Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Min migatronic driller lidt. Den svejser enlig fint og kan både ac og dc. Men der kommet et problem, og den vil ikke starte op, uden man går ind og rør metallet, og så er volfram jo faktisk allerede ødelagt der. så den vil ikke starte op. og nu sidder jeg med manualen over maskinen, og der sidder en HF-Boks inde i maskinen, men er det den der står for og starte lysbuen? fejlsøger ikke så tit på svejsere, selv om jeg dog er elektriker :) nogle bud på hvor jeg skal starte med og fejlsøge?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin

der findes på mange tig-svejsere en "on/off" funktion som normalt hedder "lift start" som betyder at wolframmen skal være på metallet og først starter lysbuen når wolframmen løftes/fjernes. På nogle maskiner ligger funktionen gemt i menuer som man så kan få slået til ved en fejl. Kan du se i manualen om denne funktion findes på din maskine og om det evt kan være den funktion der er slået til?

Mester Medlem
Brugeravatar

Den stoppede bare fra det ene sekundt til det andet, og har efterfølgende drejet på alle knapper uden nogen form for virkningen. Det en lidt ældre sag, så alt er drejeknapper :) men fandt en Finsikring der var gået her til aften til HF-boksen, så tror og håber fejlen ligger der, da jeg ikke har nogle på lager :(

Admin
Admin

ok, ja så kan det tyde på du har fundet synderen :)

Nyt Medlem

Thomas h p skrev:
Den stoppede bare fra det ene sekundt til det andet, og har efterfølgende drejet på alle knapper uden nogen form for virkningen. Det en lidt ældre sag, så alt er drejeknapper :) men fandt en Finsikring der var gået her til aften til HF-boksen, så tror og håber fejlen ligger der, da jeg ikke har nogle på lager :(

I tigværker med hf start sider der et gnistgab som skal renses og justeres som platiner i tændingsanlæg.
Prøv at søg på tig welder hf problems

Mvh. Tim

Mester Medlem
Brugeravatar

Det var bare sikringen heldigvis, men takker alligevel :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time