Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 10:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: nos
Indlæg: 13 okt 2003, 19:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvormange dyseholdere er der? 1 eller ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 19:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Nu skal man lige passe på her engang!! :shock:

Jeg kan se på billedet at det er tørnos og derfor kan man ikke bare skifte dyse :? Tørnos lukker tryk igennem Benz regulatoren og hæver benz trykket og giver en forudbestemt mængde benz. Hvis man skifter dysen i nosfoggeren ændrer det ingenting på benz tilførslen. Det betyder ikke så meget lige i dette tilfælde da anlægget normalt er lavet til dyse 32 (ca 50hk) og du kun går nedaf med de andre dysser
Den tabel som jeg tror du henviser til kan kun bruges på vådnos. Tørnos er en videnskab at få til at køre 100% perfekt men jeg vælger stadig at køre med det da jeg mener der er visse fordele som bedre forstøvning af benz gennem de originale dysser og et manifold der er "tørt" hvilket mindsker chancen for backfire.

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 20:34 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
hør her...
selvfølgelig kan man skifte dyser..
der sidder 2. en ved benzin og en ved foggeren

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 15:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Den til benzin kan du bare skifte løs på!! Men du kommer ikke til at kende blandingen så det passer. Det er rigtig at ved at skifte dyssen i t-stykket kan du få trykket til at stige/falde i benzregulatoren men det kan du kke bruge til noget da man skyder i blinde. Der findes ingen tabeller til tørnos da alle dysser og benztryk er forskellige. Vådnos bruger NOS's dysser og de har regnet det ud for folk ved foskellige benztryk/NOSdysser

I USA laves der tørkit specielt til forskellige biler så det passer 100% resten (os) må nøjes med et universal kit der er sat til at køre benzin nok til alle biler. Derfor passer blandnigen sjældent og det er pissesvært at indstille da der til skal MEGET store dysser i t-stykket for at få trykket til at falde

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 15:24 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
du kan tro at det ændre en forskel om jeg har en dyse størrelse 18 eller 35 ved benzinen!!. er den for stor virker det ikke som det skal.

det tror jeg altså ikke på

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 18:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Problemet i det du siger ligger her ---- Jeg tror det du har er et dry 5122 anlæg som er det anlæg de fleste kører med herhjemme. Sættet kommer med dysse 32 i foggeren og 42 i t-stykket. Dette giver på min ca 80psi i benztryk. Ønsker man MINDRE benzin, altså mindre benztryk skal der en STØRRE dysse i da overtrykket i ben regulator slangen lledes gennem denne dyse. Jo større dyse - mindre overtryk - mindre benzin. At bruge størrelse 18 på min bil ved jeg ikke hvad giver i tryk men MEGET højt, men igen forskelligt fra bil til bil

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Var det egntlig ikke dig der havde problemer med at den spruttede af for lidt benzin i starten? Hvis det var kunne det tænkes at du har vendt dit t-stykke forkert? Husk at den del med dysen skal mod manifoldet!

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 21:26 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
nej det var ikke mig ...


ved det ikke.. ved bare at det er fra autobremsen..

evt. fælge, t25 turbo, forstærker til bilen kan indgå i handlen.

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team