Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 16:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 apr 2008, 20:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Motorerne jeg søger stempler sidder i følgende biler:

Rover 216 Si 1,6 - 16V (16 K4F)
Rover 200 Vi 1,8 - 16V (18 K4K)
Rover 416 Si 1,6 - 16V (16 K4K)

Alle motorer har en boring på 80 mm

Jeg ved ikke hvad den slags kan koste, men da disse motorer skulle være kendt for at flække i topstykket, så må der jo så noget et sted som jeg kan bruge.

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2008, 08:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Yugo Turbo skrev:
Motorerne jeg søger stempler sidder i følgende biler:

Rover 216 Si 1,6 - 16V (16 K4F)
Rover 200 Vi 1,8 - 16V (18 K4K)
Rover 416 Si 1,6 - 16V (16 K4K)

Alle motorer har en boring på 80 mm

Jeg ved ikke hvad den slags kan koste, men da disse motorer skulle være kendt for at flække i topstykket, så må der jo så noget et sted som jeg kan bruge.

venlig hilsen Lasse

Mener nu ikke de direkte er kendt for at flække i toppen ... men der er noget med den gamle type topparkning ikke var særlig holdbar og at en K-motor der var kørt varm ofte havde problemer med at stålforstærkningerne i topparkningen omkring stemplerne så gnavede/gravede sig op i toppen ...

Men den motor du søger sidder også i MG-F, Lotus Elise S1, MG ZR, i nogle Caterham supersport samt nogle Rover 75'er og Land Rover Freelander (se bullitin 0036(*) og 0026 ang. ovenstående problem og læs om dem her)

Når man går fra 1.4 til 1.6 så skiftes boring via foringer og stempler ... og fra 1.6 til 1.8 sker via øget slaglængde ved at skiftes krumtappen ... så stempler fra alle de "almindelige" 1.6 & 1.8 K4-motore skulle passe (excl. turbo versionen, jeg er ikke sikker på at den bruger samme stempler .. men det kan da være .. )


(*) bullitin 0036
'http://home.austarnet.com.au/edwardsonline/freelanderheadgasket/0036(2).pdf'


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team