Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2006, 16:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2006, 18:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2006, 18:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr



Og det at det ikke kan sammenlignes, gør det jo kun værer..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2006, 21:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr



Og det at det ikke kan sammenlignes, gør det jo kun værer..
MVh Finn


Jo, men det er jo noget der bestemmet fra højere sted. Der er ikke noget standardiseret (Ikke mig bekendt da). PKJ fik jo udførlige retningslinier(Brugsanvisning) af amtet for, hvordan støjmålingen skulle foretages. Når der så skal støjmåles i et andet amt har de måske andre retningslinier(Brugsanvisning).

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2006, 23:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2006, 00:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2006, 21:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..


Det bliver mere interessant hvordan fremtidens krav ser ud.

Bottomline er at de helt frie udstødninger nok er lidt risikable at køre med hvis man vil være sikker på at kunne køre uden at risikere en udelukkelse.

Og da lidt furnuftig dæmpning kun æder en begrænset effekt, så er argumentet for IKKE at forsøge at dæmpe det ikke så meget værd i mine øjne.

BTW; jo længere bagude dæmperen er, desto bedre virker den.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2006, 22:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..


Det bliver mere interessant hvordan fremtidens krav ser ud.

Bottomline er at de helt frie udstødninger nok er lidt risikable at køre med hvis man vil være sikker på at kunne køre uden at risikere en udelukkelse.

Og da lidt furnuftig dæmpning kun æder en begrænset effekt, så er argumentet for IKKE at forsøge at dæmpe det ikke så meget værd i mine øjne.

BTW; jo længere bagude dæmperen er, desto bedre virker den.


Ja de amerikanere må gøre lidt, vi andre har da også potter på.
Yup så langt tilbage med potter som muligt, kan man få en flexpotte :tooth:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team