s@g skrev:
hYe skrev:
Dødsstraffen burde genindføres....
Det er osse mord!! Om en mand tar andres liv af lyst eller nød eller "indre stemmer" eller på ordre fra en "retfærdig" domstol, det er en og samme ugerning!!!
Og sjovt nok har folk et meget sterilt forhold til dødsstraf, men tal fra usa viser at, af de folk der overværer en henrettelse, der skifter mere end 80% af dem der er for dødsstraf til at være mod dødsstraf når de først har set det "real-time".
"vi skal fandeme have dødsstraf", men når det så kommer til stykket er 80% altså uden nosser nok til at stå ved deres ord, eller også fyrer de bare en bemærkning af som de ikke har gennemtænkt.
Som når fru olsen går til folketingsvalg og stemmer på en bestemt person med begrundelsen: "Han er såen flot fyr".....
Meget gennemtænkt.
Ændringer i samfundet kommer via holdningsændringer. Det hjælper ikke en hujende fis at tage fat på mordere med hård hånd, når opdragelsen hjemmefra er noget i retningen af "anything goes".
Vi har ihvertfald ikke hverken et retssystem, eller en udøvende magt der på nogen måde er istand til at takle opgaven "ovenfra og ned". Kig på hvorfor det gik galt.
Idioten stak ikke dørmanden ned fordi han ikke kunne komme ind, men fordi idioten mangler nogle grundlæggende værdier, og et moralkodeks.
Da jeg var til halbal i tidernes morgen var der nogle gevaldige slagsmål, men når manden lå ned havde han tabt. Idag er det sådan, selv blandt små børn/unge, at når manden ligger ned skal han _SMADRES_, om det så indebærer 20 spark i fjæset, og ligesåmange i skridt og maveregion.
Hvorfanden er moralen henne??
Ham der blev smidt i gruset, og havde tabt kunne leve med nederlaget, men ham der bliver sparket til lirekassemand, efter han faktisk har overgivet sig, han kan IKKE leve med det bagefter, og har en kæmpe hævntørst, især fordi han har lagt på sygehuset i 8md for at komme sig. Her kommer payback med haglgeværet ind i billedet.
Det ville nok være lidt nemmere for politiet at lave en narkorazzia på skolen, hvis ikke de skulle fræse byen rundt i hælene på de 12årige møgunger hele natten, alene fordi forældrene er rystende ligeglade med hvad de foretager sig.
Det er feks ok at spille fodbold på gaden midt i byen. Løber ungen ud på gaden og man laver en mega hjulblokade ligeforan forældrenes hus for at undgå at tvære en 8årig ud på gaden, så indkasserer JEG en skideballe og trusler om at blive meldt til politiet for at lave brændere på gaden, imens ungerne bliver taget under fars&mors vinger.
Hvordan helvede er det blevet legalt at lege på en asfaltvej??
Det er bilisterne der skal passe på de bløde. Ja, ok, men det betyder jo ikke det samme som at de bløde trækker det længste strå.
Lastbilschauffører ser det hver dag: Cyklister der holder på deres status som bløde trafikanter, og liige kan smutte op på siden af lastbilen. Ok det kommer først i dag, og i morgen, men er de bare lidt uheldige, så kommer de sgu aldrigt mere.
"Han skal holde tilbage for mig" er argumentet. Og det satser de så deres og lastbilschaufførens liv på. Om så der sidder en million spejle på lastbilerne, så er der sgu stadigt en cyklist der omtrent skal kravle ind imellem akslerne for at spare 2½ sekund, med holdningen: "Han skal holde tilbage for mig". De ikke engang overvejer at han måske ikke kan se dem, eller det glipper lige den ene gang at tjekke spejlene 100%.
Jeg kommer fra landet, og da JEG var knægt var det fandeme MIG der skulle holde mig væk når maskinerne var i aktion. Ikke omvent.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!