Der var en dansker der rullede en corvette på meca raceway i onsdags ... jeg kan ikke huske hvad han hed men der er lidt film på
youtube
videoen stopper lige inden man ser han ruller rundt ...
Så vidt jeg ved klarede han den uden nogen person skader.. han var da oppe og gå rundt.. men han har nok kunne mærke det dagen efter.
bilen slap rimeligt billigt med lidt kosmetiske ridser og et rør i toppen af buret der skal skiftes... men motoren skal skilles ad da throttle-indtake-manifolden var nede at kysse asfalten og fik brækkedet lidt kulfiber af der blev suget ind i maskinen ..
og så trænger den nok til en sporing
hans tidligere tider var omkring 4.5 sek på de 200m
ulykken opstod efter sigende fordi han kørte lige efter solen var gået ned og duggen havde lagt sig.. bilen begynder at skride lidt ud (se videoen) og da han får rettet den op så hugger bilen i og fortsætter over og rammer autoværnet hvor den tager en "blød" rulning langs autoværnet.. her har han sluppet gassen men da den ruller rundt på taget rammer gasspjælds arrangementet asfalten og klæmmer spjældene fuldt åben så motoren igen render for fuld gas ... nu fik jeg ikke set slutningen da der var en masse hoveder i vejen.. men det siges at den var kommet op på hjulene igen