Motoren er oprindeligt en 106 1.3 Rallye motor. Den er dog en tidligere baneracemotor og grundet reglementet for den serie motoren blev brugt i skulle motoren nedkonverteres til en 1.2. Så der er blevet sat en 1.1 krumtap i. Det betyder at motoren er en omdrejningsvillig lille satan, der yder 180hk og 220nm (rullefeltsmåling medfølger) ved 1.2 bar. Specs er følgende:
1.3 Rallye block – serviceret på alle leder og kanter
1.1 krumtap, som er afbalanceret sammen med kobling, nav og remhjul
Wössner smedede stempler
PEC H-plejlstænger
Let portet rallye-topstykket fra slagelse cylinderservice
Let portet indsugningsmanifold
Catcams turboknast
Ny Garrett GT17 turbo
Banan-turbomanifold
Komplet rørføring, intercooler mv.
Nye lejer, stempelringe, olietyve, pakninger osv.
Nye forringer
1.2 Bars ladetryk @ 180hk / 220nm
Pris: 15.000 kontant eller bud… (byggepris langt højere)
PS. Motoren kan forholdsvis let ombygget til fx1.3 eller 1.4 hvis man ønsker det. Her kan ydelsen hives op på over 200hk.
|