Hartvig skrev:
Jeg lukker af herfra nu med følgende facts: (er det 14 gang jeg gentager mig selv ?)
1)
Lovligt streetrace afvikles hos Blackrace, Holeby, Streetracing.dk og 402meter m.fl. i henhold til den gældende danske lovgivning, suppleret med arrangørenes supplerende sikkerhedstiltag.
Vi er ikke DASU klubber, og derfor heller ikke underlagt DASU's eller andre internationalle sammenslutningers regelsæt.
Vi tilstræber kontinuerligt at optimere sikkerheden som vores første prioritet, men p.t. kan vi ikke andet end henstille til brugen af f.eks. hjelm.
2)
Såfremt man ønsker at deltage under andre vilkår, findes der i Danmark dragracing klubber som f.eks. NDCD der er medlem af DASU.
3)
Du må tage mine ord for troende når jeg siger at arrangørerne i Sindal
IKKE har haft til hensigt at annoncere for race hvor formålet skulle være at tilsidesætte sikkerheden. At du vælger at tolke deres annoncering på den måde, kan kun bero på et mangelfuldt kendskab til streetrace sporten i Danmark - men kig op og se ved selvsyn at dette og alle andre streetrace arrangementer afvikles forsvarligt når man besøger Lolland og Jylland
4)
Vi fra Streetracing.dk har proaktivt forsøgt at etablerer samarbejde med DASU helt tilbage i 2003 (dette er jeg sikker på at du kan få bekræftet mange steder). Desværre har DASU hidtil ikke lykkedes at overbevise en eneste streetrace klub (eller for den sags skyld deres egne klubber) om det at de kan bidrage til en positiv udbredelse af streetrace sporten i Danmark.
Kom til et af vores arrangementer og jeg kan underholde dig med vores DASU oplevelser
Hermed slut fra mig - dialogen er på et skråplan og du har valgt en holdning til Sindal, mig og streetrace generelt som er så langt fra virkeligheden at det egentlig ikke tjener noget formål at fortsætte denne dialog.
/Hartvig
Fint du vælger at slutte her syntes dog lige at jeg vil kommentere det sidste her
1) det noget sludder at i ikke kan andet end henstille til brugen af hjelm, det er dog arrangørene der bestemmer hvem der kører og under hvilke vilkår.
2) det sandt
3) det er muligt at i ikke har haft til hensyn at annoncere race hvor man tilsidesætte sikkerheden, dog har man taget stilling, valgt at se bort fra det og annoncere det
4) jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om dette da der ikke er fakt på bordet.
At jeg har valgt en holdning til dig skyldes kun at du har valgt at spille sikkerhedens vogter, og kritisere et andet arrangement, samtidig med at du selv deltager i arrangement hvor man tilsidesætter internationale regler, nogle mennersker vil kalde det at være dobbelmoralsk.
Min Pointe i alt dette er: fej for egen dør inden du fejer for andres