Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 11:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Hvad for en mustang kommer motor fra


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 11:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Brochen skrev:
Hvad for en mustang kommer motor fra


I første indlæg er der et link, prøv at kig den igennem og du finder svaret :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 12:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Noget midt 80er mustang 2,3 4cyl turbo.

En volvo 16v top skulle passe på blokken.

Der er en merkur xr4i på youtube med det opsæt og 550ish hk

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 12:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Der er en amerikaner der pusher dem meget til rally derovre, fordi de til amatører er en ret god og "udvidelig" platform.
Supra diff'et med spær kan monteres rimeligt nemt på dem, en T5-gearkasse kan monteres ret nemt også, og så er ballet åbnet for relativt billige (og stærke) gearsets i mange varianter.

Karossen er relativt identisk med Sierra'en - den har en ekstra stolpe i bagruden. Det ligner pis.
Men for en der ikke er tabt bag et stykke karosseriplade, så er det ret nemt at skære stolpen ud og svejse hullet til, og så passer alm. Sierra ruder i.
Frontklapsdesignet er også lidt anderledes (og grimmere), men igen passer Sierra-klappen lige på.

For amerikanerne er det lidt et problem at der ikke blev solgt mange af dem, så karosseridele er lidt til den bøvlede side for dem at skaffe. Det er ikke just et problem for os.
Det attraktive i den er netop at den er født med turbo på en billig og dead simple maskine med lidt kubikker bag => rimeligt nemme hk'er et pænt stykke op. Hvis man er indstillet på et købe motor- og gearkassedele i USA, så fås ALT - og det er lækkert - af den vej, netop fordi den kværn også fandtes i Mustang som solgte en hel del bedre. En del af circle track tosserne derovre er ret vilde med den motor.

I EU er det på mange måder en bedre platform end den er for amerikanerne hvis man tænker drift eller rally hvor der kan ryge lidt karosseridele - vi kan nemlig uden problemer skaffe de stumper :).

Hvad angår Volvo-toppen så skulle det være ganske vidst. På rallyanarchy.com er der i hvert fald én der har bygget sådan en bandit.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 17:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 17:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L


Hvad tror du ( i ) det står for :?: Den kører jo med sprøjt :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 18:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
m power skrev:
K-FINN skrev:
Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L


Hvad tror du ( i ) det står for :?: Den kører jo med sprøjt :D



The XR4Ti came with one engine, the 2.3 liter turbocharged, in-line, fuel injected 'Lima' four cylinder using an EEC-IV computer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 18:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
INTERCOOLER :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 18:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
find finn nu skriver du selv suger gennem kab var det så ikke lidt optimistisk at der er intercooler på


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2012, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
wildert.

nu er jeg ikke helt enig i at 4i karossen ligner pis.

dette er netop den kaross som cosworth burde have haft da den faktisk skiller sig ud fra det kedelige 1600 laser kaross som cosworth 2wd (3drs) fik i stedet.

men nu er det så 4drs cosworth jeg er mest til.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team