Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

tror ikke engang de tv folk gjorde sig umage.... for at finde nogen der var glade for at dumme sig for åben skærm! prøv at kig ovre på BG om sagen.... vi kræver en bane... nogen må gøre noget.... nogen må betale.... bla bla bla!
der har aldrig været mere lovligt ræs at køre til end der er i disse år. vi er et af de lande hvor der er kortest til en bane. vi er nok også det land med flest penge blandt unge mennesker. vi er så samtidig nok det land hvor vi klager mest og yder mindst! MVH. søren PKJ/NDCD!
ps. har selv været 20år for.... nogen få måneder siden, ræs er en ting, ballade noget andet.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Mja... jeg sad sgu' også og krummede tæer, og forstår bedre og bedre hvorfor jeg forlod den "scene" for flere år siden. Det handler ikke en skid om bilentusiasme - det handler om at få lov til at opføre sig som en fuldstændigt 100% åndeligt mindrebemidlet, og det er en bil tilfældigvis midlet til.
Jeg forstår så samtidig hvorfor det er problematisk for DASU og andre organisationer at få de her folk i tale: De ønsker ikke at dyrke motorsport - de ønsker at te sig som tosser.

Desværre får vi dem ikke i tale herinde, og næppe heller på BG. Meget kan man sige om selv BG, men det er trods alt lidt et entusiaststed, så det er folk der går op i biler osv.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Tja - for os der forsøger at lave lovlige streetrace arrangementer er det svært at vurderer om udsendelse gjorde det nemmere eller sværere.

Det vi er oppe imod er holdningsbearbejdelse både hos de unge selv, hos myndighederne og forældre m.fl. og det er og bliver en af de sværeste opgaver.

I min håbløse naivitet er jeg stadigvæk af den opfattelse, at den mest effektive holdningsbearbejdning skal komme fra de unge mennesker selv, forstået på den måde at det skal være uacceptabelt i miljøet at score point på at man tør køre dødskørsel.

Vi som arrangører skal så forsøge at støtte op med brugbare alternativer i form af hyppige lovlige streetrace arrangementer, således at snakken drejer sig væk fra det tåbelige til det konkurrenceprægede og sociale.

TV2 DOK vælger den laveste fællesnævner som repræsentanter for streetrace/megameet kulturen i Danmark, og det gør det jo dejligt nemt for myndighederne og bevilligsgivere til potentielle baner og sige "Sådan en flok klaphatte gider vi ikke støtte".

Megameet som et samlingspunkt for unge mennesker med interesse for stylede og hurtige biler syntes jeg er helt okay - blot det ikke er forbundet med ulovligt gaderæs, alkoholkørsel og andre tåbeligheder som udsendelsen desværre var præget af.

P.S. Ham der dræbte drengen på Fyn stammer ikke fra streetracemiljøet, men var derimod en kendt småkriminel misbruger, og er derfor i min verden repræsentant for de narko- og alkoholpåvirkede personer der dagligt færdes på de Danske veje.

Lad os håbe at TV2 DOK har nosser nok til at lave en udsendelse om at der faktisk findes et alternativ i form af lovligt streetrace - men det sælger jo nok ikke lige så mange billetter.

/Hartvig - med store planer for 2007 sæsonen :D

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Hartvig skrev:

P.S. Ham der dræbte drengen på Fyn stammer ikke fra streetracemiljøet, men var derimod en kendt småkriminel misbruger, og er derfor i min verden repræsentant for de narko- og alkoholpåvirkede personer der dagligt færdes på de Danske veje.

ja han har intet med street race at gøre. Der har været en del indlæg i div lokale aviser ang. denne person og den dræbte. Det må dybt trakisk at miste en dreng på kun 17 år.... kan godt forstå at de reagerer son de gør.

At de andre tosser stiller sig frem og nærmest griner og fortæller at de har mistet en ven fatter jeg simpelt hen ikke - han ikke så meget som fældede en (1) tåre .... jeg mangler ord......

