Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
HenrikGM skrev:
Glem alt om at optage noget som helst på bånd. Dels kan du absolut ingenting bruge det til, dels er det i yderste konsekvent strafbart. Så medmindre du kan få ham til at sige at han er bekendt med, og accepterer at du optager det på bånd, så glem det. Det skal fremgå i starten af optagelsen, hvis det skal have nogen som helst anvendelighed.

Nixen! Alt ovenstående er ganske enkelt forkert. Det står dig helt frit for at optage alle telefonsamtaler du selv er en part af.

.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det med staterne var mest ment som en joke, men der er faktisk en del stater derovre der stadig ikke ved hvad et syn er. egentlig en lidt skræmmende tanke... :roll:

jeg fortryder mere end i aner at jeg ikke bare ringede til policen lige så snart jeg hørte braget, men jeg var simpelthen ude af stand til at fatte hvad der var foregået før han var kørt igen, fatter ikke engang selv at jeg ikke flippede heeelt ud, min bil og mine katte er mine absolut ømme punkter, men det er nok meget godt i sidste ende at jeg var nede på jorden... men selv om jeg havde ringet til politiet var det ikke sikkert at de var kommet alligevel, som skrevet længere oppe er det ikke en ret der er forbeholdt alle hernede.

jeg kan ikke se hvordan min forsikring og min synstid kan have noget at gøre med hinanden, da jeg kun har ansvar på den, og ja jeg ved godt at det blir de ikke nemmere at snakke med af, men der er bare ikke råd til de sindsyge priser de vil ha i kasko. :(

planen er at kontakte mit eget selskab og hans selskab på tirsdag, og køre over og få den takseret på det nærmeste karosseriværksted jeg har tillid til. beløbet den blir takseret til er det beløb der skal slippes hvis han vil uden om forsikringen, hverken mere eller mindre.

i morgen stemmer jeg så dørklokker og hører om nogle har set noget, og om han evt har ramt andre, da jeg har fundet glasskår morgenen efter. jeg her allerede 3 vidner, og hvis jeg får på bånd at han påstår at han vil nægte, ja så kan jeg ikke se hvad det kan skade...

een ting er sikkert, om det blir den rigtige eller den forkerte måde, så kommer han til at betale.. :evil:

hvis min formodning om at han ikke har kortet mere er rigtig må det jo også være i hans egen interrese at få sagen ud af verden uden om myndighedderne...

med hensyn til skaden, så kan jeg ikke se at min synstid her noget at sige når den har holdt i en indkørsel, kan slet ikke se hvor de vil få den oplysning fra, han har forvoldt en skade på en genstand, og så er det jo i prinsippet ligegyldigt om det er et stakit, en honda der er kørt over synstiden eller en uindregistreret ferrari...

ting de skal laves for at den kan synes: en rusten skærmkant (kan undgås hvis synsmanden har fået noget på den dumme den morgen), en håndbremse og en revnet forrude.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Dels har du kvajet dig gevaldigt ved at køre rundt i en bil der har overskredet synsdatoen(dit forsikringsselskab vil nok finde dette interessant!)
Sludder....
Sådan noget er ethvert forsikringsselskab fuldstændigt ligeglade med!
HenrikGM skrev:
dels gjorde du det hele værre for dig selv ved at undlade at melde uheldet til politiet
Hvordan værre???
Han har jo slet ikke gjort noget galt, overhovedet??
HenrikGM skrev:
og hvis du ikke er bare lidt heldig, så får du ikke dækket ret meget af den skade.
Nu er du næsten grov. Hvorfor i alverden skulle han ikke få den skade dækket på sammen vilkår, som de tusindvis af skader der sker hvert år i Danmark? Hvad er det, der skiller sig specielt ud her??
HenrikGM skrev:
Damage control for dit vedkommende er at få det meldt til forsikringen NU, få skaden takseret NU, og lad dem køre sagen ud. Den måde bliver du "mest" retfærdigt behandlet, meen det havde nu været rart at kunne vedhæfte et tryk af en politirapport med deres version af sagen, især hvis manden blæser en promille i "flowmeteret".
Det har du så til gengæld fuldstændig ret i.
Men helt ærligt Henrik, 1 rigtig ud af 4 mulige??
Det plejer du at gøre bedre.... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg været rundt og snakke med nogle firmaer, og INGEN vil røre ved den uden om forsikringen pga skadens omfang. :(

