Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Racedays.dk's facebookside har de nu offentliggjort første løbsdag til at være 12/9.

Biler med plader 150kr
Biler uden plader 250kr
Tilskuer 50kr

Der vil være teknisk kontrol fra kl 19, og åbent hegn fra kl 19.45 som jeg lige hurtigt har skimmet det.
201 meter ny asfalt med 300meter nedbremsning - breakout på 5,5sek (Held og lykke) :D

Der skulle efter planen blive 5 ræs om året, hvor mange det bliver i år er endnu ukendt.

Håber at se nogen der :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

Hvorfor skal det være 100 kr for biler uden plader?? :? :roll:

Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
ad2 skrev:

Kunne det tænkes at hænge sammen med at det er dyrere at forsikre arrangementet for biler uden nummerplader?? :|

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
efterz skrev:
ad2 skrev:

Kunne det tænkes at hænge sammen med at det er dyrere at forsikre arrangementet for biler uden nummerplader?? :|

Det var også min første tanke.

Moderator

Det må jo så betyde at arrangøren tegner en kollektiv ansvarsforsikring for deltagerne, det vil være en god ide, men dog noget specielt.

Traktortrækkerne har feks en individuel ansvarsforsikirng på traktorerne, og det burde kører med biler uden nummerplader i mine øjne også have.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Det må jo så betyde at arrangøren tegner en kollektiv ansvarsforsikring for deltagerne, det vil være en god ide, men dog noget specielt.

Traktortrækkerne har feks en individuel ansvarsforsikirng på traktorerne, og det burde kører med biler uden nummerplader i mine øjne også have.

Hvis jeg trækker parallellen til en-dags licens (licensen er reelt ansvarsforsikring af køreren) i rallysporten, så er det netop ikke kollektiv ansvarsforsikring, men individuel, en-dags forsikring af de deltagere, der ikke er dækket af den ansvarsforsikring som er lovpligtig på en indregistreret bil.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem

Som jeg har forstået det er der en kollektiv forsikring i prisen - og det er også grunden til at motorcykler uden nummerplade ikke kan deltage, forsikringen vil ikke være med til det.
Ser i fordele ved en individuel forsikring?

Uanset, så er jeg hvertfald tilmeldt :D Jeg mangler bare at få sat et par forlygter på min nu :D

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Runesm skrev:
Som jeg har forstået det er der en kollektiv forsikring i prisen - og det er også grunden til at motorcykler uden nummerplade ikke kan deltage, forsikringen vil ikke være med til det.
Ser i fordele ved en individuel forsikring?

Som ren lægmand tænker jeg at det kan være hip som hap. Det må være noget med "kritisk masse". Hvis der er få til at bidrage, så er den kollektive dyr og svær at få dækket for arrangørerne. Mens den ved mange deltagere kan være billigere.

Til klubrally er der meget få på en-dagslicens. Dels fordi DASU har en regel om at den enkelte kun kan indløse et begrænset antal en-dagslicenser over tid (mener det er 3 stk - om det er pr. år, eller på en life time er jeg usikker på), dels fordi det måske er en sport der er lige knap så "uorganiseret" (som i: der er knap så mange som bare lige tager et enkelt løb - bl.a. fordi et forudgående kursus er en betingelse).
Derfor indløses få en-dagslicenser pr. løb - max en håndfuld vil jeg vurdere - til 100 kr. pr. stk., så må det være billigere end en kollektiv.

Til et streetrace-arrangement hvor jeg ville forvente få etablerede, og man er interesseret i at få tiltrukket "gud og hver mand" der bare lige vil prøve, så kan der vel sagtens være ræson i at få den tegnet som en stor sum.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time