Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 16:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2002, 19:16 
Hejsa powerpage freaks!B-]
Mon ikke der var nogen af jer som ligger inde med en turbo til en Astra 1,6 16v fra 96'. Jeg tænkte på noget i stil med en T25 el. lignende!
Jeg regner med at sænke Komp. fra 10.5 - ca. 8,4 ved hjælp af to toppakninger. Og så lade med en 0,6 - 0,8bar. Tændning og brændstof vil selvfølgelig også blive ændret.
Motoren er følgende: X16XEL


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 09 dec 2002, 16:50 
Du tager livet af den motor, den er ustabil i forvejen


Top
  
 
Indlæg: 09 dec 2002, 19:45 
Det er jo ikke det, tråden handler om.:-| Hvorfor skulle den ikke holde?
Har set at der er nogle af jer som sælger turboer fra Transit 2,5 diesel! Synes at have hørt at de passer udemærket til 1,6'ere.


Top
  
 
Indlæg: 10 dec 2002, 01:43 
Mon ikke også du kan bruge en T3. De ligger og flyder overalt hos Fiat/SAAB ophuggere! For ca 1500 kr kan du finde en god brugt! SAAB kører også med T25. Ved ikke rigtig med den Transitlader....hjulene er generalt små i de dieselmøller. Vælg en fra en benziner af samme motorstørrelse og gå en tak op. Hmmm... en T3 vil nok have lidt reserver! Har set møllen fra en Pug 2.0 diesel....den bruger vi til en 1100 Polo. Hjulene er ikke større end en 2 kr. Måske lidt underdrevet. Kan kun sige: prøv det. En god ide er en lamdavisning i kabinen og måske en måling af udstødnigstemperaturen under fuldlast. Max 900 til 950 grader er vist ikke helt ved siden af! Tja..det var bare lige et par strøtanker
Mvh. Flemming


Top
  
 
Indlæg: 10 dec 2002, 17:49 
Det er en meget skrøblig motor med hensyn til tandrem og stempler


Top
  
 
Indlæg: 11 dec 2002, 16:57 
Sives>>> Bare rolig. Er opelmekaniker, så tandremsproblemet kender jeg, og derfor har jeg mont. det forreste mellemhjul fra Astra G'en. Hjulet er lavet af metal istedet for plastik og deraf meget stærkere!B-]
Tandremmen skfiter jeg iøvrigt for hver ca. 30K!
Stemplerne vidste jeg ikke noget om! :-|


Top
  
 
Indlæg: 12 dec 2002, 16:18 
Stempler blir for lille, så de kommer til at stå og klapre i cylinderen.
Det kunne jo godt være det ville gi et større problem når der kommer tryl på!


Top
  
 
Indlæg: 12 dec 2002, 19:41 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 36
Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg
Det med at stemplerne var for små ,fra fabrikken af, ved jeg godt! Det er lavet på min motor.:-D Hvis det var det du mente?
Som man siger...Den tid, den sorg:-))
Btw. Er stadig på jagt efter en lader, T25 eller helst T3 størelse. Hvad med en fra en Escort Rs Turbo?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2002, 17:09 
jeg har udskiftet stemplerne brugt spjældhuse fra www.dbila.de komplet motorstyring fra VHA Trim og en turbo/manifold og intercoler fra en calibra så nu er der 232.6hk og 357nm til mig ved et komp.forhold på 8.3:1 og ladetryk på 0.85. konen har et andet program som kun giver 0.2 bar. det har kørt ca 30.000km held og lykke :-P


Top
  
 
Indlæg: 16 dec 2002, 17:57 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 36
Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg
Hey Undertaker.
Er din bil også en 1,6 16V eller er det en 1,8/2,0 16V? Jeg mistænker det lidt for at være det sidste. Det der undrer mig er manifoldet fra Calibra turbo. Troede kun det passede på 1,8 og 2,0.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team