Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 16:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2010, 08:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 nov 2008, 17:13
Indlæg: 29
Motoren er oprindeligt en 106 1.3 Rallye motor. Den er dog en tidligere baneracemotor og grundet reglementet for den serie motoren blev brugt i skulle motoren nedkonverteres til en 1.2. Så der er blevet sat en 1.1 krumtap i. Det betyder at motoren er en omdrejningsvillig lille satan, der yder 180hk og 220nm (rullefeltsmåling medfølger) ved 1.2 bar. Specs er følgende:

1.3 Rallye block – serviceret på alle leder og kanter
1.1 krumtap, som er afbalanceret sammen med kobling, nav og remhjul
Wössner smedede stempler
PEC H-plejlstænger
Let portet rallye-topstykket fra slagelse cylinderservice
Let portet indsugningsmanifold
Catcams turboknast
Ny Garrett GT17 turbo
Banan-turbomanifold
Komplet rørføring, intercooler mv.
Nye lejer, stempelringe, olietyve, pakninger osv.
Nye forringer
1.2 Bars ladetryk @ 180hk / 220nm

Pris: 15.000 kontant eller bud… (byggepris langt højere)

PS. Motoren kan forholdsvis let ombygget til fx1.3 eller 1.4 hvis man ønsker det. Her kan ydelsen hives op på over 200hk.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team