audi_claus skrev:
I første omgang kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad dækning, der er ved de lovligt arrangerede løb - hvad enten det er politi-godkendelsesløb eller DASU.
a) påkørsel af tilskuer
b) påkørsel af official
c) påkørsel af anden deltager
d) beskadigelse af anden deltagers bil
e) beskadigelse af egen bil (kasko) - her står sikkert noget om køretekniske anlæg er OK men væddeløb ikke.
f) beskadigelse af een selv (fritidsulykke)
Jeg har en ide om, at personskader dækkes uden regrès mens materiel er hvad man bliver enige om / civilt søgsmål ?
På forhånd tak
Claus
Til et DASU løb er det helt simpelt.
Alt det du kører ind i er dækket, dog med undtagelse af grej der står på banen og umiddelbart ved siden af banen, dvs. tidtagning og autoværn.
Dertil er der dog endnu en undtagelse, og det er hvis du kører ind i en anden deltager. Ingen biler på banen er dækket, de er der på eget ansvar. Jeg ved ikke hvad der vil ske hvis du kører ind i en anden deltager f.eks. under parkering i pitten, men tror også den er for egen regning. Ved et DASU løb er også alle deltagere og officials dækket af en forsikring, så den side er også dækket hvis de skal komme galt afsted.
Hvad angår løb udenfor DASU, så er man nok nødtil at spørge fra gang til gang, da ikke alle selskaber er helt ens. Men da det som regel er Tryg forsikring, så kan man jo starte med at spørge dem hvad de dækker.
Hvad angår din egen fritidsulykkesforsikring, så skal du ikke gå ud fra at den dækker. Jeg opdagede det sidste gang jeg opdaterede mine forsikringer. Det viser sig, at flere selskaber rykker ens risiko gruppe op med mindst 2 trin hvis man vil være dækket som official. Jeg fandt dog et selskab, som var 100% ligeglade så lang tid jeg ikke deltager og det er IF forsikring. Men da du jo kører, så tror jeg helt bestemt ikke du kan købe en forsikring der dækker uden at blive klædt af til skindet.