Da jeg skal være far igen til sommer er der vist ingen anden udvej end at jeg må ud og have mig en stationcar, dette betyder dog at den ene bil skal sælges.. Så derfor er min 106 XSI'er til salg.
Kort om bilen, årgang November 1995, ONYX sort.
Den står 99% originalt (der er monteret Rallye indsugning), ikke sænket på originale 14" alufælge med Michelin dæk. Om vinteren kører den på 14" stålfælge med UG7 dæk købt sidste vinter.
Kabinen er den sorte og røde (bordeaux?) velourkabine, og den står fejlfrit både forsæder og bagsæder. Der er ikke skåret i hattehylden og der er ikke monteret stort anlæg, den har en udemærket Blaupunkt radio og nogle udemærkede højttalere. (Jeg mener ikke det er de originale, men jeg kan ikke huske det.)
Den har kørt 148.000Km dd. Den har haft samme ejer fra sommeren 1996 til vinteren 11 herefter har jeg overtaget den. Første ejer var teltholder på bakken, han fandt hurtigt ud af at bilen var for lille til det han ville bruge den til, så i sommeren 1996 købte mine forældre den hos Baunsøe Biler på Østerbro. De har haft den siden da indtil jeg overtog den for et lille år siden.
Den har aldrig haft skader, og der er ingen rust i bunden, bagagerumssamlingerne eller andre steder. Den er synet November 2011 - hvor synsmanden roste den for at den ikke var rusten ved bærearmene og på vangerne op i forskærmene. Bagbroen er sund, uden mislyde eller hældende hjul.
Den har lige fået skiftet begge bærearme (med polyeurethan bøsninger) og ALB ventil bagpå.
Tandremmen er skiftet ved 125.000Km.
Følgende dele følger med:
- Udstødning (mellemrør og mellempotte)
- Komplet 1.3 manifold, spjældhus, åndeslanger og luftfilteropsætning
- Chippet styreboks
- OMP tårnstiver
- Vinterhjul med kvalitetsdæk fra sidste sommer
- Fuld historik, service udført ved Peugeot indtil 100.000Km, herefter er service udført selv eller
hos samme faste mekaniker.
- En håndfuld bilkabuler
- Blaunpunkt radio med CD
Der kan lovligt lægges en 106 GTI motor i den. Bilen er født med 105Hk, så ingen problemer med 20% reglen, den er født med samme bremser som en 106 GTI, XSi'en var 20.000 dyrere end GTI'en to år senere, så ingen ekstra afgift skal betales og GTI motoren overholder strengere støj og foureningskrav.
Hvis ikke man ønsker at hælde en GTI motor i den kan følgende følge med for merpris:
- Raceland 4-2-1 bananmanifold i rustfast stål, fabriksny
- CatCams 280 graders knastaksel, fabriksny
- TU5J4 ståltoppakning (den er tyndere end en TU5J2 pakning)
- Innovate LC-1 wideband lambdasonde
- 4x180cc/min dyser
- 200 cellers metalkatalysator
- En chipning til ovenstående (minus dyserne)
- 15" ultra-letvægts alufælge (Citroën C5 "stål" fælge)
Med dette setup bør man være meget tæt på de 140Hk og 165Nm.
Prisen på grisen: 19.000,-
http://psaforum.dk/imageupload/?rsz=1&id=2290
http://psaforum.dk/imageupload/?rsz=1&id=2291&
http://psaforum.dk/imageupload/?rsz=1&id=2292
http://psaforum.dk/imageupload/?rsz=1&id=2293&
http://psaforum.dk/imageupload/?rsz=1&id=2294&db