Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 09:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 sep 2004, 14:51 
Hej allesammen..

Har fået et problem med min rs turbo, den kan ikk længere finde ud af at regulere benzin mængden..

I tomgang er det fint men lige så snart den får lidt gas falder den i co..
Og bare ved delgas er den helt nede på 0,5 i co%..

Jeg har målt modstanden igennem på de to regulator bokse der sidder på mængde fordeleren og der er ikke noget galt..

Håber der er nogle der har et forslag til hvad der kan være sket..???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2004, 17:17 
hvad er benzin trykket ved pumpen?

michael


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2004, 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
Ja det er sq nok pumpen der er ved at være træt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2004, 18:32 
Benzin trykket er fint, det ligger lige omkring 6 og data siger mellem 5,5 og 6,5.....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2004, 02:33 
RST skrev:
Benzin trykket er fint, det ligger lige omkring 6 og data siger mellem 5,5 og 6,5.....


hvad er benzintrykket efter filteret?

har bilen stået stille i længere tid?

har du mulighed for en co måling hvor motoren er under belastning, evt. rullefelt, eller en mobil co måler?


michael


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2004, 11:29 
trykket er målt efter filteret, bilen kører hverdag..
Og co målingen er foretaget på rullefelt med belastning..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2004, 15:38 
jeg prøver lige at høre en af mine kamerater efter om han har en ide om det, han har skruet meget i rs turbo og kender sådan et ke-anlæg uden ad måske han kan give et godt bud på hvad der kan være galt

vender lige tilbage

michael


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2004, 17:35 
Ok, alletiders..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2004, 20:21 
Hej RST...

Først vil jeg sige, du skal aldrig høre på hvad Michael han siger, han er bare en arme elektrikker der ikke kunne blive mekaniker :lol:


Fejlen kan ligge MANGE steder, jeg vil dog sige jeg syntes ikke det er helt vildt, at den ligger på 0.5 i Co ved delgas, det kommer selfølgelig an på om den er pumpet hårdt.. men ca 0.8-1.0% ville være bedre, men igen, det kommer an på hvor meget den er pumpet.. Så hvis vi lige kan få lidt info om det :wink:

Er den chippet? og er begge bokse chippet..
Har i justeret på brændstoffordeleren, hvis ja, vidste i hvad i gjorde?? (det er mega tricky) juster man det forkert siger det pludselig BANG. (kan du huske det Michael :shock: )

Jeg tror, at brændstoffordeleren skal indstilles, men det kan også være en defekt trykregulator, eller en dårlig elektromagnetisktrykforstiller i brændstoffordeleren, eller dårlig forbindelse ved enheden der måler sensorpladens stilling.. eller noget så simpelt som en dårlig stelforbindelse, eller en defekt gasspjældspotentiometer...

Men det er svært at vurdere når man ikke selv står ved maskinen..

Hvor i landet kommer du fra?



Mvh Ole


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 18:22 
Ok, tak for rådet.. :wink:

Den er forholdsvis pumpet, 180hk og 260nm ved 0,9bar og stadig med std. intercooler..

Så co% sku gerne over 7 ved fuldlast, det har den også været og kørte rigtig godt..
Men så begyndte den at tændnings banke og brænde tændrør.. :cry:

Og der fandt vi ud af at den ikke regulere benzin mængden, i tomgang står den på 5% men så snart den får lidt gas falder den... :?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 108 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team