Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 apr 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
som clisse skrev var årets DHB et rigtigt dårligt eksempel påhvor galt det kan gå... jeg undrede mig over mange gange. hvorden fanden Vmax folkene med god samvittighed kunne sidde og se på at 10000 mand drak sig stive og kørte rundt som idioter....... og der er faktisk mange kommende billister med til DHB. hvordan ser de ikke lige på den latterlige lille respekt Vmax og mange andre havde til politiet og love og regler vi har i dette land. reklamen lød. KOM TIL DANMARKS STØRSTE FART FEST... Qmile har sku ikke noget at gøre med vandalisme mod andre personers biler. og div. og da slet ikke at drikke sig pattestiv og køre rundt med vennerne på taget af bilen og lave kogere..og jeg må nok indrømme at team mann er det mest latterlige indslag jeg længe har set.

jeg vil næsten ønske at der er andre initeritivtagere et eller andet sted der kunne arrengere et rigtigt Danmarks hurtigste bil... ikke øl biler og babes..

men efter dette års DHB er moralen vel: tun din bil ulovligt meget. drik dig stiv. og kør som et svin,bare for at være en cool stodder... hvad er det da for et signal at sende til kommende billister????

jeg er ikke den person der altid køre lovligt. nok nærmere langt fra. men efter en historie som den der er skrevet herinde, kan man jo kun undre sig over at der er flere og flere unge der mister deres kørekort pga sprit... og hvad er deres respons.... ret sikkert : alle gør det.

det er min mening.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nu er det jo ikke alle, som øger hastigheden proportionalt med promillen :? .
Faktisk er det kun ca 1/3 af kørekortfrakendelserne, som skyldes spritkørsel. Hvad med de øvrige 2/3, er det "seriøse" bilister, som "blot" har været uheldige.... :roll: .

Moral er godt, men derfor er dobbeltmoral ikke nødvendigvis dobbelt så godt.

Venlig hilsen Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Moderator

Transitfar skrev:
Nu er det jo ikke alle, som øger hastigheden proportionalt med promillen :? .
Faktisk er det kun ca 1/3 af kørekortfrakendelserne, som skyldes spritkørsel. Hvad med de øvrige 2/3, er det "seriøse" bilister, som "blot" har været uheldige.... :roll: .

Moral er godt, men derfor er dobbeltmoral ikke nødvendigvis dobbelt så godt.

Venlig hilsen Lars.

Jeg tror faktisk ikke det tal stadigt holder. Jagten på fartsyndere er intensiveret voldsomt, og jeg er ret overbevist om at en langt større del af frakendelserne skyldes andet end sprit.

Så skal man lige huske at det stort set altid vil være ham der har drukket blot en enkelt pilsner til fyraften der får skylden, uanset hvordan forholdene såend har været, hvis han indblandes i et uheld. Har man spor af alkohol i blodet, og der sker noget, så er chancen rigtig god for at man får skylden, uanset om promillen egentligt har haft noget at sige eller ej.
Det forvrider statistikken ganske betydeligt.

De fleste personer der kører sprit forsøger at "luske" den hjem, med nedsat hastighed. Det er netop pga denne opførsel at politiet knalder dem. Der er ikke ret mange der er så plakatstive at de faktisk ikke _kan_ køre bil, og endda med et ret godt resultat. Politiet knalder helt klart flest der ligger lige omkring "2-3 bajere grænsen" og stort set alle opfører sig rimeligt i trafikken.

Vender vi debatten lidt om på ryggen, så er det ikke _ret_mange_ 18årige knægte der har 2 kammerater på bagsædet der kører bare tilnærmelsesvist efter forholdene. Denne "se mig, jeg er en helvedes karl" mentalitet er IMO mindst ligeså farlig som 0,6promille. Tag til et ulovligt streetrace, der er masser af syn for sagen. Folk klikker 5gear ind på tilbagevejen lige op imod publikum......Risikoen er ganske betragtelig.

Adrenalin"rush" er mindst ligeså farligt som en alkoholrus. Been there.

Jeg ved det skærer folk i øjnene at jeg synes at holde hånden over spritbilisterne; DET er ikke tilfældet.

Men det skærer tilgengæld mig i øjnene at folk i dette forum(som jo nok må betegnes som ganske fartentusiastiske) kan forbande spritkørsel, og dagen efter lede med lys og lygte efter 100hk mere til dem de allerede har, og som jo tydeligtvist ikke kan præstere adrenalinrushet længere.

Man må ikke være helt blind overfor at den øgede fart _vil_ generere flere farlige situationer, især fordi vi jo ikke snakker om 25km/t for meget, men ofte 100km/t for meget. Trådene herinde skinner jo af at vi alle har prøvet at strække ben i een eller anden udstrækning.

Ret beset(svært at bevise) tror jeg ikke der er den store forskel i uheldsraten ved at snige 0,6 hjem ifht at teste om hypperne nu også er hjemme iaften....

Uanset hvad, så tager man en kalkuleret risiko, man _VED_ godt at "det her går helt galt hvis noget smutter", ligegyldigt om man har for meget sprit i blodet, eller om man har kortet gaskablet op det den kan trække.

Ingen af delene kan på nogen måde forsvares, uanset om det går godt eller skidt, og erklære den ene ting for værre end den anden, vil nok indikere mere om ens egne interesser end om virkeligheden. Går det galt er det inderligt ligegyldigt hvad årsagen egentligt var; nogen har kalkuleret forkert, og nogen andre må betale en uoverkommelig pris.

