Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
HEY HEY HEY....

Søger et "billigt" nos anlæg til min lille saxo. helst med 50 hk dyser... Nogle der har noget brugt eller billigt til at ligge, så er jeg evt. interesseret!!!

Jacob
B-]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

hej jacob. jeg har et komplet Nos anlæg med 2 sæt dysser 20hk og 50hk
8 kg's flaske nyopfyldt pris 3500 kr

Hilsen Jesper A B-]

Hej Jesper. Mener du 8 KG eller 8lb (pund)... Har aldrig set en 8kg flaske, den er da temmelig stor. Hvis det er lb, er jeg ikke klar på at ofre 3500 på et brugt anlæg da der rimelig tit skal en påfyldning til....
Nogen der har erfaringer med NOS på saxo, kan det holde??????

Jacob
B-]

det var en fejl det er en 8 lbs flaske

hilsen jesper.

jabs. Hold dig fra NOS - det tager livet af motorer - især PSA-motorer (citroen og peugeot) Det er billige heste, men hvor fedt er det hvis du så skal have ny motor om 10000 km??
Spar hellere op, og send den en tur til Jørgen Agergaard og lad ham pille ved den.

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Der er rigtigt at en "ordentlig tunning" er bedre, men gassen har mange fordele. Bla. kan du flytte den med over på den næste bil, man bliver næsten stavnsbundet til sit tunede sugemotor da de sjældent passer i en nyere model og hvor fedt er det at skulle holde liv i en gammel bil bare for ens fede motors skyld.
Lattergas ødelægger på ingen måde en motor, men gassen skal bruges med måde og behandles med omtanke. Så er der ingen problemer med at monterer sådan et sæt. Kender mange der har kørt i årevis med gas og uden problemer. Den jeg har hørt om, med dårlige gas erfaringer har brugt det som ekstra heste i bilen og det duer det ikke til. Så skal der en tuning til.
50HK er jo heller ikke meget på en 1.6 motor, med en turbo kan der hives 3x50 heste ud. mvh Lasse

Men er det ikke et problem til Syn? Hvor meget skal fjernes?

Hvad hvis man feks kører galt med NOS installeret. Politiet bliver tilkaldt.
Hvordan forholder de sig? og Ens forsikring?

Noget helt andet er at jeg kan forstå at man max må bruge det 15-17sec af gangen. Slår det selv fra efter de 17sec eller skal man selv sørge for at slukke for det eller hvordan med det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time