Yugo Turbo skrev:
det med gearkassen er jeg ret så meget ved at gøre nogen ved, forventer at lave de første 3 gear ligeskårne, så jeg ikke presser kassen så meget når jeg klemmer lidt til den. har gang i at undersøge hvor lange mine gear skal være inden jeg får lavet tandhjulene. tror det bliver vildt spændende.
hvis jeg får gode resultater som jeg stærkt forventer så ku du jo evt gøre det samme christian...
Ja...
Jeg har også regnet en del på gearinger. Den ne gearkasse jeg får i her nu har jeg bare ikke kunnet slå op. Det skulle faktisk slet ikke findes. Jeg har dog forsøgt at lure udvekslingen alligevel og fundet ud af at den nok er ret højgearet... Vil tro den kommer til at kunne køre 170 i 3 gear ved omkring 6500 omdr.
Det betyder at det nok ikke vil kunne betale sig at skifte til 4 gear... Men at jeg så også sparer et gearskift (målt til 0,6 sek på den gamle kasse). Det vil så også sige, at jeg skal have et ret bredt arbejdsbånd på motoren for at får det optimale ud af den gearing. Det får jeg nok ikke med den knast/turbo jeg har/får i. Jeg tror ikke det kommer til at virke omtimalt som det nu engang bliver her i første omgang, men det vil tiden jo vise.
Hvilket gear har du planer om at krydse stregen i Lasse? Har du så regnet på din forventede udgangshastighed i forhold til din motors power peek (skal nok komme lige lidt før du render over stregen) - Det vil jo sige lidt om, hvordan det gear du vil krydse stregen i skal være.
Nogle vil gerne have et kort 1. gear til lige at komme igang på uden at stalle turboen og andre, som Michael Jensen i den grønne eskort kører virkelig langt ud inden han skifter gear første gang. Ser ud som om han runder 100kmt måske.