Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

s@g skrev:
hYe skrev:
Dødsstraffen burde genindføres....

Det er osse mord!! Om en mand tar andres liv af lyst eller nød eller "indre stemmer" eller på ordre fra en "retfærdig" domstol, det er en og samme ugerning!!!

Og sjovt nok har folk et meget sterilt forhold til dødsstraf, men tal fra usa viser at, af de folk der overværer en henrettelse, der skifter mere end 80% af dem der er for dødsstraf til at være mod dødsstraf når de først har set det "real-time".

"vi skal fandeme have dødsstraf", men når det så kommer til stykket er 80% altså uden nosser nok til at stå ved deres ord, eller også fyrer de bare en bemærkning af som de ikke har gennemtænkt.

Som når fru olsen går til folketingsvalg og stemmer på en bestemt person med begrundelsen: "Han er såen flot fyr".....

Meget gennemtænkt. :shock:

Ændringer i samfundet kommer via holdningsændringer. Det hjælper ikke en hujende fis at tage fat på mordere med hård hånd, når opdragelsen hjemmefra er noget i retningen af "anything goes".

Vi har ihvertfald ikke hverken et retssystem, eller en udøvende magt der på nogen måde er istand til at takle opgaven "ovenfra og ned". Kig på hvorfor det gik galt.

Idioten stak ikke dørmanden ned fordi han ikke kunne komme ind, men fordi idioten mangler nogle grundlæggende værdier, og et moralkodeks.
Da jeg var til halbal i tidernes morgen var der nogle gevaldige slagsmål, men når manden lå ned havde han tabt. Idag er det sådan, selv blandt små børn/unge, at når manden ligger ned skal han _SMADRES_, om det så indebærer 20 spark i fjæset, og ligesåmange i skridt og maveregion.
Hvorfanden er moralen henne??
Ham der blev smidt i gruset, og havde tabt kunne leve med nederlaget, men ham der bliver sparket til lirekassemand, efter han faktisk har overgivet sig, han kan IKKE leve med det bagefter, og har en kæmpe hævntørst, især fordi han har lagt på sygehuset i 8md for at komme sig. Her kommer payback med haglgeværet ind i billedet.

Det ville nok være lidt nemmere for politiet at lave en narkorazzia på skolen, hvis ikke de skulle fræse byen rundt i hælene på de 12årige møgunger hele natten, alene fordi forældrene er rystende ligeglade med hvad de foretager sig.

Det er feks ok at spille fodbold på gaden midt i byen. Løber ungen ud på gaden og man laver en mega hjulblokade ligeforan forældrenes hus for at undgå at tvære en 8årig ud på gaden, så indkasserer JEG en skideballe og trusler om at blive meldt til politiet for at lave brændere på gaden, imens ungerne bliver taget under fars&mors vinger.

Hvordan helvede er det blevet legalt at lege på en asfaltvej??

Det er bilisterne der skal passe på de bløde. Ja, ok, men det betyder jo ikke det samme som at de bløde trækker det længste strå.
Lastbilschauffører ser det hver dag: Cyklister der holder på deres status som bløde trafikanter, og liige kan smutte op på siden af lastbilen. Ok det kommer først i dag, og i morgen, men er de bare lidt uheldige, så kommer de sgu aldrigt mere.

"Han skal holde tilbage for mig" er argumentet. Og det satser de så deres og lastbilschaufførens liv på. Om så der sidder en million spejle på lastbilerne, så er der sgu stadigt en cyklist der omtrent skal kravle ind imellem akslerne for at spare 2½ sekund, med holdningen: "Han skal holde tilbage for mig". De ikke engang overvejer at han måske ikke kan se dem, eller det glipper lige den ene gang at tjekke spejlene 100%.

Jeg kommer fra landet, og da JEG var knægt var det fandeme MIG der skulle holde mig væk når maskinerne var i aktion. Ikke omvent.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Transitfar skrev:
Og endnu engang: Er der noget mere ynkeligt, end hakkeorden blandt forbrydere i et fængsel?? Som om, nogle lovovertrædelser er OK, og andre ikke er... :roll: :roll: .

Ja, der er noget der er mere ynkeligt.

Det er når folk UDEFRA fængslet der står udenfor det pres der udøves derinde, har den holdning at det er ok at stærke grupper i fænglserne tilføjer "ekstrastraffe" til feks seksualforbrydere.

