Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 10:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
luske skrev:
Hartvig skrev:
@ Luske

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.

Det som www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.

/Hartvig

nu kørte MCerne heller ikke mod biler på holeby men i klasse for sig selv (og mener at de har kørt 1/4mile hvor bilerne kun kørte 1/8 ), men det kan vel lade sig gøre at afvikle noget lignende som du nævner med dragbike.dk ?? eller er det her som du siger at kæden ryger af for nogle streetracere , men så hvorfor ? hjelmtvang ?? for store krav til personligt sikkerhedsudstyr (handsker+dragt) ?? , det syntes jeg ikke at jeg kan gennemskue ?? (jeg er ikke selv aktiv deltager , så bær over med mig hvis jeg har overset noget helt elementært)

MVH Luske

Prøver lige med nogle enkle svar:

1) Der er intet der forhindre at MC'er og biler kan deltage i samme lovlige streetrace arrangement, uanset om distancen er 201 eller 402 meter.

Men jeg kan godt forestille mig en interessekonflikt mellem DMU og DASU, hvis specielt DMU begynder at "nappe" deltagerbiler fra DASU klubberne.

2) De motorcykler vi har målt i år kører tæt på de omdiskuterede 10 og 11 sekunder for de hurtigste på 402 meter. Alle motorcyklister møder altid i fuld forsvarlig udrustning med hjelm, hansker, støvler, dragt med ekstra beskyttelse og rygværn, så der er ikke noget problem på den front heller.

3) Stop nu den hjelmsnak - 2007 sæsonen er ovre og jeg er kan ikke forestille mig en 2008 sæson, hvor tiderne forventes at blive endnu hurtigere, uden der afvikles under er betydeligt strammere banereglement end det som f.eks. Streetracing.dk havde fået dispensation til at benytte i år.

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/nyheter/ ... 82,00.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Lægfolk skal holde sig fra ting de ikke har forstand på!

Man kan sikkert finde flere "standard" biler der efter et syn med en justering af ladetrykket kan have over 1000hk, det behøver synsmanden ikke at have en skid med at gøre, bestikkelse i min bare!

Det er de rød/grønne aber der igen rasler med sablerne, og slår på tromme for at vi alle skal cykle rundt på halmcykler viftende med røde faner imens vi synger internationale, jeg får mere og mere lyst til at køre rundt i et gammelt MY lokomotiv ombygget for kørsel på alm. vej, og jeg skal fucking sørge for at udstødningen ender i hovedhøjde ind på cykelstien...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32

Alle tider er UTC + 1 time