Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 23:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
er du nu helt sikker på at de beslag til din gamle støddæmper kan klare hele bilens vægt nu hvor du ingen fjeder har til at holde på sagerne ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 23:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
grydesvamp skrev:
er du nu helt sikker på at de beslag til din gamle støddæmper kan klare hele bilens vægt nu hvor du ingen fjeder har til at holde på sagerne ?


Den slags er der jo råd for hvis det er det...

Men jeg tænker lige: Sådan en Kadyttilak... har den ikke bagdæmperne stående på skrå bagtil? I såfald knalder den i hvert fald ikke - der skal lidt "turretting" til...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 00:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
city og stc har skråt stående støddæmpere bag, og resten har lodrette. jeg ved at der kører min en rally kadett i tyskland med gevind i begge ender, men aner ikke hvor meget der er lavet om for at det kan holde.. hvorfor ikke prøve at lave samme system med forfjedrene som nogle kadett e og astra bruger til højdejustering bag? altå en et mellemlæg der er monteret mellem orig fjeder og forbro og så kan justeres. fjedrene kan du så tage fra mercedes 124 serien, jeg mener at de har samme diameter, men er meget kraftigere. så er det bare at korte dem af til det passer...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 06:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Når de kortes af bliver de også hårdere....

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 08:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har du nogle billeder af de fjedre støddæmpere monteret på en bagaksel ? (astra fjederbenene ikke 124 fjedrene) har nogle 124 fjedre på lager og de har ca den samme dia som fjedrene på en ascona desværre er lada fjedrene 3-4 cm større i dia.. men nu hvor jeg alligevel monterer et ascona bagtøj vil jeg ha lavet fjedre- støddæmpere noget hårdere samt montere en krængningsstabelisator så bilen ikke "ruller" så meget.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 09:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Mindre diameter på selve fjerederen giver en hårdere fjeder - så allerede der kan du hente lidt.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 13:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja det tanke har også strejfet mig.. st skift nedre fjederskål er nemt men den øvre ! det er lidt af en problem

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 13:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
grydesvamp skrev:
ja det tanke har også strejfet mig.. st skift nedre fjederskål er nemt men den øvre ! det er lidt af en problem


Hvis den er for stor i skålen (og det altså er en rigtig "skål" - altså fjederen er inde i - ikke udenpå som man ser med 60 mm. fjedre) så kan en adapter vel fabrikeres?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006, 23:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
diameterern på en lada fjeder er 13 cm yderst (menes jeg at huske) og 124 fjederen er ca 10-12. som sagt kan den nedre skål nemt skiftes men den øvre sidder oppe i tårnet og så er det hele tårnet der skal skæres fra hinanden for at sifte skål. har prøvet at liste 124 fjederen op og den kan lige gå udenover den gummi stop klods men passer langt fra ind i sporet oppe i tårnet..

er lidt ude efter et originalt look så jeg kan trille til syn med det opel bagtøj på.. derfor jeg ikke er så vil med de helt store ændringer på systemet..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 15:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2005, 23:01
Indlæg: 105
Det er fint, men den diameter må kun være som på en gevindundervogn


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team