Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 12:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Så er resultaterne fra lørdagens lovlige streetrace klar på www.racetiming.dk

Tak til alle jer fra PP som kom forbi og hilste på - det er rigtigt rart at få sat ansigt på.

Og husk også at se de flotte billeder på efterz hjemmeside :D

Løbet gav klart fornyet næring til min tvivl om hvorvidt vi er involveret i lovligt streetrace eller kamufleret dragrace - det går ihvertfald rigtig stærkt når bilerne begynder at køre hurtigere end motorcyklerne.

/Henrik

Senest rettet af Hartvig 12 maj 2008, 22:03, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Hartvig skrev:
Løbet gav klart fornyet næring til min tvivl om hvorvidt vi er involveret i lovligt streetrace eller kamufleret dragrace - det går ihvertfald rigtig stærkt når bilerne begynder at køre hurtigere end motorcyklerne.

/Henrik

Fremskridt :coffee:

Det har været kamufleret dragrace i mange år efterhånden. Forskellen er bare at der bliver flere af kamouflageracerne.

Definitionen på en kamouflageracer:
En indregistreret bil der ikke kan betegnes som lovlig(ALT for meget effekt), og som ikke kan besigtes efter dragracingregler i forhold til hvor hurtigt den kører.

Spørgsmålet er så hvad fremtiden vil bringe :twisted:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Mit bud er at money talks når vi kommer til enden af dagen - desværre :?

Det betyder, at hvis nogle af os der laver lovligt streetrace vælger fra fordi vi syntes at tingene går i den forkerte retning, så står der arrangører i kullisen som er klar til at lave løb for det vi nu kalder kamuflage-racerer.

Vi ser allerede, hvordan DHB og andre løb åbner for galskaben - og vi ser også hvordan Per og Poul ikke længere stiller op med 130 HK og KN tunede Corollaer, fordi minimum efterhånden er blevet 300 HK'er og biler som er specielt prebet udelukkende til 402 meter race.

Mit håb er at DASU og deres dragrace klubber vil bruge alt deres energi på at skabe køre muligheder, således at disse kamuflage racerer ikke ender med at skade streetrace sporten med der gråzone biler.

Blot lidt tankespind en sen mandag aften.

/Hartvig

Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hartvig skrev:

/Henrik

Vi bliver nok tvunget til at indføre nogle generelle sikkerheds krav/retningslinier/foreslag :idea: Så må vi forsøge at glemme tidligere stridigheder :ha: for ellers ender det sku galt på et tidspunkt. :damn: Det ville være katastrofalt for jer der har knoklet rø... ud af bukserne for at lave disse lovlige løb. Nu var jeg desværre ikke selv til stede denne gang :cry: Men har hørt lidt om flyvende koblings dele :wink: Det må kunne blive enighed om nogle minimums krav såsom hjælm, tøj, evt sikkerheds tæppe om gearkasse som på drag og tractorpull :idea:
Jeg håber ikke at det bliver money talks som hartvig siger... min mening er bare at har man 500k til bil har man også 2k til personligt sikkerheds udstyr :idea: Selv om jeg godt ved at sådan hænger virkeligheden ikke altid sammen :grr: Det er fedt med noget race!!! bare ikke nor det går galt for så får alle vores modstandere benz på deres bål :(

Til alle KEEP UP THE GOOD WORK !!!

Mvh Henrik D.S.

Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hartvig skrev:
Og husk også at se de flotte billeder på efterz hjemmeside :D

:mrgreen: Jeg kan de lige supplere med et link: http://www.efterz.com/efterz-rykker-ud/ ... /index.asp

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Yes, super fin dag, nød det gode vejr, og de afsindigt hurtige biler, hold op der bliver knald på i år!

Et enkelt spørgsmål til Hartvig:
Hvordan kan det være i kørte 1 race af gangen, fremfor at lave opsamlings i bunden af banen (dvs, kør 10 ture, saml bilerne sammen for enden af langsiden, kør retur)? Der var i mine øjne for langt mellem racene... Men naturligvis er man også kræsen som tilskuer, syntes bare det fungerede fint på Lindtorp, da jeg var med som official sidste år...
Mvh,
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Saab-Daniel skrev:
Hvordan kan det være i kørte 1 race af gangen, fremfor at lave opsamlings i bunden af banen (dvs, kør 10 ture, saml bilerne sammen for enden af langsiden, kør retur)?

Som der blev sagt inden kørslen (nu ved jeg ikke lige om du var deltager eller tilskuer) handler det om sikkerhed, når der kommer en 1.400 hestes Supra racende ned langs banen har undertegnede godt nok heller ikke lyst til at stå dernede og vente...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg var der ikke fra starten nej, og jeg kørte ikke, derfor spørgsmålet...
Du kørte altså, duckstar? Syntes nok jeg så en blå Fiat, men var ikke sikker på det var en PP'er...!
Jeg har det fint med at sikkerheden er i højsædet, det skal den ALTID være, så vi ikke ender med noget katastrofalt, og vedgiver det er svært at se på afstand hvor meget plads der er efter målstregen. Jeg undrede mig bare, hvorfor spørgsmålet skulle stilles... :)
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jep, jeg nakkede da en enkelt BMW V8, men kørte ikke mere end 2 ture. Ventetiden var 1½-2 timer mellem de to ture....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tak for de opmuntrende ord og den konstruktive kritik, som der helt sikkert bliver lyttet til.

Vi havde regnet på sagen og fundet ud af at med etablering af en returvej ville vi kunne slå en masse fluer med et smæk...

1) Sikkerheds issuet - ingen af os er særligt stolte at løsningen hvor 30-40 biler samles på og ved enden af banen.

2) Bilerne kunne komme hurtigere tilbage og blive beundret af publikum.

3) Vi kunne nøjes med færre officials (gode officials er absolut en mangelvare).

4) Med over 120 tilmeldte biler og motorcykler var der behov for nytænkning.

Desværre viste det sig i praksis at vendetiden endte med at blive urimelig lang, og vi var uden mulighed for at ændre setup'et da først løbet var i gang. Reelt gennemførte vi 215 heats imod 240 sidste gang, så selvom det føltes som lang tid at vente, så blev der ikke mistet mere end ca. 10% heats.

Nu er det prøvet - nogle skulle jo være de første - og fremadrettet kører vi igen med opsamling og fælles tilbagekørsel 8)

Jeg tror ikke at man kan graderer sig imod uheld som det der ramte Corolla'en, selv en F1 taber et hjul en gang i mellem - det er bare den risiko vi må leve med. Skal vi have svinghjulsbeskyttelse og anden nyttig beskyttelse så kan vi lige så godt køre dragrace frem for lovligt streetrace.

Men desværre så tror jeg, at vi er en del som efterhånden er tæt på at kaste håndklædet i ringen, det er et kæmpe slid og slæb at lave et løb som det i Sindal. Samtidig er vi i Racetiming.dk blevet ramt af alvorlig sygdom, som gør at alle vores udviklingsprojekter har ligget stille siden efteråret 2007.

Og ja - så hjælper det heller ikke at enkelte personer fortsat ønsker en konfrontation og spild :(

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time