Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 07:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Ravnen skrev:
Havner , det er ikke mig der taler om flanger, spørg nogle af dine væbnere, mht pirat kopiering af autoreservedele så prøv at spørg Tial om de mener det samme som dig, for det tror jeg ikke,du kan jo prøve at gå ind på deres hjemmeside og se for dig selv (når den kommer op at køre igen).
Det er jo klart at en fabrikant der bliver udkonkureret på prisen vil forsøge at få konkurenterne af markedet. I Danmark er det jo sådan at det er ulovligt at indføre kopivare/piratvare. De Trial-efterligninger du nok hentyder til bliver mig bekendt bl.a. solgt fra virksomheder her i DK - Det vil i så fald være ulovligt. Hvorfor anmelder Trial dem så ikke til myndighederne, hvis de mener det er ulovligt?
Jeg ved ikke om Tial har anmeldt nogle, og i så fald er det ikke i DK men USA. At de har et problem er der ingen tvivl om, som sagt tjeck deres hjemmeside ud.

Grunden til at at jeg adskiller piratvarer fra kopivarer er at jeg mener at der ER en forskel, og den forskel ligger i at vi kan blive enige om at piratvarer er et et no go og at kopivarer spænder over alt imellem piratvarer og originalvarer, dvs. fra HKS, Garrett kopier m.m. (uden logo) til Walker og lign. her er det til tider mere broget hvad der er på grænsen og hvad der ikke er og det er her jeg kommer ind med mine (personlige) holdninger til "dårlige" kopier og disses ukritiske tilhængere.
Jeg forstår godt hvor du vil hen. Min tankegang er dog noget mere firkantet. De produkter jeg lovligt kan købe her i Danmark, må myndigheder vel mene er lovlige vare - Og det bringer mig så videre til det med at skelne mellem pirat- og kipivarer. Myndigheder lader disse to udtryk gå ind under samme ting.
Det skader jo ikke at selv have kritisk sans, desuden gør Politiet ikke selv noget før de får en anmeldelse.

Havner, nu stiller jeg dig et spørgsmål og misforstå mig ikke, men hvis du møder en gut til et arrangement der stolt står og viser sit projekt frem, med alle sine flotte og dyre stumper og du viste at han havde stjålet dem alle fra forskellige indbrud i forretninger og værksteder, hvordan ville du så ha det med sådan en fyr, har han en lækker bil eller er der noget der ikke rigtigt er som det skal være?
Han har hel sikkert en lækkerbil, men hvis det stod for mig blev han straffet for tyveri og delene retuneret til rette vedkommende.

Jeg har det på samme måde med folk der køber kopivarer (ikke nødvendigvis ulovlige), når man f.eks. køber en kopi af en HKS dumpvalve og prøver at "hente" nogle point på valg af den "rigtige" stump, det er som at pynte sig med lånte fjer, man vil godt signalere at man er med på moden men vil ikke betale for det, det sker bare ikke i min verden.
Ja ok. Nu er vi jo ved street-respekten igen så! Jeg forstår dig UDEMÆRKET i det du siger, MEN nu snakker vil jo ikke tøjdesign, men bilstumper, der har en funktion.
- Hvis jeg var hjemløs og var ved at dø af kulde, ville jeg købe det billigste tøj jeg kunne finde. Jeg ville være lige glad med om det lignede noget dyrt designer værk, bare jeg kunne holde varmen! I tøj problematikken syntes jeg også det er til grin at gå i kopitøj - Det er det fordi kopierne for det første ikke er billigere end alt andet OG fordi de KUN går i det for at ligne noget de ikke er.
- Bilstumper er HELT anderledes i det de bliver købt for funktionen. Jeg er klar over at nogle giver 1500kr for en HKS bov fordi det giver street-respekt. Men for os andre der egentligt bare er ude efter funktionen tager vi bare den billigste, der lever op til forventningerne - Hvis den så ligner en HKS er det bare ærgerligt.
Sådan som jeg selv. Da jeg byggede min motor var jeg 1½ år henne på SU og kunne se frem til 1½ mere. Det er 4400kr udbetalt om måneden, hvoraf mere end 3000kr gik til faste udgifter. For at jeg skulle have penge til mit projekt krævede det jeg holdt udgifterne helt i bund. Jeg købte så kina stumper da det var det billigst. Jeg TROR nok min WG ligner en HKS, men jeg købte den KUN fordi det var den billigste og fordi den absolut kunne leve op til de forventninger jeg havde til den. Nu har jeg så heller ikke bygget mit projekt for at vise noget som helst frem eller for blærerøvsværdien i det. Jeg har bygget det for sjov, fordi jeg kunne og fordi turbotrykket jo nok er lidt vanedannende! Nu er jeg lige kommet af SU´en, men jeg ville STADIG købe Kina stumper, hvis jeg stod og skulle bygge. IGEN fordi jeg skal bruge funktionen og ikke street-respekten - Set i det lys kan jeg simpelthen ikke argumentere for at købe stumper, der er 3 til 4 gange dyere.

