Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 13:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2009, 17:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg har ladet mig fortælle at fiat coupe der køre med weeber marelli motorstyring skulle være en mulighed for at opgrader min cosworth til lidt andre ting.

hvad er en evt pris på sådan en ecu fra en fiat coupe 2,0 16 V turbo?

er der nogen der har en optegning af hvad de forskellige ben på den er til etc?

på forhånd tak.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Her
http://coupeweb.net/16vt/pages/16vtPage2.html

Jeg har en extra Box liggende, samt damos/xdf file, så du kan læse hvor maps og værdier er i bin filen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 19:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
http://coupeweb.net/16vt/index.html

Der står også hvilken føler osv den bruger..Jeg har også diagnose stik til at sætte direkte i den, hvor du kan læse de forskellige værdier(varme, dyse, tændning etc, samt hvis det er fejl på sensor)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvad koster sådan en ecu?

hvad er ohm på dysserne på en fiat?

kan se den generelle opbygning på en fiat 16vt er den samme som på min cos med en weber marelli L8 box. den har bare lige coilpack til forskel. begge er med sekvsprøjt, så der er der ikke den store forskel.

skal lige have funde et diagram over en L8 box på en cosworth.

de køre nemlig begge med samme triggerhjul.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
800 kr og det er høj ohm dyser.
Hvis du skal ha diagnose Stik/box til den bærbar 600 kr


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
er der nogen special fordele ved den vs den du selv bruger ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
coilpack styring. og muligvis er det bare generelt en nyere version.

og som sådan er det ikke noget nogen jeg kender til har gjort.

hvordan forgår programering på den. køre den med løs chip.

PT køre jeg stage 1 = 270hk kit. den er målt til 281hk 383nm ved 1,1bar.


men std tænding på en sierra er ikke det bedste. den køre stabilt nu. men vil jo altid have noget bedre.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Ok, nu ved jeg ikke om du mapper din bil selv ??, men jeg har værktøj til at gøre bin filen "læselig" så du kan justere tændning/brædstof (og alverdens ting) selv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
kepsus skrev:
Ok, nu ved jeg ikke om du mapper din bil selv ??, men jeg har værktøj til at gøre bin filen "læselig" så du kan justere tændning/brædstof (og alverdens ting) selv.
nu skal jeg lige finde ud af hvor nemt (eller besværligt) det er at montere. umildbart ser det plug and play ud. men det er jo ikke nødvendigvis hvad det der.

som sådan ser mit udgangspunkt lige nu godt og solidt ud. men vil altid gerne have flere muligeder da jeg mangler moment i de sidste omdr og vil derfor have en lidt større turbo på. og så er spørgsmålet jo altid hvor jeg kommer længst for pengene, den std L8 klare en del flere hk end hvad jeg har nu. men kan jeg bare gøre lidt mere så er jeg glad.

Billede

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2009, 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Den kører med en 27c256 chip (ligesom i din) som sidder i et stik.

Det er selvfølgelig lidt besværligt at skulle brænde en chip, og så ud og prøve igen osv.
Jeg har netop lige solgt Ostrich eprom emulator (kan købes her http://www.moates.net/index.php?cPath=31)
Den gør at du sætter den i boksen og så i din bærbare computer, hvilken gør at du kan justere bilen "on the fly" mens man kører hvilken næsten er et must syntes jeg.

Når man så er tilfreds, kan an brænde programmet ned på en chip.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team