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Tja - for os der forsøger at lave lovlige streetrace arrangementer er det svært at vurderer om udsendelse gjorde det nemmere eller sværere.

Ja der kan da være noget om at man måske kan komme i tale med folk der mener at der er behov for at gøre noget andet end at komme med pisken.

Citat:
Det vi er oppe imod er holdningsbearbejdelse både hos de unge selv, hos myndighederne og forældre m.fl. og det er og bliver en af de sværeste opgaver.

I min håbløse naivitet er jeg stadigvæk af den opfattelse, at den mest effektive holdningsbearbejdning skal komme fra de unge mennesker selv, forstået på den måde at det skal være uacceptabelt i miljøet at score point på at man tør køre dødskørsel.

Vi er helt enige - det er IMO også det der skal til. Men jeg er ikke så optimistisk, for jeg synes stadig ikke at det virker som om at egentligt har noget med bilentusiasme at gøre. Men at det derimod har med "ungdomsoprør" og macho-pis at gøre. Det er tilfældigvis bare en bil de her rødder vælger til at hævde sig med. Andre vælger en mullliard piercinger, andre stoffer, andre vold, andre igen noget helt fjerde.
I det her tilfælde er problemet bare at de der tossepander der benytter bilen som "oprørsmiddel" er ret vanskelige for Hr. og Fru Danmark at adskille fra os andre der har biler som hobby og ikke oprørsmiddel.
Fordelen er så at vi i nogen omfang er tæt på de tossepander så vi netop kan forsøge at bearbejde dem - men jeg har personligt givet op og vendt dem ryggen. Jeg reklamerer for klubrally i rimeligt omfang på diverse fora som jeg frekventerer, men jeg har opgivet at decideret forsøge at omvende nogen. Det er mit liv for kort til. Tager de i mod en fremstrakt hånd, så gør jeg meget for at fortælle og lære osv. - men ellers er min tid bedre brugt på noget andet.

Hvis der er andre der har det i sig at forsøge at komme i tale med de virkeligt håbløse tilfælde, så siger jeg bare: Mere magt til jer! og jeg håber virkeligt at i lykkes med det.

Citat:
Vi som arrangører skal så forsøge at støtte op med brugbare alternativer i form af hyppige lovlige streetrace arrangementer, således at snakken drejer sig væk fra det tåbelige til det konkurrenceprægede og sociale.

Problemet er jo bare når de ikke gider tage mod arrangementerne fordi de ikke repræsenterer det de VIRKELIGT ønsker, men kun det de SIGER de ønsker - så fanges de aldrig. Så et eller andet sted skal der støttes først og fremmest om at hvad de virkeligt ønsker (altså at te sig tosset) er socialt uacceptabelt - også internt i gruppen. Det er helt sandt - men indtil den bearbejdning er på plads bliver det nok småt med den helt store fremgang til de lovlige arrangementer.

Citat:
TV2 DOK vælger den laveste fællesnævner som repræsentanter for streetrace/megameet kulturen i Danmark, og det gør det jo dejligt nemt for myndighederne og bevilligsgivere til potentielle baner og sige "Sådan en flok klaphatte gider vi ikke støtte".

Eller også stiller det - sammenholdt med de - efter min mening - beskedne resultater fra de lovlige arrangementer, skarpt på at det her ikke handler om race, men om holdninger og oprør.

Citat:
Lad os håbe at TV2 DOK har nosser nok til at lave en udsendelse om at der faktisk findes et alternativ i form af lovligt streetrace - men det sælger jo nok ikke lige så mange billetter.

Well, på et eller andet plan mener jeg ikke at programmets budskab er forvansket som sådan. Der ER en masse idioter derude der ikke kan finde ud af at styre en bil - problemet er at i Hr. og Fru Danmarks hoved så bliver bilen det her objekt der knytter de fladpander til motorsportsudøvere af forskellig art, for hvem det netop handler om biler, og ikke bare at te sig som en idiot.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Min point er den simple... at hvis der er lovligt streetrace min. 1 gang om måneden, så er der både basis for at mødes socialt og for at lege "hvis er størst" eller I vores sprog "hvem kan køre hurtigst".