Street-respekt bliver i min verden givet til dem der bygger selv - Ikke til dem der bare har mange penge til de "rigtige" stumper.

Bare du husker at der osse er folk der bygger selv der også har mange penge.

Kommer der en og praler med hans dyre f.eks. HKS stumper - Ved jeg med det samme, hvorfor manden har brugt så mange penge på dem, NETOP for at kunne prale. I forlængelse af dette er jeg klar over at enkelte køber de dyre stumper fordi de føler et tilhørsforhold til dem (Som f.eks. med et B&O tv) og gerne vil kunne glæde sig over at have dem (Som f.eks. med et B&O tv) og fred være med det![/color]

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Ja nemlig, men respektern får han ikke af mig pga. evt. mærke stumper. Det betyder absolut intet i mit regnskab. Tror de fleste IKKE vmax læsere har det sådan - Vi behøver ikke "bling bling" for at kunne gennemskue et godt projekt, der fortjener street-respekt.

Kina giver mit lige så meget respekt i min bog som HKS gør. Faktisk syntes jeg Kina stumper vidner om en prisbevist tuner, HKS vidner mere om et behov for en blærerøvs værdi - Min egen uforbeholdne mening - Men igen hænger det jo bare uløseligt sammen med min manglende forståelse for, hvorfor man elelrs skulle vælge at give uforholdsvismæssigt mange flere penge for en tilnærmelsesvis tilsvarende produkt.

Nå... Nu er den vidst ved at være uddabateret - Igen...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Jaja, men jeg ved hvor jeg bestiller næste gang... HKS.dk, for de andre er sku ved at være slidte og man går satme godt i dem :D

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Ja nemlig, men respektern får han ikke af mig pga. evt. mærke stumper. Det betyder absolut intet i mit regnskab. Tror de fleste IKKE vmax læsere har det sådan - Vi behøver ikke "bling bling" for at kunne gennemskue et godt projekt, der fortjener street-respekt.

Kina giver mit lige så meget respekt i min bog som HKS gør. Faktisk syntes jeg Kina stumper vidner om en prisbevist tuner, HKS vidner mere om et behov for en blærerøvs værdi - Min egen uforbeholdne mening.

Jeg mener at et mærke der gider at gøre en ekstra indsats for at skabe et lækkert produkt fortjener den samme respekt!

For mig er det summen af det arbejde der er udført der giver respekt, og i min verden hører kinastumper ind under rasletuning, faktisk så hver gang jeg ser kinastumper i et motorum så ligner resten osse en pose lort, det er ligesom det går hånd i hånd, hvorfor købe Bov til 3000 når man kan købe til 200, hvorfor bruge rustfri når man kan bruge gratis sortjern fra bunken, hvorfor svejse med Tig svejser når man kan svejse med "netledning" sprut sprut, hvorfor give sig tid til detaljer når en mukkert kan gøre det hurtigere, til dette kan jeg kun sige hvorfor i det hele taget bruge tid på et sådan tuningsprojekt når man kan købe en Berlingo på gule plader der hurtigere med en simpel bokstuning, og så taber den ikke udstødningen hele tiden fordi stripsene brænder over...

