Tak for de opmuntrende ord og den konstruktive kritik, som der helt sikkert bliver lyttet til.
Vi havde regnet på sagen og fundet ud af at med etablering af en returvej ville vi kunne slå en masse fluer med et smæk...
1) Sikkerheds issuet - ingen af os er særligt stolte at løsningen hvor 30-40 biler samles på og ved enden af banen.
2) Bilerne kunne komme hurtigere tilbage og blive beundret af publikum.
3) Vi kunne nøjes med færre officials (gode officials er absolut en mangelvare).
4) Med over 120 tilmeldte biler og motorcykler var der behov for nytænkning.
Desværre viste det sig i praksis at vendetiden endte med at blive urimelig lang, og vi var uden mulighed for at ændre setup'et da først løbet var i gang. Reelt gennemførte vi 215 heats imod 240 sidste gang, så selvom det føltes som lang tid at vente, så blev der ikke mistet mere end ca. 10% heats.
Nu er det prøvet - nogle skulle jo være de første - og fremadrettet kører vi igen med opsamling og fælles tilbagekørsel
Jeg tror ikke at man kan graderer sig imod uheld som det der ramte Corolla'en, selv en F1 taber et hjul en gang i mellem - det er bare den risiko vi må leve med. Skal vi have svinghjulsbeskyttelse og anden nyttig beskyttelse så kan vi lige så godt køre dragrace frem for lovligt streetrace.
Men desværre så tror jeg, at vi er en del som efterhånden er tæt på at kaste håndklædet i ringen, det er et kæmpe slid og slæb at lave et løb som det i Sindal. Samtidig er vi i Racetiming.dk blevet ramt af alvorlig sygdom, som gør at alle vores udviklingsprojekter har ligget stille siden efteråret 2007.
Og ja - så hjælper det heller ikke at enkelte personer fortsat ønsker en konfrontation og spild
/Hartvig