Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Der burde ikke være nogen problemer i at få synet en G60 med std VR6 motor, da effekten ikke forøges med 20%, og det med at bilen ikke kan fås med en VR6 motor org, det problem kan løses ved at man får et stykke papir fra VW hvor de siger ok for det, og det skulle sagtens kunne lade sig gøre da vi jo er under 20% og bilen bremser/undervogn osv er bygget til den effekt.

Et andet exempel er fx en Peugeot 306GTI 167hk, der er blevet lagt en 2.9 V6 193hk motor i, motoren er lagt forsvarligt i, der menes at man har ikke skåret i vanger eller ødelagt noget på karroseriet for at få plads til motor/gearkasse, og ingen andre hurtig løsninger.
Manden har fået papir fra Peugeot at bilens bremser/undervogn på trods at den øget vægt og vægtfordeling stadig er ok. Denne bils effekt forøgelse er også under 20% og via de papir fra Peugeot er den blevet synet og godkendt med konstruktive ændringer.

Der står en masse reglerne her :

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... /kap07.pdf

Læs fra side 23 og fremad der står en del.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
kig forbi den lokale synshal de kan give dig et klart svar...

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
Nej, det kan de nemlig ikke. De siger det ikke burde være et problem når bare de øvrige ting er ok: 20%, forurening, støj.

Titel:
Junior Medlem

Ingen der kan hjælpe? Er det sådan at der ikke findes en regel om antallet af cylindre, i et skifte fra R4 til R6 eller V8???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
De 2 tilfælde du selv nævner med VW og BMW kan sagtens lade sig gøre. Jeg ved ikke om der findes nogen regler om forøgelse af cyl antal, tror det faktisk ikke... Men ring til Fstyr, de kan give dig svar på det. Det regel kaos de selv har lavet kan de nok også bedst selv give svar på :)

Færdselsstyrelsen - 33 92 91 00

Titel:
Mester Medlem

Jeg selv og andre har tidligere skrevet side op og side ned om enmet her på PP.

Direkte link til alle relevante regler - Både til færdselstyrelsens og told&skats, har været fremme i disse tråde. Veldokumneterede fortolkninger af reglerne (med links), personlige erfaringer osv osv.

F.styr opdatere dog jævnligt deres side så nogle links kan resikere ikke at værke længere.

Prøv søg på emnet. Du burde finde en HEL DEL.

V/h Chr

P.S. Den almindelige synsassistent ved bilinspektionen kan ikke hjælpe dig eller give dig den info du skal bruge. Og husk så i øvrigt at der er to 20% regler - Én vedrørende afgift (told og skat) og én vedrørende trafiksikkerhed (Færdselsstyrelsen).

(Cylinderantal er komplet ligegyldigt. Kun ydelsen er interessant i pågældende sammenhæng (Dog kan noget omkring akseltryk også blive aktuels ved en tungere motor)).

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Junior Medlem

Havneren skrev:
(Cylinderantal er komplet ligegyldigt. Kun ydelsen er interessant i pågældende sammenhæng (Dog kan noget omkring akseltryk også blive aktuels ved en tungere motor)).

Så vil jeg da alsløre det lidt. Det handler om at jeg mener antal cylindre IKKE har betydning nogen steder og alle de links og regler du skriver er jeg selv helt inde i.
Problemet er at én mener at der er en regel om det, men siger det er svært at finde.
På bmwe30.dk, vagcars.dk og nu på powerpage, er der endnu ikke én der kan finde noget om det.

Konklusion: Det har ingen betydning om antallet af cylindre ændrer sig, når man laver motorskifte.

Titel:
Mester Medlem

Nej - Ingen betydning!!! Ikke direkte da... Hvis der er flere cylindre i motoren er den højest sansynlig også en del tungere nemlig og DER kan der så blive noget med akseltryk osv. Det er der nogle regler om og dem kan jeg ikke i hovedet. Jeg MENER dog det er 50kg man må hæve akseltrykke med, men ikke noget jeg tør sige med sikkerhed. Men du kan selvf. finde det på f.styr.

Det er ikke noget som vedrører told og skat, men kun SBI.

V/h Chr

Titel:
Junior Medlem

Havneren skrev:
Nej - Ingen betydning!!! Ikke direkte da... Hvis der er flere cylindre i motoren er den højest sansynlig også en del tungere nemlig og DER kan der så blive noget med akseltryk osv. Det er der nogle regler om og dem kan jeg ikke i hovedet. Jeg MENER dog det er 50kg man må hæve akseltrykke med, men ikke noget jeg tør sige med sikkerhed. Men du kan selvf. finde det på f.styr.

V/h Chr

Hej Christian. Den kan jeg da hjælpe med så, og det er korrekt skrevet med de 50kg, selvom du kun mener det :wink:

Titel:
Mester Medlem

Joker skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Hej Christian. Den kan jeg da hjælpe med så, og det er korrekt skrevet med de 50kg, selvom du kun mener det :wink:

Ok... Lige netop den regel har aldrig været relevant for mig selv og så kan man jo ikke huske det helt præcist længere hehe. Men hvis man øger cylinder antallet kan der jo så blive noget der med vægten. Jeg vil tro at man med de den rigtige dokumentation kan få lov til at bygge lidt af fortøjet om så det svare til den kraftigere variant. Men hvordan den dokumentation skal se ud skal man nok høre den udøvende magt ad.

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time