HenrikGM skrev:
Andy skrev:
Mc motorene kører i en klasse sammen med andre evt. bilmotore, det er kun diesel der kører for sig selv...Toyota 2,2 motoren må ikke bruges som den er, da der ikke tillades eleketronisk brændstof regulering...en anden ting er vægten...incl kører=650 kg.
Må der ikke bruges elektronisk brændstofregulering i traktortræk generelt, eller er det kun i dieselklasserne?
Hvis ikke, så skal man jo til at "reverse engineer" noget gammel karburatorpis sammen for at få en moderne motor til at køre....eller mokke noget gammelt pumpe på en moderne dieselmotor? Det kan da ikke være rigtigt, kan det?
Ved ikke helt med garden pulling, men ved tractorpulling er reglerne, Benzin og methanol motore må gerne bruge eleketronisk indsprøjtning/styring af brændstof mængde og generelt motor styring, der er fatisk et team i tyskland der fortiden prøvekører eleketronisk motorstyring på en Allison V12 motor...
Diesel motorene må IKKE styres eleketronisk..jeg har prøvet da jeg har nogle EDC regulatore til P pumper...men de mener det bliver for let og snyde med omdrejningerne under trækket...dog vil de prøve og tage det op til samtale med de klasser der ikke kører med omdrejnings begrænsning....men det bliver nok ikke til noget da der også er nogle problemer omkring nødstop funktionen på pumpen. lidt en skam for det kunne være lækkert og kunne programere regulatoren efter baneforhold.
Mvh
Andy