Runesm skrev:
Som jeg har forstået det er der en kollektiv forsikring i prisen - og det er også grunden til at motorcykler uden nummerplade ikke kan deltage, forsikringen vil ikke være med til det.
Ser i fordele ved en individuel forsikring?
Som ren lægmand tænker jeg at det kan være hip som hap. Det må være noget med "kritisk masse". Hvis der er få til at bidrage, så er den kollektive dyr og svær at få dækket for arrangørerne. Mens den ved mange deltagere kan være billigere.
Til klubrally er der meget få på en-dagslicens. Dels fordi DASU har en regel om at den enkelte kun kan indløse et begrænset antal en-dagslicenser over tid (mener det er 3 stk - om det er pr. år, eller på en life time er jeg usikker på), dels fordi det måske er en sport der er lige knap så "uorganiseret" (som i: der er knap så mange som bare lige tager et enkelt løb - bl.a. fordi et forudgående kursus er en betingelse).
Derfor indløses få en-dagslicenser pr. løb - max en håndfuld vil jeg vurdere - til 100 kr. pr. stk., så må det være billigere end en kollektiv.
Til et streetrace-arrangement hvor jeg ville forvente få etablerede, og man er interesseret i at få tiltrukket "gud og hver mand" der bare lige vil prøve, så kan der vel sagtens være ræson i at få den tegnet som en stor sum.