Hakkeordenen imellem forbryderne kan jeg forstå, men ikke acceptere, men jeg kan virkeligt ikke begribe hvad der foregår på øverste etage, når folk udefra synes den opførsel er ok.

Forhåbentligt snakker de bare for at holde sig vågne, men DET er ynkeligt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Idioten stak ikke dørmanden ned fordi han ikke kunne komme ind, men fordi idioten mangler nogle grundlæggende værdier, og et moralkodeks..

Det er nemlig sagen i en nøddeskal.
Hvad gavn gør lange straffe, når problemet er manglende værdigrundlag???

Men OK, henrettede personer begår ikke vold, og folk uden hænder har svært ved at stjæle, eller stikke med kniv....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Transitfar skrev:
Og endnu engang: Er der noget mere ynkeligt, end hakkeorden blandt forbrydere i et fængsel?? Som om, nogle lovovertrædelser er OK, og andre ikke er... :roll: :roll: .

Ja, der er noget der er mere ynkeligt.

Det er når folk UDEFRA fængslet der står udenfor det pres der udøves derinde, har den holdning at det er ok at stærke grupper i fænglserne tilføjer "ekstrastraffe" til feks seksualforbrydere.

Hakkeordenen imellem forbryderne kan jeg forstå, men ikke acceptere, men jeg kan virkeligt ikke begribe hvad der foregår på øverste etage, når folk udefra synes den opførsel er ok.

Forhåbentligt snakker de bare for at holde sig vågne, men DET er ynkeligt.

@henrik.
Det kan du slet ikke udtale dig om.Hvis din datter på 2 år(Det håber jeg aldrig sker)bliver voltaget og slået ihjel,tror du ser sagen fra en anden side.Man skal passe på at dømme andre ,når man ikke ved hvilken begrundelse det har for deres holding.
MVH Finn.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Da jeg var 5 år var respekt for andre en del af min verden. Mine forældre satte nogle helt klare regler for, hvordan man skulle opføre sig og hvad der blev forventet af én.

Da jeg var 12 år mente jeg ikke det var så fedt, at jeg skulle være hjemme kl. 20 fredag aften, når 'alle' de andre fedtede rundt til kl. lort. Men jeg var alligevel på matriklen på slaget for ellers blev min frihed indskrænket.

Da jeg blev 17 år, var der stadig HELT klare regler for min opførsel. Ja, udgangstilladelsen var udvidet men der var stadig regler der skulle overholdes. Og jeg overholdt dem.

Jeg har nået 33 år og jeg har stadig - efter min egen mening - styr på moralen og reglerne for alm. god opførsel. Jeg takker mine forældre for at have rustet mig til mit voksenliv uden at begrænse mig i mine muligheder. Det er lykkedes mig at styre udenom de store problemer med ordensmagten og jeg er stadig af den opfattelse, at man bør tale pænt og roligt med de fleste mennesker.

Jeg har selv en datter på 12 år. Jeg forsøger at bruge den tid på hende, det kræver at gøre hende til et helt menneske. Og det er her jeg mener kæden springer af for nogle;

Jeg er pisse ligeglad med, at hun syntes det er uretfærdigt at hun ikke må drikke breezers til en klassefest. Jeg er pisse ligeglad med om hun mener det er uretfærdigt, når jeg konfiskerer hendes mobiltelefon i en uge fordi hun har skrevet en sviner i en SMS til en veninde. Jeg er pisse ligeglad med om hun syntes det er ondt, når jeg forbyder hende at komme i ungdomsklubben i en måned fordi hun har svinet en lærer til i skolen.

Og sjovt nok, så KAN hun opføre sig ordentligt. Ja, hun træder ved siden af men det gjorde jeg sgu også da jeg var i den alder. Man skal jo stadig prøve grænser af. Men det har hver gang en KONSEKVENS. Og uanset hvad man som 'humanist-forælder' (ja, jeg mener 'hvad syntes du selv'-generationen har skylden) mener om at styre sin børn på den måde, så har det den ønskede effekt. Mit barn får ros, når hun fortjener det og ris, når det er påkrævet. Det gør hende forhåbentlig i stand til at skelne mellem rigtigt og forkert.

Lader man stå til - lader ungen drikke sig pissefuld til byfesten, ringer og skaber sig til den unges forældre hun har været oppe at toppes med i skolen, morer sig over at ungen skændes lystigt med de andre på Arto - så knækker filmen.

