Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 13:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
15 min drift og start på 300m villa vej eller lodret så er det da perfekt til pendleren...-flugt linie og 150-180kmt så har man da en fair aktionsradius :rock: :rock:

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
tror jeg har mødt en fra personkredsen omkring den her UFO..... han har en gokart med 1000ccm mc motor... med turbo! de har også lavet en trædecykel til et verdensrekord forsøg.... der er en raketmotor på! tror de nåede ca 220kmt på det sidste klip jeg så. vil prøve at finde det igen. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 19:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
uno skrev:
15 min drift og start på 300m villa vej eller lodret så er det da perfekt til pendleren...-flugt linie og 150-180kmt så har man da en fair aktionsradius :rock: :rock:


Tror ikke de bliver glade for på arb. når jeg kalder tårnet og ber' om tilladelse til at lande :wow: hehe... Så kan det godt være jeg ikke for lov til at komme inden for hegnet mere.. :damn:

Der er jo visse regler man skal overholde i luften. Nogle af dem omhandler hvordan man skal og ikke skal opholde sig i luftrummet omkring en lufthavn..

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 12:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Havneren skrev:
Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!


Samme her, men da jeg arb. i Kastrup lufthavn, er den desværre udeluket som pendler fartøj.. Hvilket jeg egentlig syntes var et udemærket forslag..

Men spørgsmålet er om han kan få den bygget til VTOL uden at brænde alt brændslet af når man starter.. + der skal være tryk nok til at løfte både man og maskine.. Jeg vejer 100kg+.. Maskinen ligner noget på omkring 30kg, så skal der vel også brændstof til..

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 12:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Hov.. Hvad med afterburner.. Tror i man når at blive airborne inden man bliver ristet :up: :D :?:

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 15:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
hYe skrev:
Havneren skrev:
Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!


Samme her, men da jeg arb. i Kastrup lufthavn, er den desværre udeluket som pendler fartøj.. Hvilket jeg egentlig syntes var et udemærket forslag..

Men spørgsmålet er om han kan få den bygget til VTOL uden at brænde alt brændslet af når man starter.. + der skal være tryk nok til at løfte både man og maskine.. Jeg vejer 100kg+.. Maskinen ligner noget på omkring 30kg, så skal der vel også brændstof til..


Ja... Der skal RIGTIG meget til at lave et lodret take off.

Jeg tror maskinen vejer mere end 30kg. JEg syntes den ser tung ud når han arbejder rundt med den.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 17:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Havneren skrev:
Jeg tror maskinen vejer mere end 30kg. JEg syntes den ser tung ud når han arbejder rundt med den.
V/h Chr


Det kan nok tænkes, det var bare et forsigtigt gæt..
Men jeg tror sku der skal 2 motorer til, eller nogle større nogle med afterburner..
Der skal vel mindst 30L af det gode petroleum til..

Så du har nok ret, den kan nok godt komme op og veje 80kg fuldtanket.. :roll:

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 19:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Se, godt nok er det et frit debat forum, men jeg kan ikke dy mig for at bringe lidt hjul, og lidt race med ind i denne diskussion: :up:

http://www.canosoarus.com/07RocketBelt/Rocket04.htm

Jeg tænker ikke der vil stå ret meget i reglementet til DHB der kan forbyde denne slags fremdrift.....+14g i et par sekunder burde kunne garantere en første plads, og ideen med at stoppe lortet igen er spektakulær! :ha:

Hvad angår race, så kunne man jo bruge de jetmotoriserede englevinger til pylon racing!
http://www.youtube.com/watch?v=dAdjUshYkp4
det var gamle dage.....

Sådan gør de i dag:
http://www.youtube.com/watch?v=8F29-p-6kIo
http://www.youtube.com/watch?v=JdAWEbHGyDk
Samme gamle fly, stadigt lidt "småfarligt"....

Så vi mangler lige nogle håndfulde af de "englevinger", 10 pyloner at race rundt om, og så afsted....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Senest rettet af HenrikGM 05 jan 2007, 20:31, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
bortset fra at bilen skal være indregistreret for at deltage i konkurencen ? :roll:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team