Et eller andet sted kunne man diskutere om det bør flytte hegnspæle inden for sikkerheden/sporten, om det så er fysiske tiltag eller tanker hos mekanikeren.
Det her, er så svineheldigt at han - eller en official/tilskuer - ikke pryder samtlige forsider i dagspressen og er gået på de evige jagt/skrotmarker. Det er klamt.... jeg tror ikke der er en kæft der på stedet har opdaget at der lige er gået en metorit i gennem luften før de undrer sig over hullerne i kølerhjelmen ELLER ser filmen efterfølgende. Alle klapper...ekstra nummer ekstra nummer....
En ting er bur, hjelm, brændstof, men en anden ting er en motor, på skrabet budget, som sættes i livsfarlig rotation foran føren selv, officials og tilskuer. Energien ud ved +400 km/t og 200 gram flået metal som først går i gearkasse/kølerhjelmen/sideskærmen/chassiet OG efterfølgende en brystkasse er uden sammenligning. Det her viser med alt tydelighed de kræfter der er på spil - dem som ikke ses før det går galt. Tværliggende motor som her med svinghjulet pegende lige mellem benene er måske en ting (her er primært 90 grader ud af de 360 bekymrende for føreren OG bagved stående), men langsliggende, ja så har du førerens skinneben OG tilskuerne/officials på begge side til at gribe stumperne med panden efter en penetrering af chassiet.
Havde den klump metal bare besluttet sig for at løsrive sig på et lidt andet sted i rotationen var der sprunget en spand rød maling i den bil!
Uddel springkåber til fører og tilskuere, eller sæt systue op til svinghjulshus/gearkasseærmer.... måske "wrapping" får helt nye betydninger...