Man har som forældre et meget stort ansvar over for sine børn; det er sgu ens pligt at 'rette dem ind' - og det kan sagtens gøres uden at 'vinge' dem nogen. Min datter har aldrig fået nogen på roen men hun ved stadig at et nej er et nej. Jeg tror respekt er kodeordet her.

Dette er mine uforbeholdne meninger - de er ikke til diskussion og bliver det ikke fra min side.

/Nolan

Titel:
Moderator

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
@henrik.
Det kan du slet ikke udtale dig om.Hvis din datter på 2 år(Det håber jeg aldrig sker)bliver voltaget og slået ihjel,tror du ser sagen fra en anden side.Man skal passe på at dømme andre ,når man ikke ved hvilken begrundelse det har for deres holding.
MVH Finn.

Well, Finn, nu er det ikke engang en promille af de folk der har nævnte holdning der har en begrundelse for at have den.

Hvis en ekstrem holdning er ok, alene fordi man har en dårlig oplevelse i baghovedet, så siger du faktisk at det er ok at handle i affekt. Ihvertfald udtrykker du en vis accept for at seksualforbrydere tildeles en langt højere straf af andre forbrydere, trods samfundet har uddelt regningen.
Det er bare SLET ikke iorden. Uanset ens oplevelser.

De personer der har oplevet en sag som du nævner er selvf. klar til at klynge hvem som helst op i den nærmeste lygtepæl, men uanset deres begrundelse for at have holdningen, så er det sgu stadigt ikke iorden.

Hvis min kæreste bliver kørt ned, hvis nogen stjæler min bil, eller overfalder min far, så bliver jeg da også vild og blodig, men det bliver en evt. handling bare ikke OK af.

Der findes masser af folk verden over, der har ekstreme holdninger, og nogen af dem ved ikke selv hvorfor de har den holdning, de har den bare. I yderste konsekvens gøres der en ret stor indsats for at fange den slags mennesker der driver ekstreme holdninger til the point of no return.
Og uanset om de har en forklaring,begrundelse, eller hvad dælen, så er sådan en holdning bare ikke iorden. Det er i den uskyldigste form simpelthen ynkeligt.

Kender folk der har kørt MC i mange år, og også kørt x4 forstærkt i byen, og det var helt ok. Så køber de et hus, lige ud til en hovedvej, får børn og sætter sig ud i en klapstol og begynder at notere sig alle de biler de "kan se kører for stærkt", og melder hele lortet til politiet. Det er dobbeltmoral, så det basker, især fordi de samme folk STADIGT kører forstærkt, måske med en lidt nedsat faktor, men nu bare ikke foran deres eget hus.
Det er altså ok at udsætte naboens unger for fare, men uacceptabelt at ens egne har samme vilkår? Her springer kæden sgu af!.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Mange gode indlæg !!

Dødsstraf er jeg imod, men jeg mener at man bør kunne berøve folk deres frihed for altid, nogle skulle måske ikke spæres inde resten af deres liv, det kommer an på forbrydelsen, men i så fald skulle de overvåges elektronisk resten af deres dage. De der har begået noget i en rus eller er psykotiske mener jeg ikke skal have rabat, har aldrig forstået det argument ???

@Henrik

Jeg er lidt ked af at du hiver det oprindelige emne ned på det niveau hvor vi snakker fartforseelser osv...
Vi kan ikke løse alle problemer på en gan men må starte med de grundlæggende elementer og så arbejde os nedad.

@Finn

Folk der voldtager 2årige eller uanset hvilken alder det er hører ikke til i vores samfund, og jeg er sådan set ret sikker på at hvis straffen var indespærring og eller overvågning resten af livet så ville de fleste menneskers lyst til selvtægt ikke være så hård, problemet er bare at som systemet er nu så kan man møde de samme folk på gaden kort efter og så knækker filmen for de fleste og det ville den helt sikkert også gøre for mig.

@Nolan

Flot stykke arbejde du gør med din datter, jeg er sikker på hun vil komme til dig en dag og takke dig for det :wink:

@Transitfar

Hakkeordenen i samfundet er vel ikke så meget anderledes, her er der jo også forbrydelser de fleste ser igennem fingre med medens andre lovovertrædelser ikke er ok....De forbrydere der er straffet for seksuelle overgreb får en ekstra straf i fængsel....nuvel....det ville måske hjælpe hvis straffen var noget hårdere, det er trods alt et liv de har ødelagt alene for at tilfrdsstille en sygelig lyst !!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Nolan skrev:
Man har som forældre et meget stort ansvar over for sine børn; det er sgu ens pligt at 'rette dem ind' - og det kan sagtens gøres uden at 'vinge' dem nogen. Min datter har aldrig fået nogen på roen men hun ved stadig at et nej er et nej. Jeg tror respekt er kodeordet her.

