Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: opel tun
alt der kan tune en opel ascona 1,6 OHC fra 88 har interesse

banan manifold f.eks.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: opel tun
16S/16SV motoren er ikke det optimale udgangspunkt.
16S er mere holdbar end SV så dér er måske lidt håb. Du kan se hvilken motortype du har på motornummeret - det står på en flange øverst på selve motorblokken til højre, foran. Spørgsmålet er stadig hvor meget pep man kan hive ud af den uden det koster for mange penge.

En Ascona med 2.0i fås fra 10.000 kroner. Der har du mange flere muligheder, og selve motoren er stærkere - kan endda tryklades uden de helt store problemer.
Sælg bilen du har og køb en 2.0, det er ikke engang besværet værd at flytte motoren over.

Min gamle Ascona går (gik?) 0-100 på lidt over 8 sekunder med en let peppet 20NE motor. Den var også 1.6 oprindeligt, men som bilpriserne er idag havde jeg nok ikke fået skiftet motor på den hvis jeg lige nu stod med en 1.6´er.

Jeg er klar over at ovenstående nok ikke lige var det du ville høre, jeg mener det er den triste sandhed....

nej det har du ret i men tak

Jeg kan da tilbyde en Ascona ´87 med peppet 20NE motor og Calibra bremser med helt nye EBC skriver og klodser.....

Jeg mener den holder syn et års tid endnu.

Jeg har også hørt at en SV motor ikke kan holde, men jeg havde ingen problemer at den ikke kunne holde.
Selv om at jeg havde "pillet" lidt ved den bla. knast,planet 2mm og portet, dyset om og med banan + 2" og andre småting

kenneth hvor har du din banan fra og hvormeget har den kostet ????

Bananmanifolden på min gamle Kadett E 1.6SV og min nuværende Ascona C 1.6SH er købt i en lille butik nær odense (monson hedder manden)de koster ca. 1600,- til 1700,- + moms,det er noget han køber hjem fra england, fra noget engelsk motorsport.
Jeg kan ikke lige pt. finde noget nummer til ham pga. flytterod

Pas lige på med hvad du bruger penge på OG præcis hvor meget du får for dine penge. Med mindre den får den HELT store tur vil en 16SV være en død slæde......

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Prøv at regne lidt på vægt effekt forholdet før du tømmer tegnedrengen. Du skal bruge 130 hk for at komme sikkert under 10 s til 100 km/t. Det vil kræve en 1.8 motor med knast og indsprøjtning. I dag så jeg feks en 120 hk 92 sierra med defekt motor til 5500. Du kan finde en ascona c 2.0i eller vectra til samme pris og fikse motoren med lidt tuningsstumper for 10000-15000 og være meget hurtigere kørende til samme pris som din nuværende bil.

jeg takker mange gange for alle de gode ideer/forlag men jeg må nu konkludere at jeg nok bør investere mine penge i en ny bil før der kan blive om tunning, men mange tak alle sammen....Vh michael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time