ja suveren tur rimeligt cool at en hel by på små 25.000 indbyggere er helt oppe at støde og med på at lave race vi sad på tribunerne sammen men både unge og HELT gamle mennesker som alle var oppe og stå og hue og heje når det gik stærkt... alle var dog enige om at holde hele hånden i ørende når jet bilen blev startet op.... under opvarmning af motoren laver den små starter med 10-15M flamme med en diameter på 1M´s penge det lavede så kraftige tryk så det stål rækværk der står langs banen vitterligt PLAFREDE og stod og rystede SYG FED oplevelse... samt methanol+ alcohol dragstere fra tyskland og italien blæste ud af banen i tider der ville være hurtigere end at starte og stoppe et digital ur...
og ja en del fede street-biler... vi boede på hotel med en svensker som havde en ca. 1100hk GMC syclone med som gik så stærkt at han må have haft brystvorterne sidende på ryggen

og den så totalt stock ud pånær en stor udstødning som diskret bøjede ned mod asfalten omme bag på og med teksten "BAD ASS TRUCK KICKS ASS" i bagruden skal jeg lige hilse og sige at den havde gjort sig RET bemærket hvis ikke han havde red-lightet i qvartfinalen for den blandt mange andre gik temmeligt stærkt de mest syge var nok 2 brødre med hver deres Fiat 126 V8 biler hvor den ene under en start var ved at losse bagruden i asfalten fordi den var ved at dreje rundt om sig selv (så fik den lige en wheelie bar på og så mere bundgas) men den kan der nok læses om i Vmax som løb rundt dernede og knipsede med kammeraret...
men den bil der løb med ens hjerte var nok en ældre dame som vi også boede på hotel med som var noget cool (fra paris og på ca. 55år) hun havde sin Shelby cobra med som hun kunne hver bolt og møtrik på og kørte drag i med en alu blok ratet til 600-700 heste men hun syntes de nok havde overdrevet lidt da hun fik den hjem fra USA men 600 det havde den nok... OG DEN MEST ONDE LYD der gik lige i BLYANTEN hun startede den op en morgen vi sad og spiste morgenmad og alle løb ud fordi de troede bjerget var begyndt at spyde ild... og det originale 427" skilt der stod på siden var kun fordi at hun ikke kunne få et 480" skilt som var det den nye motor var på hun var AirFrance pilot til dagligt og hendes udstødnings manifolde var lavet af deres bedste fly mekanikere som efter div. udbøjninger gik i et 4" rør i hver side som bøjede ned mod vejen ved siden af dørende og den eneste dæmpning var de varme skjolde som sad uden på afgangs rørende (side pipes)... og lasse måtte indrømme at den lød da meget godt

... PS: han savlede lige så meget som os andre også mens han sad i den
feeed tur
_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk