Slavteren skrev:
HenrikGM skrev:
Som det er nu er det alt alt for nemt at spolere en tråd, svine folk til, osv. osv som gæst. Jeg så gerne at vi tog den endnu videre og modererede grupperne lidt hårdere, ala feks TurboPerformaceClub Sweden, som indeholder nogle af de mest erfarne tunere i norden i det "avancerede" forum. Der kommer virkeligt mange guldkorn ud derfra. Tilgengæld er dette forum befriet for "får jeg 15hk mere med et KN filter på min gamle opel?" og lign. Her hører KUN spørgsmål om mere avanceret teknik hjemme, og det tiltrækker, og løfter diskussionerne en del rent fagligt. Man kan tappe sådan et forum for en masse hardcore viden. Den slags skribenter ser du aldrig i et helt offentligt, frit tilgængeligt og umodereret forum. Dermed ikke sagt at vi skal udelukke "filterdrengene" på PP, men vi kunne godt tåle at niveauet kom lidt opad, og diskussionerne kom lidt dybere ind i emnerne, IMO.
der kan jeg godt følge dig og alligevel ikke...
gæsten der spørger om et kn kan gi ham 15hk er jo sandsynligvis en "begynder" inden for tuning, og vil det ikke være synd at tabe ham på gulvet?
må da indrømme at selv om jeg føler mig rimeligt hjemme i emnet er det da ikke alt jeg har lært, og i tidernes morgen har jeg sikkert også startet med at spørge om den slags ting. vi kan jo ikke blive født som atomforskere allesammen.
Jeg siger ikke vi skal udelukke nybegyndere, BESTEMT IKKE. Hvis du kender det forum jeg nævner, så har de et "almindeligt" teknikforum, og et avanceret forum. Min pointe er at KN filterspørgsmål ikke tolereres i det avancerede forum. Forummet er med andre ord ret rendyrket avanceret teknik. Der er også plads til alle.
Der hvor det skiller er at lige præcist dette avancerede forum kan mange lære noget af, og det er eet af de mest koncentrerede forums at læse i.
Ikke det samme som at vi skal smide nybegyndere væk, slet ikke!
Iøvrigt har Jacob da modereret et par tråde som var løbet løbsk, og det gik smertefrit(set herfra)
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!