Billede

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Jaja, men jeg ved hvor jeg bestiller næste gang... HKS.dk, for de andre er sku ved at være slidte og man går satme godt i dem :D

Hehe... Mangler du bukser?

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Havneren skrev:

Kina giver mit lige så meget respekt i min bog som HKS gør. Faktisk syntes jeg Kina stumper vidner om en prisbevist tuner, HKS vidner mere om et behov for en blærerøvs værdi - Min egen uforbeholdne mening.

Jeg mener at et mærke der gider at gøre en ekstra indsats for at skabe et lækkert produkt fortjener den samme respekt!

For mig er det summen af det arbejde der er udført der giver respekt, og i min verden hører kinastumper ind under rasletuning, faktisk så hver gang jeg ser kinastumper i et motorum så ligner resten osse en pose lort, det er ligesom det går hånd i hånd, hvorfor købe Bov til 3000 når man kan købe til 200, hvorfor bruge rustfri når man kan bruge gratis sortjern fra bunken, hvorfor svejse med Tig svejser når man kan svejse med "netledning" sprut sprut, hvorfor give sig tid til detaljer når en mukkert kan gøre det hurtigere, til dette kan jeg kun sige hvorfor i det hele taget bruge tid på et sådan tuningsprojekt når man kan købe en Berlingo på gule plader der hurtigere med en simpel bokstuning, og så taber den ikke udstødningen hele tiden fordi stripsene brænder over...

Nu er det jo ikke alle der bygger motor,for og køre rundt til træf, og åbne motorhjelm.
Jeg har bygget min for og have en lille hurtig vinterbil, og fordi konen ikke gad køre uden turbo om vinteren.
Jeg har ikke engang poleret mine rustfri rørføring.
Garantere for hverken udstødning falder af, eller jeg bliver skærmet af en berlingo, om så han købte 2 bokse :tooth:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
klyfax skrev:

Hehe... Mangler du bukser?

Øhhh, skal vi ik bare sige at HKS.dk laver sko og ik bukser, turbo og andet unødigt gøjl...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:

Ja jeg er lige glad, folk griner mere af en 200 hk's starlet, som står mig i 35k, end af en audi A3 med 250 hk. Især når starletten køre fra audien. Har fået tommelfingeren op af, fået folk til at glemme at kigge på vejen og i stedet kigge på starletten, fordi den overrasker folk. Den har fået flere unge til at dø af grin fordi man går ud 2-3 gange i et lyskryds, for derefter at få dem til at måbe langt væk fordi da den endelig køre, så går det stærkt.

Det der gør mig glad ved min turbo starlet, er folk der bliver overrasket over den, og syntes det er et fedt projekt. Hvis den var fyldt med HKS stumper så forventer folk den har 200hk. Nu er den fyldt med 1 nissan turbo, 1 slebet knast, 1 Intercooler på størrelse med en oliekøler, 1 motorstyring og et motorrum der ligner noget bras. Det forventer folk ikke har 200hk.

Billede

Ja den har ikke 200 hk lige PT, men den har haft det, og vil få det igen...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Næ... Jeg har sku heller ikke gidet at polere mine rustfri rør denne gang! Det er jo en brugs bil - Den behøver sku ikke at være så pisse fin. Alu fælge har jeg i min 10år lange karierre med kørekort og bil brugt i alt 1000kr på (Brugte fælge med småskræmmer, men de kører fint).

"Bling bling" er i min verden bare lyden af penge der falder ud af pengepungen til ingen nytte.

Skulle mit næste projekt ikke kunne agere hverdagsbil ville jeg nok ofre mig mere for detaljen, men aldrig give 3 - 4 gange mere for en turbo end jeg behøver, bare fordi der står HKS på den og jeg så tror folk bliver mere misundelige.

Men ja... Når folk invisterer 200.000 - 500.000kr i en bil, så er det allerede så store beløb de ofre at det da ville undre mig hvis de købte en Kina turbo til 3000kr.

Det er nok et spørgsmål om temperement, men folk skal bare selv have lov til at vælge ud fra sandfærdige og troværdige oplysninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time