Hansen7717 skrev:
ae86:
Den du snakker op, så jeg også sidste dag på Discovery, den havde som sagt ben, i stedet for larveføder, da de ikke kunne laves store nok til at bære den.
Men den graver på en anden måde, og bliver brugt i en kulmine. Hvor den samtidigt skal bryde kullet. Også flytte det 100-150 meter, i et sving.
Jammen tak for det ... jeg var ved at tro det var noget jeg havde drømt da jeg ikke kunne finde noget om den andet end den gamle "Big Muskie" fra Ohio ... men jeg syntes ikke den ligner den fra Discovery... det kan meget vel være at jeg husker forkert... men det kan også være det var den og at Discovery havde sagt at det er den største gravko eller noget i den stil da Bagger 288 ikke just ligner en gravko ... Anyway så er "Big Muskie" ikke nogen lille maskine
der er lidt om den her ->
http://www.darkroastedblend.com/2006/11/even-bigger-machines-dig-bigger-holes.htmlCitat:
"Big Muskie", the Ohio's Walking Giant
The walking excavator "Big Muskie" was once the World's Largest Earth Moving Machine.
This site says: "Built in 1969, Big Muskie could move 39 million pounds of earth and rock every hour, revealing rich coal seams 100-150 feet down in southeastern Ohio. BM could swing its boom 600 feet, creeping across the landscape on four giant shoes. The immense dragline machine was churning along at full production until 1991, when power demands and other factors convinced the owners to shut down." It was scrapped in 1999, and only its monstrous metal bucket remains today as a roadside attraction in Reinersville, Ohio.