luske skrev:
Hartvig skrev:
@ Luske
Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.
Det som
www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.
/Hartvig
nu kørte MCerne heller ikke mod biler på holeby men i klasse for sig selv (og mener at de har kørt 1/4mile hvor bilerne kun kørte 1/8 ), men det kan vel lade sig gøre at afvikle noget lignende som du nævner med dragbike.dk ?? eller er det her som du siger at kæden ryger af for nogle streetracere , men så hvorfor ? hjelmtvang ?? for store krav til personligt sikkerhedsudstyr (handsker+dragt) ?? , det syntes jeg ikke at jeg kan gennemskue ?? (jeg er ikke selv aktiv deltager , så bær over med mig hvis jeg har overset noget helt elementært)
MVH Luske
Prøver lige med nogle enkle svar:
1) Der er intet der forhindre at MC'er og biler kan deltage i samme lovlige streetrace arrangement, uanset om distancen er 201 eller 402 meter.
Men jeg kan godt forestille mig en interessekonflikt mellem DMU og DASU, hvis specielt DMU begynder at "nappe" deltagerbiler fra DASU klubberne.
2) De motorcykler vi har målt i år kører tæt på de omdiskuterede 10 og 11 sekunder for de hurtigste på 402 meter. Alle motorcyklister møder altid i fuld forsvarlig udrustning med hjelm, hansker, støvler, dragt med ekstra beskyttelse og rygværn, så der er ikke noget problem på den front heller.
3) Stop nu den hjelmsnak - 2007 sæsonen er ovre og jeg er kan ikke forestille mig en 2008 sæson, hvor tiderne forventes at blive endnu hurtigere, uden der afvikles under er betydeligt strammere banereglement end det som f.eks. Streetracing.dk havde fået dispensation til at benytte i år.
/Hartvig