Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det var faktisk en god ide du fik der lasse havde jeg slet ikke tænkt over.. men starter du ikke ud i andet gear ? mener det er vel begrænset hvor meget tryk/heste du kan opnå i første inden du flår den i anden og giver den lidt gas.. ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
det med gearkassen er jeg ret så meget ved at gøre nogen ved, forventer at lave de første 3 gear ligeskårne, så jeg ikke presser kassen så meget når jeg klemmer lidt til den. har gang i at undersøge hvor lange mine gear skal være inden jeg får lavet tandhjulene. tror det bliver vildt spændende.

hvis jeg får gode resultater som jeg stærkt forventer så ku du jo evt gøre det samme christian...

Ja...

Jeg har også regnet en del på gearinger. Den ne gearkasse jeg får i her nu har jeg bare ikke kunnet slå op. Det skulle faktisk slet ikke findes. Jeg har dog forsøgt at lure udvekslingen alligevel og fundet ud af at den nok er ret højgearet... Vil tro den kommer til at kunne køre 170 i 3 gear ved omkring 6500 omdr.

Det betyder at det nok ikke vil kunne betale sig at skifte til 4 gear... Men at jeg så også sparer et gearskift (målt til 0,6 sek på den gamle kasse). Det vil så også sige, at jeg skal have et ret bredt arbejdsbånd på motoren for at får det optimale ud af den gearing. Det får jeg nok ikke med den knast/turbo jeg har/får i. Jeg tror ikke det kommer til at virke omtimalt som det nu engang bliver her i første omgang, men det vil tiden jo vise.

Hvilket gear har du planer om at krydse stregen i Lasse? Har du så regnet på din forventede udgangshastighed i forhold til din motors power peek (skal nok komme lige lidt før du render over stregen) - Det vil jo sige lidt om, hvordan det gear du vil krydse stregen i skal være.

Nogle vil gerne have et kort 1. gear til lige at komme igang på uden at stalle turboen og andre, som Michael Jensen i den grønne eskort kører virkelig langt ud inden han skifter gear første gang. Ser ud som om han runder 100kmt måske.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

grydesvamp skrev:
det var faktisk en god ide du fik der lasse havde jeg slet ikke tænkt over.. men starter du ikke ud i andet gear ? mener det er vel begrænset hvor meget tryk/heste du kan opnå i første inden du flår den i anden og giver den lidt gas.. ?

Det kan jo også være svært at starte i anden uden af stalle, brænde koblingen af eller lave VILDT hjulspind... Et "lavt" første gear sikre nok nemmere en god start og skåner nok udstyret lidt mere.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
regner med at lave min kasses 1 gear ca 25-30 procent længere og ca det samme med andet og så evt bruge det originale 4. gear til 3. gear, for det kan man godt i min kasse, håber at krydse stregen med over de 176 fra sidste år. bør nok konstruere kassen til at krydse med ca 190 for at være fremtidssikret en smule. men det er kun på tegne brætet indtil videre, har fundet en der kan lave evt aksler og han kender en lille tandhjulsfabrik der laver specialfremstillinger, så der er da håb for at mit lille gearkasse projekt vil lykkes...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time