Da jeg godt vil have mig en Honda S2000 (Med Rotrex kompressor naturligvis), så har jeg sat min Integra til salg.
Den er bygget med Rotrex centrifulgal kompressor og den har fungeret fint i de over 60.000 km jeg har kørt med den.
Desværre fik jeg dummet mig sidste år, da jeg monterede Toda knaster og justerbare knasthjul. De justerbare knasthjul løsnede sig i justeringen, da jeg ikke havde fået efterspændt dem, med det resultat at ventilerne har kysset hinanden. Fik sat nye knasthjul på den, men efter 6000 km gav en ventil op, da den åbenbart havde fået en skade ved sammenstødet og den knækkede en ventiltallerken = død motor.
Så har indkøbt en ny motor til den med kun 48000 km på klokken, hvor den bliver bygget magen til den gamle med CP stempler, Eagle plejlstænger, ARP topbolte, afbalanceret krumtap, svinghjul og trykfod, Fidanza lettet svinghjul, ACT XTSS kobling, boret op 81,5mm, Toda spec B knaster + valvetrain osv og så selvfølgelig nye lejer, tandrem, vandpumpe osv.
Så man får altså en helt nyrenoveret motor, hvor stempler og lejer osv. er nyt.
Bilen er super letkørt på en bane til trods for sine +400 HK. Den har fuldt bid i 3. gear på R888 dækkene og den har jo spær på fra fabrikken.
Der er Tein HA højde og hårdhed justerbar undervogn på den. Så når man skal på bane og køre, så er det bare lige at dreje på indstillingsskruen på toppen af dæmperen og så er den spændt op til race.
4 stemplet Wilwood kalibre med 302mm skiver og Carbon Metallic klodser, så den bremser sindsygt godt og der er ingen problemer med fading eller varme bremser.
17" OZ Superleggera letvægts fælge med Toyo R888 dæk, gør at den har godt fat i asfalten. Selvfølgelig skal man være lidt forsigtig med gassen i 1. og 2. gear, da den bare river dem rundt her, men 3. gear kan man give fuld gas.
Selve bilen har kørt 225.000 km og motor har kørt 48.000 / nyrenoveret.
Den laver +400 HK, men hvis man vil spare lidt penge, kan jeg beholde Toda knaster + Valvetrain og så laver den 375 HK og kører knap så mange omdrejninger.
Men med Toda knasterne har den væsentlig mere power i mellemområdet pga. de hidsige low cam knast profiler.
Det er en orig. Dansk Integra og den har haft 2 ejere før mig. Den har fået undervognsbehandling et par gange fra den var ny og den har ikke været kørt om vinteren de sidste 5 år. Den havde kørt 118.000 km da jeg købte den og har nu kørt ca. 225.000 km.
Den mere alvorlige side af sagen er jo prisen. Den står mig i over 350.000 kr igennem de 5 år jeg har haft bilen og en std. Integra bliver handlet til 150-180.000 kr.
Denne her skal koste 208.000 kr, hvilket jeg synes er billigt i forhold til den køremaskine man får og hvad det koster at bygge noget tilsvarende.
Jeg har ikke bygget den nye motor endnu, men den kan laves på en lille måned incl. indkøring og justering på rullefelt som er med i prisen.
Spec:
B18C6 motor
Rotrex C30-98 kompressor
CP stempler
Eagle plejlstænger
Toda Spec B knaster
Toda Valvetrain med Skunk 2 retainere
ARP topbolte
Fidanza ultralet svinghjul
ACT XTSS kobling
Afbalanceret krumtap, svinhjul og trykfod
2,5" DC sport manifold
400 cellers 2,5" kat
2,5" Tom Nielsen udstødning med Simons potter
PWR vandkøler
JB Coolers Intercooler
Rotrex Blowoff
2,5 bars map sensor
550 cc dysser
eCtune motorstyring
Innovate Wideband måler
Tein HA undervogn
Wilwood 4 stemplet kalibre med 302mm skiver og Carbon Metallic klodser
Stålarmeret bremseslanger
17" OZ Superleggera fælge med Toyo R888
Gator forstærkede trækaksler
365 HK inden at den fik nye knaster og flere omdrejninger og et remstrammer system, hvor remmen ikke skred ved høje omdrejninger.