Såfremt vi tilbyde lovlige arrangementer nok - så vil den overvejende del trække henimod det organiserede og sportslige - se blot hvordan det er gået med andre "rebel" sportsgrene som f.eks. skateboard, rulleskøjter og BMX.

Jeg har efterhånden været observatør på en del "Meets" og de er såmænd fuldkommen harmløse affærer, hvor en gruppe bilglade mennesker mødes fredag og lørdag aften for at beundre hinandens biler og ho'es. Det er denne gruppe, der efter min vurdering repræsentere 95% af de unge, som jeg vil satse på. De resterende 5% er som du skriver landsby tosser der vil lave ballade uanset om midlet er en bil eller en knust flaske :twisted:

Men naturligvis er der grænser for min naivitet :wink: der vil altid være den lille rest gruppe, som altid vil være uden for pædagoisk rækkevidde, og overfor dem er der kun et middel der batter - konfiskation af kørekort og deres "dræberværktøj".

Så på barikaderne igen - giv os adgang til at baner - for modsat Brian er jeg faktisk af den opfattelse at de lovlige streetrace arrangementer jeg har været engageret i hidtil - alle har været succeser.

Se et eksempel her http://video.google.com/videoplay?docid=-6059810895780329111&q=streetracing+skive

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Jeg håber inderligt du har ret - det har vi også snakket om før :-).

I øvrigt er min kommentar om succes vs. fiasko alene baseret på antallet af fremmødte vs. hvor mange der render rundt på diverse "Striber" og kæfter op om hvor ringe det er at der angiveligt ikke er nogen steder at køre, og at det er det eneste de ønsker sig (til jul), og hvis de får det så holder alt ulovligt race op, osv. osv. Set i den sammenhæng så er fremmødet på de lovlige arrangementer skuffende. Særligt det sidste Køge-arrangementer mener jeg det var man kunne læse om herinde trak et deltagerantal der efter min mening var at gøre grin med arrangørerne.

Jeg er ikke i tvivl om at der også findes økonomiske successer derude, men set i forhold til den råben op der om at man ønsker lovlige alternativer, så er det efter min mening ikke særligt successrigt noget af det. Ikke at det er arrangørernes skyld - for det er det bestemt ikke - men det var for at provokere at jeg satte det sådan på spidsen. Jeg kan se det lykkedes :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Særligt det sidste Køge-arrangementer mener jeg det var man kunne læse om herinde trak et deltagerantal der efter min mening var at gøre grin med arrangørerne.

Desværre er der tilsyneladende et problem med opbakning i Københavns området og det er ærgeligt fordi Fabritius og hans folk gør en stor indsats. En del af problemet kan muligvis skyldes at Køge events er knytter ret tæt til KOA og dermed hurtigt får status af noget DASU agtigt - på godt og ondt.

På den anden side behøver man jo bare at køre til Holeby eller Jylland for at opleve stor opbakning til de lovlige streetrace arrangementer. At PKJ på det seneste skulle have haft problemer med at få det til at hænge sammen, som der refereres til ovenfor, kender jeg ikke noget til.

Jep - Brian vi snakket om streetrace mange gange og mit engagement og gå-på-mod er fortsat intakt på trods af en livsvarrig banning på HS og tabet af ihvertfald en meget god ven, men set i bakspejlet efter de sidste løb på f.eks. Flyvestation Aalborg og Skive Flyveplads, så har det alligevel været alt arbejdet og omkostningerne værd.

Så jeg fortsætter endnu en sæson med Streetracing.dk og hvis vores igangværende planer lykkes, så bliver 2007 året hvor vi virkelig kommer på landkortet med masser af velorganiseret lovligt streetrace, og så er vi altså et skridt nærmere målet, at gøre det uacceptabelt blandt de unge selv at deltage i ulovligt gaderæs og dødskørsel.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Særligt det sidste Køge-arrangementer mener jeg det var man kunne læse om herinde trak et deltagerantal der efter min mening var at gøre grin med arrangørerne.