så jeg ringede rundt til jeg fandt en honda forhandler hvor deres reservedelsmand var på arbejde, og har lagt følgende budget efter det:

baglygte : 1712,50
panel mellem baglygter : 1580,00
panel under baglygterne : 631,25
horn til kofanger 2 stk. : 640,00
kofanger : 2225,00
opretning og arbejdsløn min. : 3000,00
lakering min. : 2500,00
----------------------------------------------------
i alt : 12288,75

jeg har regnet med 6 timers arbejde til at skifte delene, hive bagpanelet ud på plads justere osv

jeg regnede med at de 2500 kan dække lakering af kofanger, panelet under baglygten og en sammensprøjtning på bagskærmen.

er der nogle malere og pladesmede der kan af eller bekræfte mine gæt? alle priser er selvfølgelig med regning... :twisted:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Men:
1) Hvornår får du så takseret skaden???
2) Har du indsendt skadesanmeldelse til dit forsikringsselskab??

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg har meldt det til hans eget selskab, men den kan ikke blive takseret før han har sendt papirerne tilbage. jeg gad simpelthen ikke slås med ham, når han allerede gik på bagben ved en lygte og et panel, mon så ikke han går på bagben over 12kg... jeg fik taf i en flink mand på hovedkontoret, de første var de lokale fra nyk jeg snakkede med, og de var OVERHOVEDET ikke til at snakke med. da jeg pev over at han kunne trække tingene i langdrag fik jeg af vide at det jo var noget jeg SELV havde valgt når jeg ike havde tegnet en kasko. i øvrigt en rigtig ** at snakke med. :evil: men så ringede jeg ind på hovedkontoret , og der var der heldigvis andre boller på suppen. han fik historien, og han sendte papirerne til ham med det samme, aftalte at jeg skal ringe igen på den anden side af nytår, og efter et par rykkere til ham vil jeg naturligvis få lavet min bil. men han turde ikke give mig en garanti for hvornår det blev.

jeg sidder og er i gang med at udfylde blanketten til mit eget selskab, ikke at de kan gøre noget da jeg kun har ansvar, men så er jeg da dækket ind.

jeg tror enden på det her foreløbig blir at jeg tager en tur til tyskland og henter mig en vinterbil, og hiver pladerne af den indtil den blir lavet, har ikke forhåbninger om at der sker noget den næste måneds tid, og det er jo ikke den billigste bil at ha plader på...

en fiat panda med 45hk er bare ikke så sjov at køre i som den.. :cry:

for øvrigt tak til alle der har prøvet at hjælpe.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke med at få tingene ordnet på den rigtige måde.

Men det her ER altså et skoleeksempel :( på en af de ulemper, der (også) er ved kun at have sin bil ansvarsforsikret.

VH Lars

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
det er bare utroligt at man skal finde sig i alt fra sin forsikring, når man "kun" har ansvars forsikring.. man skulle jo mane at man har betalt for lidt service når man smider 5-10k om året. men nej. det værste man kan komme ud for er at blive påkørt i udlandet. så står man for alt kontakt og forhandlinger med modpartens forsikring alene..

så jeg føler med dig slavter. jeg har efterhånden menge gange prøvet at få ødelagt min dag pga de dorske forsikringsselskaber.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: falster
Jeg ville ikke tvivle 2 sekunder på at ringe til politiet hvis der var en sprit billist der kørte ind i mig. Kan ik forstå at folk ik fatter at de ik skal køre bil når de har drukket.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

som skrevet tidligere er jeg også utroligt ked af at jeg ikke ringede til politiet med det samme, men det er for sent nu.

Jeg har også set flere eksempler på det ansvars-problem. bla en god ven der også blev påkørt på en parkeringsplads. da der var gået en måned og hans bil stadig ikke var takseret så han den andens bil kørende og som ny, og da han ringede til selskabet for at høre hvordan det kunne være fik han også bare den besked at så kunne han jo bare ha kosko på sin bil ( han betalte dengang ca 20kg om året i ANSVAR..) og da bilen endelig blev takseret kom han selv til at betale en del af skaden... men jeg vil køre hele linen ud, med advokat om nødvendigt, NÆGTER at finde mig i det.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time