Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Jeg sad og så ikke bare 1 men 2 Audier crashe.
Første crash gjorde mig lidt harm indtil jeg havde set replayen et par gange, for det blev mere og mere tydeligt at Audien torpederede Ferrarien fra siden - jeg tror heller ikke Audien havde klaret det sving med den hastighed uden at skulle bruge hele banens bredde - de andre bilers fart taget i betragtning.

Kommentatoren kom med en sætning, hvor han forklarede at det er den langsomme bil der skal holde sin bane, og det derfor er den hurtige der skal vige.
På et eller andet tidspunkt må den hurtige jo bare ha' taget sig en placering på den langsomme som gør det umuligt at undvige; case in point, crash nummer 2.

Først så jeg de hakkende onboard replays, og tænkte at det måtte være Audien der klippede Ferrarien, indtil det gik op på mig hvor vi var på banen - det er banens hurtigste højrekurve.
Så kom der overvågningsbilleder fra banen, hvor man lige når at se Audien snitte curben/græsset og så ellers forsvinde ud af billedet med masser af røg og i en vinkel så bred det havde scoret maxpoint til Scandinavian Drift series.

Han blinkede 2 blink-serier med det lange lys, før han lå på siden af ham.
Jeg vil mene at Audien nok egentlig havde forkørselsret på den her, specielt blinkene og hastigheden taget i betragtning.
Han havde ikke en chance for at tage ham venstre om, hvor imod Ferrari-køreren ville ha' kunnet redde den fadæse ved at lænde på gassen og holde sig i venstre side.

Eller hvad? Tager jeg helt fejl - hvad synes i? Hvornår bliver det den langsomme bil der skal vige? Hvis nu Audien havde nået bare 1 cm foran ham før svinget, var det så den langsomme der skulle vige, eller skal den langsomme holde på sin ret til ikke at køre uden for hans linie.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Mcnish var for ivrig. Jeg tror køreren i Ferrarien holder øje med Audien bag ved og da han ser han bliver bagved tager svinget normalt og har ikke set mcnish er kommet bagfra. I mine øjne dumt og oversatset af mcnish.

Rockenfeller er mærkeligt og i mine øjne helt Ferrarien´s skyld og virker meget som en rookie fejl.

Titel: sving
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
endnu en grund til at køre drag .... ingen sving ;)

Titel: Re: sving
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
beyer skrev:
endnu en grund til at køre drag .... ingen sving ;)

Og alligevel ingen garanti for at en eller anden spasser pludselig holder i vejen ;)

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
hvis nogen holder i vejen for dig,,kører du ikke hurtigt nok ;-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Area mid - Køge
vi stod på ydersiden der hvor Magnussen måtte udgå, og kunne spændt følge med McNish´s flotte opkørsel - han var synlig hurtigere end de andre.
Dog skulle han jo nok have varet sig med den dobbelt overhaling lige efter Dunlop - MEN, og nu er der nok flere der vil kaste både det ene og andet efter mig, havde Tom Kå ikke sat bilen af torsdag aften, havde Audi #3 startet på pole - og så havde situationen været en anden...........så blaime it on T-Kå :damn:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time