Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 20:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Nejjj... Hvor er sådan noget dog ubehageligt at se på!!!


Skal vi have "engine cam" på golfen når den skal på felt C..?

Jeg er sikker på SØREN gerne vil filme.... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Min bil kommer aldrig på felt igen...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 20:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
se slow optagelse af motorrum.... røg og gnister bag på motor....
hør dem tale om at bilen MÅSKE tabte benzintryk....
noget af det mest mærkelige er, at plejlstang er delt i flere dele, og krydspind ligger uden nogen rester af stempel.... stemplet er faktisk ikke at se nogen steder!


HENRIK kan du finde nogen historie til filmen? synes de er enormt hurtige og kolde, til at stoppe bilen og skubbe den bagud. rullen stopper også meget hurtigt? MVH. søren


Ja, der var en historie på et andet forum, men det kan jeg selvf. ikke finde igen. Man kan jo ikke huske hvor man har været efter et par timers surfen rundt....

1. Jeg tror ikke bilen tabte bensintryk, da det skete. Der hvor det skete var de forbi flere gange, og bensintryk plejer ikke komme tilbage igen, men blive værre.

2: krydspinden er knækket.

3. SVJH så omtalte tråden at krydspinden knak i stemplet, og det nok var det første der gik galt, herefter er resten blot følgeskader.

4: jeg skal lige prøve om jeg kan finde tråden, så i kan læse med....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 21:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 21:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kim Frederiksen skrev:
eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!


Har den en motorcode, og vil sådan en djævel passe sammen med 4G93 motoren fra en colt? (semi-bolt-on)?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 22:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Kim Frederiksen skrev:
eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!


Arhhhhh!!! Hvad er det for noget flæberi...

Golf 2 1,8. Tunet med 150% - Ingen problemer i 3 år.

Supra 3,0 Tunet med tæt på 200% - Ingen problemer endnu.

Fiat ritmo 1.4 tunet med 80% - Ingen problemer i mange år.

Der er masser af eksampler på anselig tuning på standart motorer der fint holder til det... Og lad os bare sige de 60% + du omtaler på den her motor (400hk/250hk) Det burde bestemt ikke være noget problem!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 22:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
nu tænker jeg mere på litereffekten.. ja 60% er ikke meget, men når man er oppe onkring de 200 hk pr. liter så er der ikke meget der skal gå galt før det hele siger røvhul og sprøjter om ørene på ën!

så... når din supra 3.0 yder 600 (hvilket ikke er meget hvis det er 2jz-gte maskinen) så pas på grejet der styrer din forbrænding! så længe den foregår som den skal holder maskineriet fint! :wink:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 23:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
HenrikGM skrev:

Har den en motorcode, og vil sådan en djævel passe sammen med 4G93 motoren fra en colt? (semi-bolt-on)?


Jeg tør næsten vædde med at den motor der ryger i luften er en 4G63. Dvs. samme "grundmotor" som Galant E30 GTI, VR4 Turbo, Lancer Evo 1-8, osv osv osv. Og uden at vide det 100% så vil jeg tro en gearkasse fra en 4G93 passer liger over på.

Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 23:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Kim Frederiksen skrev:
nu tænker jeg mere på litereffekten.. ja 60% er ikke meget, men når man er oppe onkring de 200 hk pr. liter så er der ikke meget der skal gå galt før det hele siger røvhul og sprøjter om ørene på ën!

så... når din supra 3.0 yder 600 (hvilket ikke er meget hvis det er 2jz-gte maskinen) så pas på grejet der styrer din forbrænding! så længe den foregår som den skal holder maskineriet fint! :wink:


Ja ok... Den er lidt redet, hvis vi går over og snakker littereffekt og ikke blot i forhold til fabriks hk.

Stadig væk er 60% effekte forøgelse nu ikke meget og vil sjældent resulterer i brækket pejlstang allene pga. manglende styrke.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2006, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
HenrikGM skrev:
stumperne er sgu også varme, som fyren der absolut skal se med fingrene lige når at finde ud af... :D


Haha, pudsigt, jeg udbryder det samme i det han bøjer sig ned efter stumpen, "den er varm, din knallert", hvorefter han smider den... Hehe, man lærer på den hårde måde! :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team