Dette er mine uforbeholdne meninger - de er ikke til diskussion og bliver det ikke fra min side.

/Nolan

Jeg kan kun sige at vi her hjemme kører efter akkurat samme principper. Faste rammer, konsekvens af ens handlinger, gode som dårlige. Og en for altid blivende sikkerhed overfor ungerne som gør at de ikke er i tvivl om vores kærlighed til dem er nogen af de vigtigste ting for at lære vores unger hvordan man bør opføre sig og behandle andre mennesker.

Jeg er helt enig med dig Nolan.!

.

Titel:
Moderator

xxblade skrev:
@Henrik

Jeg er lidt ked af at du hiver det oprindelige emne ned på det niveau hvor vi snakker fartforseelser osv...
Vi kan ikke løse alle problemer på en gan men må starte med de grundlæggende elementer og så arbejde os nedad.

!!

Jeg mener bare ikke vi kan adressere det oprindeligt problem, uden at se nærmere på hvad grundårsagerne egentligt er.

Knivstikkeri og meningsløs vold er eksploderet de sidste 15år, og hvorfor er det tilfældet? Mener bestemt ikke det har noget med strafudmålingen at gøre! Det er mig bekendt endnu ikke lykkedes noget land at løse disse problemer hverken med hængning,skydning eller halshugning, og indespærring resten af livet er da helt mislykket.

Mener faktisk at ovennævnte metoder alene er et udtryk for et samfunds afmagt, og tjener kun til at give pøbelen en tilfredsstillelse i form af en slags hævn. På længere sigt løser det ingen problemer. Men det skubber tilgengæld problemet lidt videre.

Der hvor jeg kan se store problemer er i en generel dobbeltmoral, og mange unges næsten totale mangel på moralkodeks.

Man kan arbejde på to måder:

Enten slukker man ildebrand resten af sit liv, eller også finder man ud af hvorfor den lille pige med svovlstikkerne nu rent faktisk fryser.

Lidt billedligt talt, men ikke desto mindre mener jeg DET er sagens kerne, og det har jeg forsøgt belyst med forskellige eksempler på bla. dobbeltmoral, og manglende moralkodeks.

Det har bestemt ikke været intentionen at trække denne diskussion ned i niveau, og det mener jeg da sandeligt heller den har været på noget tidspunkt.

Indtil videre mener jeg der er holdt en stor del af saglighed fra alle bidragsydere.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
@Henrik

Nu mener jeg jo heller ikke at vi skal stoppe indsatsen overfor de unge og hellige os kampen mod mordere og lignende, men det er grunlæggende forkert at pårørende til myrdede og lignende kan møde den dømte ude i samfundet ganske få år efter de er dømt ??????

Ang de problemer der er med voldelige unge synes jeg det må være regeringens opgave at sende de sociale myndigheder på gaden fredag aften og få fanget de unge ind og så få fat i forældrene........problemet er så bare i langt de fleste tilfælde at det rager forældrene en høstblomst...i så fald må vi ud med nogle sanktioner til de forældre, vi må handle nu, ellers ender vi med at få endnu større skel i vores samfund end vi allerede har.

Jeg mener for så vidt godt man kan pålægge forældre diverse sanktioner hvis de ikke kan styre deres børn, men gør vi det vil balladen ingen ende tage, folk vil klage og det vil tage måneder i alverdens instanser at ordne det, DERFOR skal systemet ændres grundlæggende !! Prøv at se på tallene over hvor mange sager der i byretten bliver anket af den dømte ??? De anker i næstan alle tilfælde til landsretten....hvor fanden er logikken i det ?? Så må vi jo sløjfe byretten og sende dem direkte i landsretten, det koster samfundet millioner alt imens der ikke er penge til at rette op på den unge generation ??

Systemet stinker....det virker ikke og der bliver desværre ikke lavet nogle tiltag der virkelig flytter grænser !!!! Fordi der ikke er nogle af polittikerne der tør tage ansvar, det gælder på kryds af alle partier !!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time