Desværre er der tilsyneladende et problem med opbakning i Københavns området og det er ærgeligt fordi Fabritius og hans folk gør en stor indsats. En del af problemet kan muligvis skyldes at Køge events er knyttet ret tæt til KOA og dermed hurtigt får status af noget DASU agtigt - på godt og ondt.

På den anden side behøver man jo bare at køre til Holeby eller Jylland for at opleve stor opbakning til de lovlige streetrace arrangementer. At PKJ på det seneste skulle have haft problemer med at få det til at hænge sammen, som der refereres til ovenfor, kender jeg ikke noget til.

Jep - Brian vi snakket om streetrace mange gange og mit engagement og gå-på-mod er fortsat intakt på trods af en livsvarrig banning på HS og tabet af ihvertfald en meget god ven, men set i bakspejlet efter de sidste løb på f.eks. Flyvestation Aalborg og Skive Flyveplads, så har det alligevel været alt arbejdet og omkostningerne værd.

Så jeg fortsætter endnu en sæson med Streetracing.dk og hvis vores igangværende planer lykkes, så bliver 2007 året hvor vi virkelig kommer på landkortet med masser af velorganiseret lovligt streetrace, og så er vi altså et skridt nærmere målet, at gøre det uacceptabelt blandt de unge selv at deltage i ulovligt gaderæs og dødskørsel.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

I nedenstående indlæg vil man se ordene "de unge". Med det mener jeg er specefikt dem man finder til ulovlige races fredag, lørdag aften i byen.

Nu vil jeg ikke spilde min tid med at fortælle folk her inde om hvordan også jeg tager kraftigt afstand fra mennekser som mange af dem vi så på TV2.

NOGET jeg derimod gerne lige vil bruge 10 min på er at komme med min helt egen personlige holdning, overbevisning, og vison omkring det med "de unge mennester" (Så gemmel er jeg nok ikke at jeg kan tillade mig at kalde dem det) og race i Danmark.

Jeg mener det snart på være på tide af folk indser og ACCEPTERE, hvordan tingene hænger sammen. De unge kommer ikke disse steder for at kører "race" - DERFOR kan man heller ikke lokke dem til banen i stedet for. Banen henvender sig til et helt andet publikum - Nemlig dem der rent faktisk interesserer sig for selve racet!

BANEN:
Her kommer folk for at se race og kører race. Der ud over nyder folk hinandens selvskab via den fælles interesse omkring bilernes tekniske aspekter. Det forgår om dagen og centralt i DK!

STREGEN, STRIBEN, LINIEN, MEGAMEET BLAH BLAH BLAH:
Her kommer unge mennesker fordi der er andre unge mennekser i store mængder. De kan på farligvis få lov at vise sig over for pigerne og drikke nogle øl inden de skal i byen eller kører hjem igen. Mange bruger det som en forfest. De kommer for socialt samvær og kigge på FEDE biler som biler fra Thansen reklamerne. Det forgår om aftenen og LOKALT!

Hvis man vil trække unge mennesker til banerne må man gøre det på deres premisser. Man må overveje sin målgruppe. Det skal man heller ikke være i tvivl om at VMAX også gør når de arrangerer DHB!!! Tror man VMAX arrangerer DHB for racets skyld er man godt naiv - Det er de tilgengæld ikke! De kender deres målgruppe og har stor succes i den retning med deres arrangementer. Man kan så begynde at overveje hvordan det er VMAX bærer sig ad og hvad der skal til.
De overordnede ting, der bringer de unge på banen mener jeg er AFTEN timeren, mange andre unge mennesker, stemning, druk, Thansen biler og et par hjerneblødninger der laver kogere.

Hvis ovenstående er rigtigt, hvad jeg mener det er, så vil det betyde at de unge ALDRIG vil dukke op (i de mængder man håber på) til de seriøse én dags banearrangementer. Ønsker man deres tilstedeværelse må det gøres på deres promisser og stadigvæk vil dette aldrig fjerne dem fra de ulovlige arrangementer.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time