Jeg vil vædde på at de fleste herinde har et afhængighedsproblem i større eller mindre grad. Hvem har ikke sagt "aaahhh" efter at ha trykket en voldsom vogn af på de små veje, en hidsig MC på samme veje,etc.etc.?
Samme problem driver folk ud i tvivlsomme kompressormonteringer,direkte ulovlige trykladninger, osv osv.

Hvad er egentligt farligst, fart eller sprit?

Svært spørgsmål ikke?
:roll:
Signing off....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
Hvad er egentligt farligst, fart eller sprit?

nemt hvis du spørger mig "sprit" for den får folk til at tro de kan klare fart. fart får dem ikke til at tro de kan klare fart + sprit!! just me :?

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
De fleste personer der kører sprit forsøger at "luske" den hjem, med nedsat hastighed. Det er netop pga denne opførsel at politiet knalder dem.

tinasmartin skrev:
nemt hvis du spørger mig "sprit" for den får folk til at tro de kan klare fart. fart får dem ikke til at tro de kan klare fart + sprit!! just me

Det lader til, at vi er ude i et religionsspørgsmål... :? :?
Og aproprós verdenssituationen, så har alle "lidt" ret, men ingen "helt" ret.
Venlig hilsen Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Sprit er og blir det farligeste!!!! Det er på den måde der blir dræbt flest uskyldige mennesker!!!! Desværre er det som regel aldrig ham spasseren der kører med 5 mennesker i bilen der blir dræbt!!!! Og lige har blæret sig med at hans lorte slæde kan køre 320kmt i timen med en promille på 2.90.

Rigtigt at der er mange der tror at de er udødlige og ligger og kører bil som om det var en racerbane men i stedet ligger og køre 120 på en skolevej!! De burde også ha en kugle for panden!!!!

Kører da selv for stærkt!!! Gør det dog aldrig hvor der er tæt trafik eller på små villaveje!!!

Elsker fart men udover det helst når jeg er alene i min bil!!! Og hvis det så går galt er de kun mig selv der kommer til skade!!!!

Ang. DHB/DFB så burde alt hva der hedder alkohol være bandlyst!!! De to ting hører så absolut ikke sammen!!! og hvis det endelig er skal alle folk der kører på banen eller fra pladsen tjekkes inden de kører ud!!!

Sidst men ikke mindst!!! Alle de Pikhoveder der ligger med deres sure gamle BMW'er på striben og kører med fuld roulade på bilen ned mod publikum burde fandme også skydes!!! (tilfældigt valgt bil) Som regel bare denne bil man ser gøre det!!!

Titel: Re: !!!
Moderator

Ronnie skrev:
Sidst men ikke mindst!!! Alle de Pikhoveder der ligger med deres sure gamle BMW'er på striben og kører med fuld roulade på bilen ned mod publikum burde fandme også skydes!!! (tilfældigt valgt bil) Som regel bare denne bil man ser gøre det!!!

Bare ærgeligt at publikum ikke er enige om at fryse fjolset ude. Istedet bliver nævnte adfærd omtrent opmuntret.

Frys 5.gear-ned-mod-publikummer fjolset ude, og lad være med at står og savle på hans bil, så løser problmet sig selv.

Adfærdsænding....

Sprit/fart så er vi ganske ritigt ude i religion her(meget varm kartoffel), men statistik kan ikke underbygge påstanden om at sprit slår flere ihjel end fart. Fart vinder nok med en faktor3 i dette spil er jeg bange for.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

i år blev ALLE deltagere til DHB testet for alkohol. desværre kun for alkohol!!! må være rart at eje vejen helt alene ,så ingen andre kan komme tilskade, når man får lyst til at køre lidt ræs! så sker der vel egentlig heller ikke noget ved at køre pissefuld... vel? MVH. søren

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Problemet er bare med dem at de absolut ikke fatter en disse af hva der sker omkring dem!!! Det er svært at gøre noget ved det!!! Man burde lave lukkede arrengementer hvor de kun er de seriøse der kommer!!!!

Ved ikke om det kan lade sig gøre i Jylland???

Men her på Øerne står det slemt til!!!! Synes ikke engang at det er sjovt med alle de kvajpander der kommer derude!!!

så kan man også køre i fred for tøsserne!!!! dem med STAVEN!!!

Men ja du har ret fart dræber flest!!! Men det gør ikke spritkørsel mindre åndsvagt!

Titel: Re: !!!
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Ronnie skrev:
Problemet er bare med dem at de absolut ikke fatter en disse af hva der sker omkring dem!!! Det er svært at gøre noget ved det!!! Man burde lave lukkede arrengementer hvor de kun er de seriøse der kommer!!!!

Ved ikke om det kan lade sig gøre i Jylland???

Men her på Øerne står det slemt til!!!! Synes ikke engang at det er sjovt med alle de kvajpander der kommer derude!!!

så kan man også køre i fred for tøsserne!!!! dem med STAVEN!!!

Men ja du har ret fart dræber flest!!! Men det gør ikke spritkørsel mindre åndsvagt!

Definer seriøs... Det er praktisk umuligt.
En anden ting er at det skam er meget fint at synes en person kører råddent men så fortæl ham det (hvis man kender ham!) Har flere gange været udsat for at jeg efter at have været ude at køre (ikke kun med de gamle) har fået at vide at jeg kørte lidt hurtigt. Men hvad nytter det at sige det bagefter? Det kan desværre nok ikke ændre på hvordan jeg kører men sagde de det nu imens man kører så kunne man da sætte farten ned... Lidt det samme med spritkørsel. Den bedste måde at forhindre det på er at tale personen fra det inden...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time