Åhja, man kan sgu læse lidt af hvert de forskellige steder.
Det ender sgu med jeg selv må grave den konkrete lovtekst op for at finde sandheden, eller ihvertfald have et forhold til hvad man mener.
PT ser det ud til at min svenske kampvogn ikke er istand til lovligt at trække en lukket trailer med max tilladt totalvægt på 1500kg.
Den med kørekortsdatoen, og "koblingsvægten" spøger stadigt, idet:
50 kg-reglen: Bilens egenvægt + 50 kg** skal være større eller lig med: Totalvægten i følge påhængskøretøjets registreringsattest.
Hvis du har erhvervet kørekort før 1. maj 2009 må du alternativt benytte bilens koblingsvægt, hvis den er lavere en "Totalvægt" ifølge påhængskøretøjets registreringsattest
Den pasus med fed skrift er for mit tilfælde ekstremt interessant, idet jeg kan vælge om alternativ at vælge min bils koblingsvægt (1600kg), men den er reelt lidt højere end trailerens totalvægt (1500kg) og opfylder således ikke forudsætningerne. Det vil den dog gøre hvis jeg vælger en STØRRE trailer, feks en med 2000kg totalvægt, men så falder jeg på max grænsen på 3500kg som sum af tilladte totalvægt på toget.
Snupper jeg så en alm 240(ej stationcar), så er min koblingsvægt stadigt 1600kg, men tilladt totalvægt også lidt lavere. Derfor falder jeg ikke under 3500kg reglen så nemt.....
Men hvis dette skal opfyldes:
Hvis du har erhvervet kørekort før 1. maj 2009 må du alternativt benytte bilens koblingsvægt, hvis den er lavere en "Totalvægt" ifølge påhængskøretøjets registreringsattest
Så skal jeg jo have en lavere koblingsvægt på bilen, end traileren vejer?? Altså sætte en tungere trailer(totlvægt) på bilen, end bilens maksimale koblingsvægt.
Fuckda, hvem har skrevet de regler og de forklaringer her?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!