Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 apr 2025, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Så er vi kommet retur fra KOE og det har været det mest stygge arrangement ever!

Vi har set 8,9 som hurtigste, en pæn del 9 tider og 10 tider i flæng.

hurtigste FWD mener jeg blev 11,1 sat af en Psycho polak med de ondeste forhjul og en NOS flaske så stor at man burde veje bilen op i vægtafgift

hurtigste 4WD er jeg ikke helt sikker på men i finalen så vi en Lancia Delta lave 9,7

hurtigste RWD var 8,9xx og 289 km/t (så vidt jeg husker)

Det var de onde superstreet klasser som vi andre kun kan drømme om at slå. jeg deltog i en klasse der var for alle bare man ikke kørte hurtigere end 12,51.

hurtigste tid i streetklassen blev 12,511 sat af en bil jeg aldrig fandt, næsthurtigste tid blev min egen med 12,522 @ 192 km/t på A048 dæk (banen var preppet) 3 hurtigste tid blev 12,565 sat af en subaru mener jeg

Derudover var der en Jetcar (en flymotor monteret i en bil, der ikke havde træk på nogen hjul, kun drevet af jetstrømmen) samt en rigtig dragster (som kørte mere end de 50 meter autobremsens formår til DHB) dog tror jeg han slap efter ca 300 meter.

Der var motorcykelshow (set bedre i holeby ved deres arrangement den 27/5) men cool nok

Der var også en drift klasse, hvor der FOR ALVOR blev gjort noget ved sagen (har aldrig set det live før, så jeg er nok let at imponere på det område)

Alt dette bliver afholdt i byen Chimay i belgien, OG det er sku lige på normal gade, hvor de til dagligt bare kører rundt! driftingen var ude på den største vej ind til byen, og den blev da bare lige spærret af mens arrangementet stod på.
dog er det faktisk opført til at køre ræs på med høje autoværn osv, fucking sejt sted dernede!

Tusind tak til Tinasmartin, Claus, min kæreste Naja, Martins Tina for en rigtig fed tur og helt klart vi skal afsted næste år

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

kan læse på et par af de svenske sider, at mange blev disket i de store klasser... bla. for ting bilerne var godkendt med til besigningen! BRILO eller er det BLIKKO? var offer for det... mener også at LANCIAen fik samme skæbne. gadebiler... med plader og lys.... eller dragbiler med samme? ang. opvisning med TF. på VANDEL mm så er der regler for hvor længe der må holdes gas på til opvisning. læs licens væk! læs MEGET mindre end 300m prøv med 30! MVH. søren slet ikke misundelig

Titel:
Mester Medlem

lanciaen blev disket for at starte på externt batteri, det siger reglerne klart at han ikke må (den skal kunne starte selv uden externe hjælpemidler), det var kun i det sidste løb at han gjorde det. og derfor blev han først disket der. den svenske blikko eller hvad den nu engang hed, kørte på fordæk der ikke var dotmærkede og det røg han på, ret skummelt, han reagerede da også med at køre/trampe hans andenplads pokel flad. det virkede som om de bare sku finde et eller andet. men i ren race tror jeg nu ikke han ville ha slået den jaguar der blev KOE.

ærgeligt at ham der lavede den 8,9 tid i en S2 kom i slinger halvejs nede for han kørte RIGTIG stærkt

kender en der plejer at sige at det kun er snyd hvis det bliver opdaget.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja suveren tur rimeligt cool at en hel by på små 25.000 indbyggere er helt oppe at støde og med på at lave race vi sad på tribunerne sammen men både unge og HELT gamle mennesker som alle var oppe og stå og hue og heje når det gik stærkt... alle var dog enige om at holde hele hånden i ørende når jet bilen blev startet op.... under opvarmning af motoren laver den små starter med 10-15M flamme med en diameter på 1M´s penge det lavede så kraftige tryk så det stål rækværk der står langs banen vitterligt PLAFREDE og stod og rystede SYG FED oplevelse... samt methanol+ alcohol dragstere fra tyskland og italien blæste ud af banen i tider der ville være hurtigere end at starte og stoppe et digital ur...

og ja en del fede street-biler... vi boede på hotel med en svensker som havde en ca. 1100hk GMC syclone med som gik så stærkt at han må have haft brystvorterne sidende på ryggen :shock: og den så totalt stock ud pånær en stor udstødning som diskret bøjede ned mod asfalten omme bag på og med teksten "BAD ASS TRUCK KICKS ASS" i bagruden skal jeg lige hilse og sige at den havde gjort sig RET bemærket hvis ikke han havde red-lightet i qvartfinalen for den blandt mange andre gik temmeligt stærkt de mest syge var nok 2 brødre med hver deres Fiat 126 V8 biler hvor den ene under en start var ved at losse bagruden i asfalten fordi den var ved at dreje rundt om sig selv (så fik den lige en wheelie bar på og så mere bundgas) men den kan der nok læses om i Vmax som løb rundt dernede og knipsede med kammeraret...

men den bil der løb med ens hjerte var nok en ældre dame som vi også boede på hotel med som var noget cool (fra paris og på ca. 55år) hun havde sin Shelby cobra med som hun kunne hver bolt og møtrik på og kørte drag i med en alu blok ratet til 600-700 heste men hun syntes de nok havde overdrevet lidt da hun fik den hjem fra USA men 600 det havde den nok... OG DEN MEST ONDE LYD der gik lige i BLYANTEN hun startede den op en morgen vi sad og spiste morgenmad og alle løb ud fordi de troede bjerget var begyndt at spyde ild... og det originale 427" skilt der stod på siden var kun fordi at hun ikke kunne få et 480" skilt som var det den nye motor var på hun var AirFrance pilot til dagligt og hendes udstødnings manifolde var lavet af deres bedste fly mekanikere som efter div. udbøjninger gik i et 4" rør i hver side som bøjede ned mod vejen ved siden af dørende og den eneste dæmpning var de varme skjolde som sad uden på afgangs rørende (side pipes)... og lasse måtte indrømme at den lød da meget godt Billede ... PS: han savlede lige så meget som os andre også mens han sad i den 8)

feeed tur

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Senest rettet af mh 27 jun 2006, 07:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

så det først idag men jeg har skrevet rigtigt martin. 12,51

www.kingofeurope.net

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så er det redigeret men det var ikke det han sagde til drivers breafing men var fanden de har jå åbenbart også godkendt biler uden den ene forlygte osv... :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

den lancia du tænker på der med billeder af lygter på fronten, de havde monteret en 12v spot på hjælmen som lyste fremad, tror sku de har fået den igennem på det. men ok de godkendte jo også i alt fald en bil hvor hornet ikke virker

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

haha ja men der blev dyttet og det var det FED historie...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time