|sAs| skrev:
Wanker skrev:
Så STFU og begynd at være lidt mere observant i trafikken.
Det var da helt klart lavpunktet i denne
flotte debat !!
Jeg kører i bilen hver dag på arbejd, og mange cykelister i byen kører seriøst med hovedet under armen, og efter at have prøvet et par dage at cykle.. Så kunne jeg godt mærke jeg var vant til bilen, jeg tog den ikke "indenom" på fortovet.. Jeg overhaldte ikke bilerne i drejebanen for så bagefter at holde i fodgænger overgangen.. Som billist er man sgu bange for klip hvis man gør lign. i bilen.. Men cyklister er altså rimelig fredet.. Der skal altså deles bøder ud for deres egen skyld !
Jeg tror ikke helt at du forstod meningen med mit indlæg.
Hvis du cykler dagligt vil du efter et stykke tid opfatte bilisterne i traffiken, som en daglig udfordring for at undgå at blive kørt ned.
Der er total mangel på trafikmoral i Danmark også fra visse cyklister, det vil jeg ikke nægte. Men et par dage på cykel i bytrafikken vil nok åbne dine øjne for hvordan du bør orientere dig når du kører i din bil.
Jeg selv er mere obs på hvad der rent faktisk forgår omkring mig i specielt lyskryds og rundkørsler, kald mig bare skidehellig men jeg tager rent faktisk hensyn til mine medtraffikanter og de bløde traffikanter da jeg selv er en af dem når jeg ikke kører i bil.
Jeg kører selv i en varevogn uden ruder i bag og er derfor nødt til at orientere mig udelukkende ved hjælp af spejlene, der er døde vinkler i spejlene, hvilket gør at man bliver nødt til at kigge efter potientelle farer inden man kører ind i lyskryds/rundkørsel....
Så er vi ved topic start igen, det er ufatteligt få bilister som gør det, det ved jeg da jeg altid forsøger at få øjenkontakt med svingende bilister hvis jeg selv er på cykel. Det er ikke nemt at få øjenkontakt med en morgentræt kælling der har travlt med alt andet end at køre bil og nogle gange er man bare nødt til at hugge bremserne i og lade idioten fortage sit sving.
*EDIT* Har læst samtlige indlæg nu. Manner hvor er intelligensen på kraftig tilbagetog.
Dette er det bedste indlæg i denne debat jeg har læst indtil videre. Lige præcis den holdning jeg har forsøgt at fiske efter herinde.
Rart at vide at man ikke er den eneste derude med lidt trafikmoral i behold, i hvertfald hvad angår bløde medtrafikanter!