Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 15:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Henrik <---- Det kommer an på størrelsen af dine rem hjul.... men en sc12'er kan være med op til ca 0.7-0.8 på en 1.8'er

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 15:17 
det er en 2,0 alfa romeo den skal side på? men den lader vel det samme på den ene motor som den anden? Mvh Henrik Dirksen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 16:43 
Hej mads der sidder 2 små rør der er lukket med gummi hætter ved du hvad disse er til? mvh Henrik Dirksen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 17:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg brugt det ene til vakum til bremse forstærker..... det andet er lidt underlig..... der er tryk i..... men kun ca. 1/3 del af det tryk du egentlig køre med.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 18:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
er en sc12 ikke lidt lille til en 2.0?

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2004, 19:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
en 2.0'er er jo omkring 10-12% større end en 1.8'er..... forvent derfor et tryk som er 10-12% lavere

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004, 01:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
12"=max 210hk 14"=max 240hk! og nej den giver naturligvis ikke det samme ladetryk på en lille og en stor motor. over en bar vil nok ikke være sundt! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004, 10:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Ifølge:

http://www.powerpage.dk/regnemaskine.htm#Udregn motors luftmængde

Bruger en 2.0 motor ved 6500 og 1.1bar 14.3m3 luft

Ved 10000 omdr på en sc14 laver den 14.2 m3 luft...
(kan køre op omkring 11k omdr.)

Lqs <----- det er da en noget nærig 2.0'er som kun kan yde 240hk med 1.1 bar ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004, 22:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at vise mig en motor der yder mere end 240 hk uden n2o med sådan en kompressor! hvilken effektivitet (virkningsgrad) har du brugt i regnestykket???? ps. 1.1bar i ladetryk er ikke så sundt for nylon indmaden, men det kan da lade sig gøre i kortere tid. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2004, 02:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
85%.... sååå deeet jo ikke ureakistisk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team