Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 07:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 08:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Billede

Billede

Billede

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 08:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
så vidt jeg har læst må der også kun være med 8 ventieler i gardenpuller diesel klasse 600 kg og mener det er 2,5 liter max. i 1300 ccm klassen må du gerne køre med elektronisk 500 kg og 1300 må der faktisk køres på alt også diesel med flere tryk trin men benzin må ikke køre med tryk ladning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 10:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
HenrikGM skrev:
Andy skrev:
Mc motorene kører i en klasse sammen med andre evt. bilmotore, det er kun diesel der kører for sig selv...Toyota 2,2 motoren må ikke bruges som den er, da der ikke tillades eleketronisk brændstof regulering...en anden ting er vægten...incl kører=650 kg.


Må der ikke bruges elektronisk brændstofregulering i traktortræk generelt, eller er det kun i dieselklasserne?

Hvis ikke, så skal man jo til at "reverse engineer" noget gammel karburatorpis sammen for at få en moderne motor til at køre....eller mokke noget gammelt pumpe på en moderne dieselmotor? Det kan da ikke være rigtigt, kan det?


Ved ikke helt med garden pulling, men ved tractorpulling er reglerne, Benzin og methanol motore må gerne bruge eleketronisk indsprøjtning/styring af brændstof mængde og generelt motor styring, der er fatisk et team i tyskland der fortiden prøvekører eleketronisk motorstyring på en Allison V12 motor...

Diesel motorene må IKKE styres eleketronisk..jeg har prøvet da jeg har nogle EDC regulatore til P pumper...men de mener det bliver for let og snyde med omdrejningerne under trækket...dog vil de prøve og tage det op til samtale med de klasser der ikke kører med omdrejnings begrænsning....men det bliver nok ikke til noget da der også er nogle problemer omkring nødstop funktionen på pumpen. lidt en skam for det kunne være lækkert og kunne programere regulatoren efter baneforhold.

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 16:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Her er både billeder og video:http://www.artrapull.dk/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team