K: Volvo 240 turbo

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

K: Volvo 240 turbo

#1 Indlæg af smeden »

Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: K: Volvo 240 turbo

#2 Indlæg af HenrikGM »

smeden skrev:Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

#3 Indlæg af smeden »

det skal helst være en original 240Turbo
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#4 Indlæg af Jakobsen »

Har en 240 turbo karos dog uden motor divlinje rå karos og en masse rust.
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

Re: K: Volvo 240 turbo

#5 Indlæg af Excess »

HenrikGM skrev:
smeden skrev:Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: K: Volvo 240 turbo

#6 Indlæg af HenrikGM »

Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

Re: K: Volvo 240 turbo

#7 Indlæg af Excess »

HenrikGM skrev:
Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.


Der skal vel dokumenteres at bilen er identisk med en turbo?
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

Re: K: Volvo 240 turbo

#8 Indlæg af Excess »

HenrikGM skrev:
Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.

skal der ikke dokumenteres at bilen er identisk med turbo versionen. Man må da skulle være i besidelse af en eller anden form for papire?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Nope, karossen er godkendt til 220hk, så det er ikke så svært. Måske svært at finde en synsmand der forstår det, men det er kun første gang det er et problem.

Lav lidt mere research, så skal du se.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
242TI
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 09 jun 2004, 12:52
Geografisk sted: midt. jyl.
Kontakt:

#10 Indlæg af 242TI »

hej...


Jeg har ALLE papir fra volvo, du skal bruge...

-Så skal han syn den..., Du skal have den godkendt med kontruktiv ændring...

- Du skal også monter "road-holding" kit..(Andre Støddæmpere for/bag).
osv....

Du må godt få en kopi af papirne fra volvo.., samt Div. Tillæg..- Alt efter årg...

mvh. skou. 20124555
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382
Besvar