde at han ikke havde haft køre kort blev han da halv gal den politi betjent og smed pladerne ned i jorden. Og det enste og så kunne man se manden på mc bare grine. ved ikke om man kalder det dumhed eller man bare er lige glad med politiet

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Arh... De kan nu altså også være flinke nok. Her i Løkken er bymidten gågade-zone om sommeren, men ikke om vinteren. Min yndlings pizza bager ligger så tilfældigvis inde i gågaden, men jeg plejer bare at køre derind og parkere om sommeren også, hvis der ellers ikke er alt for mange mennesker.
Det gjorde jeg således også for en måneds tid siden, og lige i det jeg bakker væk fra "P-båsen" ser jeg politiet i bakspejlet, længere oppe af gågaden. Jeg kører ud af byen og de følger efter. Lige i udkanten af byen stopper de mig så. Betjenten vil gerne have en forklaring på hvorfor jeg kører rundt inde i gågaden og jeg forklarer at det er en "vinter-vane". Han konstanterer at det ville blive en dyr pizza hvis han skulle give mig den bøde på 550 kr, som jeg har gjort mig fortjent til. Det giver jeg ham ret i, og så giver en mig en formaning om ikke at gøre det igen en anden gang. End of story...

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Som Ole siger er de nu flinke nok hvis man ikke har jokket i det.
Har stået ude på motorvejen med en knækket kølerslange :-(
En patruljevogn stopper og låner os værktøj og kører mig til nærmeste tank og tilbage igen efter kølervæske. :D
Men der er selvf. et par stykker i mellem der burde melde sig ind i kæmpekegle.com :damn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg har kun posetive oplevelser med Randers Politi.
Sjovt nok bliver jeg ultra-slesk og ja-sigende når jeg står til bøde og klip.
Jeg har et klip i mit kort for at køre 98 i en 70 zone, too bad. Jeg så ingen grund til at whine over det på nettet da der kun er en som er skyld i det, ja ok to så hehe.

Før hulkortet blev indført har jeg præsteret at snakke mig ud af 103(på mit speedo) i en 60 zone boulevard. >Dammit jeg følte mig heldig den dag, det var sikkert hjulpet godt på vej af at den kvindelige betjent syntes at min daværende Rx-7 var lidt fræk(og selvfølgelig total ville have min purunge krop) :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Er blevet stoppet de første 10 gange. Aldrig fået en bøde for andet end fart.

Og kun 1 gang var det en sur betjent der mente jeg skulle have en bøde for at køre uden sikkerhedssele. Fra den ene stander til den anden på en tankstation!!! Fik den dog ikke.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

haha wankel hulkort den har jeg sq ikke hørt før :gnaek:

men har der også fået min andel af fart bøder da jeg havde min gsxr og der var der sq ingen sure miner eller fornærmede betjente selvom man nok lige havde kørt lidt for friskt

har endda fået valgmuligheden for at bestemme hvad jeg sq skrives for :grin: 112 i en 60zone eller 131 i en 80zone og hvad vælger man så :roll: mener at 112 i 60zonen havde kostet en ny køreprøve dengang og de 131 kostede så kun 1900 slag så det var sq billigt sluppet

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Jeg er blevet stoppet i løkken, lige der hvor man drejer til højre før gågaden næsten. Jeg lavede en fra stillestående til 3000 omdrejninger med fuld pedal i 1., for ligesom at markere at jeg var i byen, og jeg endelig havde fået turbobilen ud at køre. Så jeg kørte 30-38 km/t på daværende tidspunkt på ved ud til den rundkørsel der kom lidt længere ude.

Jeg har så lagt mærke til en mørkeblå Bora med en gut i, der ligeså snart bilen piftede (uheldigvis næsten ved siden af hans nedrullede vindue) lagde sig ud bag mig fra en p-plads. Jeg kører så langsomt igennem rundkørslen og siger så til min ven "Jeg tror det er politiet bag os". I rundkørslen sakker han så bagud, så jeg fortsætter bare langsomt i mit eget sløve tempo.

Så efter 12 sekunder kommer der bare en Bora med blå blink i forruden og en storviftende mand ud af rundkørslen med dækhvin og hvad ved jeg. Han holder mig ind til siden, og jeg slukker straks bilen, stiger ud, og går hen imod ham, da min bil på daværende punkt var skildt MEGET ad i kabinen og havde kontakter og diverse ure sat mystiske og meget åbenlyse steder.

Han spørger hvordan jeg havde kørt, og om jeg gerne ville se det på film. Jeg måtte pænt takke nej, selvom jeg godt vidste at han intet havde på mig overhovedet, nok måske pånær unødig støj, fordi jeg lagde mærke til ham med det samme.

Så spurgte han om jeg havde drukket, 2 gange (kl var ca 12 middag), og så måtte jeg også lige blæse, for at konstatere ham forkert i hans beskyldning. Efter det var han også meget mere medgørlig, så var det eneste bare at jeg skulle køre pænt, og så få rettet min bagerste nummerplade, som måske sad lidt skævt.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hæhæ så skulle i møde Militærpolitiet, (de keder sig) har en kammerat som fik en ordenlig :grr: for at: cykle "uden" hænder :shock:

Er også lige blevet snuppet med 82 i en 50'er, øv.. de er ikke til at snakke til fornuft de kameravogne.. Og så var det en lilla vito med alufælge. den havde jeg ikke regnet med.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syddjurs
Har også haft en noget sær oplevelse, dog for noget tid siden. Det var blevet noget sent en tordag aften, så ville køre en ven hjem. Da jeg var på vej hjemad igen (klokken var gået hen og blevet 01.00...), der kører jeg bare stille og roligt i min egen verden i min gamle lækre Volvo 240 på vej hjemad. Så kan jeg så pludselig se en hvid mondeo med marmeladebøtte køre bag mig. Jeg bliver så stoppet.. Fair nok, for har mit i orden..
Den ene betjent kommer så op til mig og spørger om mit kort, uden at præsentere sig eller noget som helst. Han går så om bag min bil hvor den anden betjent står. Han begynder så at kalde op over radioen ser jeg, og ham den arrogante begynder at lyse på dæk, og kigge på lygter og lyser sågar under bilen.. Så kommer han igen, og spørger om jeg har drukket, hvor jeg svarer nej. "nå, men hvad laver du ude så sent?..." HVor jeg så kunne svare at jeg skulle køre en ven hjem. Men den troede hr. betjent så ikke på.
Han spurgte så 3 gange i træk, om jeg havde drukket. Hvor jeg så bare kunne blive ved med at svare nej.. Så går han igen uden at sige noget, snakker med betjenten bagved, kommer så og smider mit kørekort ind i bilen og går igen. Jeg venter så lige og ser hvad der sker, men de stiger så ind i bilen og kører igen.. Og så kan jeg så gætte mig til at jeg nok må køre igen. Hmm! underlig behandling synes jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time