Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 apr 2025, 23:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej,

jeg har kraftigt overvejet at springe tilbage på skolebænken igen, har ikke siddet på stolen siden jeg afsluttede min uddannelse i 1995 og jeg kan ikke helt finde ud af om det er noget for mig.

Er der nogen der har prøvet at starte på skole igen efter 10 år eller mere på arbejdsmarkedet ???

Ligge pt. går overvejelserne lidt på noget ingenør eller salgs orienteret, gode råd og erfaringer modtages gerne !!!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
De økonomiske aspekter har du jo nok overvejet.

Her efter er spørgsmålet har du en skolegang der giver direkte adgang til en vidergående.
Hvis ikke så er det kun en fordel, det får de små grå til at virke på den riktige måde igen.
Hvis du har den så er det et problem, da du skal bruge ca doppelt så lang tid på at lære, da alle grundprincipper er mere eller mindre glemt.

Jeg mener at man skal være ekstemt motiveret, og have virkelig god støtte for at gennemføre.
Jeg fandt ud af efter 2 år at jeg ikke var motiveret nok.
Men det afbrudte studie har hjulpet mig meget efterfølgende.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

Der er nogle sociale aspekter i det også tror jeg.

Meget over 30 år og jeg tror det bliver et problem. I min klasse har der været et par stykker vel oppe i 30´erne og 40´erne. De er begge sprunget fra igen. Alderspresidenten er 30 år nu og han klarer sig rigtig godt!

Du vil blive hægtet på et adgangskursus af nok et års varighed. Det er typisk sådan at hvis du kan hænge på der - Så er du også i stand til at gennemføre studiet. Tilbage er så kun de sociale, de økonomiske og motivations aspekterne. Men er det noget du virkelig gerne har ville længe, så... - Go for it!!!!! Hvis det er en pludselig indskyldelse, så - Tænk det lidt mere igennem og begynd at spar op.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
det er ikke en pludselig indskydelse, men det har pga økonomiske forhindringer ikke været muligt indtil nu.

Jeg har jo lige rundet de 30, men har fuld forståelse fra min kone, men er godt klar over at det kan blive et problem at vænne sig til lektier og det at sidde ned en hel dag.

Selve det faglige er jeg ikke så bange for, har gode skolepapirer og klæbehjerne skader aldrig.

Det jeg er mest bange for er at jeg kommer til at vælge et spor der ikke er mig og med min alder er der ikke pladfs til at prøve en gang til.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

For mit vedkommende var jeg ikke specielt motiveret i gymnasiet, og fik da også en eksamen derefter...

Men 10 år efter fik jeg taget mig sammen til at tage mig en vidergående uddannelse, og det jeg oplevede var at jeg var meget mere motiveret og fokuseret.

Det tror jeg personligt er kommet med alderen.

Jeg var ihvertfald mere bevidst om hvad jeg ville og hvilken vej jeg ville gå.

Det vigtigeste for dig nok, er at du er tro mod det valg du træffer.

Men alderen er sgu ingen betydning, snarere tværtimod.

Jeg tror at din alder vil give dig mere ro og overblik igennem dit uddannelsesforløb?!

Pøj pøj herfra ihvertfald.... :D

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Ja... Hvis du ikke er mere end 30 - Så er det ikke noget problem. Så vil du stadig være på bølge længde med dine kommende klasse kammerater. Hvis du var 40 f.eks. så ville de sociale helt sikkert komme til at halte en smule... Her jo set det ske.

Der skal ligges RIGTIG mange timer - Afhængig af studie f.eks. I dag har jeg f.eks. været i skole fra 8:15 til 20:45. Det har så også være en af de lidt længere dage og vi ligger lige nu i en spids belastning her op til eksamerne om en måned. Du skal nok regne med nogle perioder med en arbejdsuge der ligger omkring de 60 timer. Men det er nok igen bare et spørgsmål om, hvor meget man vil gøre ved det og HAR BRUG for at gøre ved det - Klæbe hjerne er jo en velsignelse!!!

Vh Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Godt råd:

Husk gummi :D
Manner jeg burde starte i skole igen :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg ser overhovedet ikke noget problem i at starte på en uddannelse i din alder. Uddannelse er en livslang affære, hvad enten man vil det eller ej. Har du fundet en niche du netop vil gå i lære omkring, ja så er der da ingen vej uden om skolebænken. Motivationen skal naturligvist være i top, men ligesom Ferarri-killer er jeg selv typen der har taget en uddannelse en håndfuld år efter jeg blev handelsstudent, og det fortryder jeg ikke. Det behøver i øvrigt ikke være et stort tab økonomisk, hvis den uddannelse du kigger på kan tages på deltid. Det gjorde jeg med min, henover 3,5 år efter normal arbejdstid..

Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
xxblade skrev:
Hej,

jeg har kraftigt overvejet at springe tilbage på skolebænken igen, har ikke siddet på stolen siden jeg afsluttede min uddannelse i 1995 og jeg kan ikke helt finde ud af om det er noget for mig.

Er der nogen der har prøvet at starte på skole igen efter 10 år eller mere på arbejdsmarkedet ???

Ligge pt. går overvejelserne lidt på noget ingenør eller salgs orienteret, gode råd og erfaringer modtages gerne !!!

du ringer bare når du skal i praktik... så har jeg nok en ledig stilling.. :wink: :wink: :wink:

men bare igang..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time