Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Nu spørger jeg måske lidt dumt (Kender ikke noget som helst til formula offroad), kan bare godt li' motorsport, så'en generelt
Der var én i en orange bil, det eneste den kunne lørdag, var at grave huller - Er det for høj vægt, dækvalg, gearvalg, eller hvordan? Der var afgjort noget forskel på de dæk, de forskellige kørte med. Er nogen til hård jordbane, og andre til sand? (Tør slet ikke tænke på, hvad sådan et koster)
Minder mig i øvrigt om, at jeg har en kæmpe bunke raw-filer, der skal kigges igennem.
Den orange bil er Geir Haug fra Norge's, den plejer at køre rigtig fint. men de havde problemer med gearkassen(TH400), så skiftede de gearkasse mellem 2 baner, ødelagde den nye også, så tog de "bare" lige og skildte begge kasser ad, og samlede dem til een der fungerede lidt bedre, men det blev ikke helt godt, de havde kun 2 og 3 gear, men at lave autgeakasse i en sandkasse, så skal man også holde tungen lige i munden
Dækkene der stor forskel på.
De Små paddeldæk, hedder Padlatrack eller Multipadle, de bruges i den lille klasse Modified, hvor bilen skal kunne identificeres med en bil.
De store dæk hedder Super Scooper og Bigger Digger, de bruges i Unlimited klasse, hvor alt er frit, du kan eksempelvis lave en bil med enten kompressor, turbo, lattergas og methanol, eller det hele på en gang
Nogle (rige) kørere har flere sæt dæk, med forskellig afstand mellem padlerne, alt efter underlag og humør.
Et sæt paddles koster typisk et sted mellem 22-28kg alt efter model og dollarkurs